بازدید 2142

داشتن چندین حساب بانکی برای یک مدرسه جزو تخلفات اداری است

عضو کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه داشتن چندین حساب بانکی برای یک مدرسه جزو تخلفات اداری است، داشتن حسابی به دور از نظر دولت را موجد فساد دانست.
کد خبر: ۸۲۴۰۶۱
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۳ 10 August 2018

سیدمحمدجواد ابطحی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درخصوص اظهارات وزیر آموزش و پرورش مبنی بر ایجاد حساب یک پارچه برای هر مدرسه ، گفت: اصولا طبق قانون مدارس باید دارای یک حساب باشند که آن حساب نیز باید در بانک‌های دولت بازگشایی شوند؛ در واقع نمی‌توانند در بانک‌های قرض‌الحسنه حساب بازکنند و تا قبل از ایجاد حساب یکپارچه، داشتن چندین حساب برای یک مدرسه جزو تخلفات اداری به شمار می‌آمد.

آموزش و پرورش با اجرای حساب یکپارچه قانون عقب افتاده‌ای را اجرا کرد

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگرچه وزیر آموزش و پرورش با ایجاد حساب یکپارچه برای هر مدرسه در راستای اجرای قانون قدم برداشته است اما دستاورد جدیدی برای وی و وزارتخانه تحت نظرش به شمار نمی‌آید چراکه این مهم قانون است که اجرای آن عقب افتاده بود.

حساب مدارس در حسابی به غیر از زیر نظر دولت ایجاد فساد کرده است

وی افزود: حساب مدارس زیر نظر اولیاء و مربیان و در حسابی به غیر از زیر نظر دولت، ایجاد فساد کرده است چراکه دراین خصوص گزارش‌هایی به هیات رسیدگی به تحلفات در آموزش و پرورش رسیده است.

ابطحی تاکید کرد: اگرچه حساب‌های غیردولتی مدارس امکان برداشت راحت‌تر و سریع‌تر و در ادامه رفع و رجوع مشکلات را برای مسئولان و اولیاء مدارس فراهم می‌کند اما در پی این برداشت بی‌نظارت سوءاستفاده‌هایی نیز دیده شده است و حتی برخی از مدارس به حیاط خلوت برخی از اداره‌کل‌های آموزش و پرورش نیز تبدیل شده‌اند.

وی با بیان مثالی در این خصوص اضافه کرد: به‌عنوان مثال دیده شده مدیرکل یک اداره، مدیر مدرسه را مجبور می‌کنند مبلغی را به حساب فلان شخص واریز کند لذا شفاف شدن حساب‌های مدارس از ضرورت آموزش و پرورش است.

نباید با باز گذاشتن بی‌نظارت دست مسئولان مدارس اعتماد اولیاء را کاهش داد

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: نباید با باز گذاشتن بی‌نظارت دست مسئولان مدارس اعتماد اولیاء را به منظور کمک به مدارس کاهش داد در حالی که بسیاری از مدارس بر پایه این کمک‎ها می‌چرخند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی