بازدید 1794

قیمت هر بشکه نفت به ۷۱.۷ دلار کاهش یافت

احتمال کاهش تقاضا در جهان در اثر تنش تجاری سبب شد تا قیمت نفت امروز در بازارهای جهانی به 71.74 دلار در هر بشکه کاهش یابد.
کد خبر: ۸۲۴۰۲۹
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۰ 10 August 2018

احتمال کاهش تقاضا در جهان در اثر تنش تجاری سبب شد تا قیمت نفت امروز در بازارهای جهانی به 71.74 دلار در هر بشکه کاهش یابد.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، قیمت نفت به علت نگرانی در مورد تشدید اختلاف تجاری میان واشنگتن و پکن که رشد اقتصادی و تقاضا برای سوخت را تحت تاثیر قرار می‌دهد، کاهش یافت.

همچنین از سرگیری تحریم‌ها علیه ایران نیز عرضه نفت در بازارهای جهانی را کم خواهد کرد.

هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 33 سنت کاهش 71.74 دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با 46 سنت کاهش 66.35 دلار معامله شد.

کاهش قیمت‌ها ناشی از احتمال کاهش رشد اقتصادی در نتیجه تشدید تنش‌های تجاری بود. تاکنون طی هفته گذشته 2 درصد از ارزش نفت برنت کاهش یافته و نفت خام آمریکا نیز نزدیک به 3 درصد از ارزش خود را از دست داده است.

ویلیام الافلینگ، تحلیلگر بازار گفت: «به نظر می رسد که بازار بر نگرانی در مورد کاهش تقاضا از سوی چین به علت تاثیرات جنگ تجاری میان چین و آمریکا متمرکز شده است.»

در آخرین دور تحریم‌ها، چین اعلام کرده است تعرفه‌های اضافی 25 درصدی بر 16 میلیارد دلار از کالاهای وارداتی از آمریکا اعمال خواهد کرد.

هرچند اعمال تعرفه بر نفت خام از فهرست چین حذف شده و به جای آن محصولات نفتی و ال پی جی قرار گرفته است، اما بسیاری تحلیلگران می‌گویند، واردات نفت چین از آمریکا به میزان چشم‌گیری کاهش خواهد یافت.

بانک ای ان زد اعلام کرد: «علی رغم حذف نفت خام آمریکا از فهرست تعرفه ای چین، اما هم اکنون می‌شنویم که پالایشگاه‌های چینی از خرید نفت خام آمریکا عقب کشیده‌اند.»

تشدید تنش های تجاری در جهان همچنین به کاهش ارزش ارزهای کشورهای نوظهور نظیر هند، ترکیه و چین منجر شده است.

این کاهش ارزش، واردات نفت را که به دلار قیمت‌گذاری می‌شود، بسیار گران می‌سازد و احتمال کاهش تقاضا وجود دارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان