بازدید 8469

در ادامهٔ تنش میان عربستان و کانادا: عربستان سعودی سرمایه‌های خود در کانادا را می‌فروشد

فایننشال تایمز گزارش داده است که عربستان سعودی در پاسخ به انتقادات اتاوا به دستگیری یک فعال حقوق زنان، در حال فروش اوراق بهادار خود در کانادا می باشد. ریاض می گوید آماده است تا با وجود زیان های مالی احتمالی، این اقدام را انجام دهد.
کد خبر: ۸۲۳۶۲۵
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۴ 08 August 2018

در ادامهٔ تنش میان عربستان و کانادا: عربستان سعودی سرمایه‌های خود در کانادا را می‌فروشدفایننشال تایمز گزارش داده است که عربستان سعودی در پاسخ به انتقادات اتاوا به دستگیری یک فعال حقوق زنان، در حال فروش اوراق بهادار خود در کانادا می باشد. ریاض می گوید آماده است تا با وجود زیان های مالی احتمالی، این اقدام را انجام دهد.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از Russia Today، بر اساس گزارش های روزنامه فایننشال تایمز، به مدیران دارایی های خارج از کشور عربستان سعودی گفته شده است که سهام و اوراق قرضه خود در کانادا را "صرف نظر از هزینه هایش"  بفروش برسانند. عربستان سعودی سرمایه گذار اصلی در کانادا نیست، اما پادشاهی عربستان می خواهد که سیگنال قوی ای برای مقامات اتاوا ارسال کند .

شکاف دیپلماتیک بین دو کشور پس از آن آغاز شد که کریستیا فریلند، وزیر امور خارجه کانادا، خواستار آزادی فعال حقوق زنان سعودی، سمر بداوی، از زندان شد که خانواده اش در کانادا زندگی می کنند.

ریاض گفته است که تقاضای کانادایی ها "یک دخالت آشکار در امور داخلی پادشاهی، و برخلاف قوانین ابتدایی بین المللی و همه پروتکل های بین المللی است".

طبق بیانیه وزارت امور خارجه عربستان سعودی، "پادشاهی عربستان سعودی موضع کانادا را بی حرمتی به پادشاهی می داند که نیاز به واکنش شدید برای جلوگیری از هر گونه تلاش احزاب برای دخالت در حاکمیت عربستان سعودی است".

در روز سه شنبه، شرکت هواپیمایی ملی عربستان سعودی، «سعودیا»، پس از مداخله کانادا، تمام پروازهای مستقیم به سوی تورنتو و از تورنتو را متوقف کرد. تورنتو تنها مقصد در کانادا هست که سعودیا به آن پرواز رفت و برگشت دارد.

عربستان سعودی دستور داده است تمام خرید دانه های کانادایی متوقف شود، افزون بر آن، دیگر دانه های کانادایی را خریداری نخواهند کرد. دولت عربستان سعودی تمام برنامه های درمانی و پزشکی را در کانادا متوقف کرده است و دریافت کنندگان کمک هزینه تحصیلی عربستان سعودی را به کشورهای دیگر انتقال داده است. دلار کانادا نسبت به اخبار واکنش منفی نشان داده و نسبت به دلار آمریکا ۰.۱۲ درصد کاهش یافته و به کمتر از ۰.۷۷ سنت رسیده است.
عربستان سعودی پیشتر سفیر کانادا را از کشور عربستان  اخراج کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار