بازدید 1839

مقام آمریکایی: همکاری ترامپ با ریاض مراوده با "شیطان" است

لورنس ویلکرسون، رئیس دفتر سابق کالین پاول، وزیر امور خارجه اسبق آمریکا تاکید کرد، عربستان سعودی بزرگترین حامی تروریسم در جهان است و رئیس‌جمهور کنونی آمریکا به دنبال همکاری با ریاض درحقیقت با شیطان مراوده دارد.
کد خبر: ۸۲۳۵۳۷
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۴ 08 August 2018

لورنس ویلکرسون، رئیس دفتر سابق کالین پاول، وزیر امور خارجه اسبق آمریکا تاکید کرد، عربستان سعودی بزرگترین حامی تروریسم در جهان است و رئیس‌جمهور کنونی آمریکا به دنبال همکاری با ریاض درحقیقت با شیطان مراوده دارد.

به گزارش ایسنا، لورنس ویلکرسون در مصاحبه با وب‌سایت هیل گفت: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا ظاهرا تصمیم گرفته تا با شیطان مراوده داشته باشد.

ویلکرسون در ادامه افزود: ایمن الظواهری، رهبر القاعده احتمالا در آنجا و یا نزدیکی آن به سرمی‌برد.  سعودی‌ها به شبه‌نظامیان القاعده کمک می‌کنند و با ارسال تسلیحات به آنها به بقای آنها کمک می‌کنند و هزینه‌های آنها را نیز تقبل می‌کنند. هر زمان که القاعده علیه حوثی‌ها به عربستان کمک کند، به عنوان پاداش تسلیحات سعودی را دریافت می‌کند.

این مقام افزود: به یاد داشته باشید ۱۵ تن از هواپیماربایان حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ میلادی سعودی بودند. اسامه بن‌لادن، مغز متفکر حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر یکی از مقاطعه‌کاران سعودی بود. در نتیجه ما در حال حاضر علیه یک شیطان کوچکتر با بزرگترین شیطان متحد شده‌ایم. عربستان بزرگترین حامی تروریسم در جهان محسوب می‌شود.

پاول، رئیس سابق ویلکرسون به عنوان رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در اوایل دهه ۱۹۹۰ میلادی به نظارت بر مشارکت آمریکا در جریان جنگ خلیج‌فارس کمک کرد؛ جنگی که در جریان آن آمریکا و عربستان بخشی از یک ائتلاف نظامی بودند.

دولت ترامپ وارد معاملات تسلیحاتی با عربستان شده و برای مداخله در جنگ داخلی یمن با این کشور متحد شده‌ است.

این اظهارات ویلکرسون پس از آن مطرح شد که خبرگزاری آسوشیتدپرس روز دوشنبه گزارش داد ائتلاف نظامی عربستان سعودی در یمن که تحت حمایت آمریکا قرار دارد به شبه نظامیان القاعده در این منطقه پول داده تا مناطق جنگی مهم را ترک کند و این مبالغ از سازمان تروریستی حمایت می‌کند که همچنان اعضا و نیروهای خود را در این منطقه حفظ کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل