بازدید 5177

کرباسچی: همه پرسی ناممکن نیست

کد خبر: ۸۲۳۲۲۶
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۸ 07 August 2018

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی درباره تأکید رئیس‌جمهوری بر اجرای همه‌پرسی برای اعمال تغییرات مورد نظر مردم، می‌گوید: همه‌پرسی می‌تواند مقابل جوسازی‌های رسانه‌ای و مجازی برای کشور مثبت باشد.

غلامحسین کرباسچی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا درباره اشاره رئیس‌جمهوری در گفت‌وگوی تلویزیونی شب گذشته به اصل 59 قانون اساسی معتقد است همان طور که آقای روحانی گفته، انجام این کار ناممکن نیست. اگر دولت به این نتیجه برسد و روند آن را بتواند طی کند، حتما امکان‌پذیر خواهد بود.

** همه‌پرسی می‌تواند در مقابل جوسازی‌ها برای کشور مثبت باشد
وی در ادامه تأکید می‌کند: اثر آن هم مهم است. همه‌پرسی حداقل می‌تواند در مقابل جوسازی‌های رسانه‌ای و مجازی برای کشور مثبت باشد.
رئیس‌جمهوری در بخشی از گفت‌وگوی تلویزیونی شب گذشته خود در پاسخ به پرسشی درباره اینکه برخی به دنبال تغییر نظام هستند، توضیح داد: نظامی که مردم می‌توانند از طریق صندوق رأی مسئولان خود را انتخاب کنند، ثابت است. وی همچنین تأکید کرد: می‌توان اصل 59 قانون اساسی را که به همه‌پرسی اشاره دارد، اجرا کرد.

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی در پاسخ به اینکه «همه‌پرسی در صورت تحقق، تا چه حد می‌تواند در جامعه اثرگذار باشد و مطالبات عمومی را پاسخ دهد»، می‌گوید: اگر دولت و مجموعه حاکم به درستی عمل کنند و مردم به این مسأله باور داشته باشند که نظر آنها اثرگذار است، حتما می‌تواند بر جامعه تأثیر مثبت داشته باشد.

** مردم باید حس کنند روحانی با جدیت بر مطالبات مردم ایستاده است
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره اینکه «آیا روحانی در مقایسه با سال گذشته و ایام انتخابات، چرخشی داشته است یا خیر؟»، تصریح می‌کند: کسی در اینکه آقای روحانی همان فرد هستند، شکی ندارد. ایشان تغییری نکرده اند، همان آقای روحانی معروف هستند. هرچند ایشان در پاسخ به این پرسش گفتند که در بیان، کلام و عملکرد تغییری نکرده‌اند، اما تصور من این است که جامعه به شکل صددرصد با آن موافق نیست.

کرباسچی در این باره تأکید می‌کند: به نظر من آقای روحانی می‌تواند به گونه‌ای عمل کند که مردم و کسانی که به ایشان رأی دادند، حس کنند با جدیت بیشتر بر وعده‌های خود و مطالبات مردم ایستاده است.

** عملکرد دولت، هم‌پای قدرت خطابه روحانی
کرباسچی در پاسخ به پرسشی درباره اظهارات رئیس‌جمهوری مبنی بر تأیید سؤال مجلس از او و حق رئیس‌جمهوری برای اخطار قانون اساسی به قوای دیگر می‌گوید: فارغ از بحث‌های فنی که درباره این موضوع مطرح شده است، ایشان تأکید کردند سؤال را یک فرصت می‌دانند، در انتخابات هم همین‌گونه بود. روحانی اثبات کرده است می‌تواند سخنران اثرگذاری برای افزایش همفکری در جامعه باشد. صحبت‌های ایشان می‌تواند در جذب نمایندگان اثرگذار باشد. علاوه بر این تأکید کردند، هرگاه نمایندگان بخواهند با آنها گفت‌وگو خواهند کرد. البته یکی از اصلی‌ترین گلایه‌های اعضای فراکسیون امید که در دیدار اخیر با ایشان مطرح کردند، تأخیر در پاسخ به این درخواست بوده است که می‌توان آن را به پای مشغله‌های رئیس‌جمهوری گذاشت.

او تأکید می‌کند: هرچه ایشان بیشتر با نمایندگان و سایر مسئولان در ارتباط باشند و مسائل را با جدیت بیشتری پیگیری کنند، اثرگذارتر خواهند بود.

کرباسچی با بیان اینکه «آقای روحانی در همین مصاحبه تلویزیونی خود نشان دادند، خطیب توانا، اثرگذار و قوی هستند»، به دولت توصیه می‌کند: اگر این قدرت با اقدام عملی ایشان و مجموعه دولت‌شان همراه شود، بسیاری از معضلات کشور حل خواهد شد. امیدواریم اظهاراتی از این قبیل که با قدرت و قوت بیان می‌شود با همین کیفیت اجرا شود تا نگرانی‌های مردم از بین برود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر