بازدید 3531

هکرها به شبکه برق آمریکا نفوذ کردند

کد خبر: ۸۲۲۰۵۱
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۶:۱۲ 03 August 2018

یک شرکت امنیت سایبری در آمریکا از نفوذ هکرها به شبکه برق این کشور خبر داده و گفته که این اقدام احتمالا با هدف تدارک فعالیت‌های خرابکارانه بعدی صورت گرفته است.

به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه واشنگتن تایمز، شرکت «دراگوس» گفته که این گروه هکری موسوم به «راسپایت/ RASPITE» موفق به نفوذ به سیستم‌های کنترل صنعتی به کار رفته در شرکت‌های توزیع برق شده است.

این شرکت که در ایالت مریلند واقع شده، تاکید کرده است که «فعلا نشانه‌ای از توانایی گروه یاد شده برای تدارک حملات مخرب از جمله با هدف قطعی برق گسترده دیده نمی‌‎شود».

دراگوس گفته که این هکرها عضو همان گروهی هستند که شرکت «سیمَنتِک» ماه گذشته معرفی کرده و آن‌ را مسئول عملیات‌های سایبری علیه اهدافی در کشورهای خاورمیانه از جمله عربستان سعودی، امارات، قطر و کویت دانسته بود.

گزارش نفوذ هکرها به شبکه توزیع برق آمریکا در شرایطی منتشر می‌شود که «دن کوتس» مسئول هماهنگی نهادهای اطلاعاتی این کشور اخیرا در خصوص حملات سایبری فلج‌کننده به زیرساخت‌های کلیدی آمریکا هشدار داده بود.

هفته گذشته هم وزارت امنیت داخلی آمریکا اعلام کرد که هکرها پیش از این در سال 2016 موفق به نفوذ به بخشی از تاسیسات زیرساختی آمریکا شده بودند.

با نزدیک شدن به موعد انتخابات کنگره آمریکا، نگرانی‌ها در این کشور درخصوص حملات سایبری احتمالی افزایش یافته است.

نهادهای اطلاعاتی آمریکا مستقیما روسیه را مسبب هک سرورهای حزب دمکرات در جریان رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 این کشور می‌دانند که روی پیروزی نامزد جمهوریخواهان تاثیرگذار بود.

در همین رابطه «جان هانتسمن» سفیر آمریکا در روسیه اخیرا مدعی شد که مسکو در تدارک مداخله در رقابت‌های آتی کنگره این کشور بوده است.

انتخابات کنگره آمریکا ششم نوامبر (15 آبان 97) خواهد بود و در آن تمامی 435 کرسی مجلس نمایندگان و یک سوم از کرسی‌های مجلس سنای این کشور به رای گذاشته خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار