بازدید 12770

دستاورد ۴۰ سال تبلیغ و تلاش، فقط ۳۵ درصد؟

کد خبر: ۸۲۱۹۳۱
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۰ 02 August 2018

ایسنا نوشت: دامنه ۶۰ تا ۷۰ درصدی از زنان جامعه در گروه محجبه‌های عرفی (بدحجاب با تعریف شرعی) قرار دارند که از این میان ۱۰ - ۱۵ درصد بدحجاب هنجارشکن بوده و سایر افراد در گروهی هستند که می‌توان آنها را دارای حجاب عرفی و یا بدحجاب معمولی تلقی کرد. ۳۰ تا ۴۰ درصد از زنان نیز در گروه باحجاب‌ها قرار دارند.

آنچه خواندید، یافته‌های مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی است که اخیراً گزارش آن را منتشر کرده است. این گزارش نشان می‌دهد که فقط حدود یک‌سوم از زنان ایرانی حجاب اسلامی را رعایت می‌کنند و دو سوم آنها اصطلاحا «بدحجاب» هستند.

در این گزارش دو پارامترِ نگرش مردم نسبت به موضوع «حجاب» و «رفتار پوششی» آنها بررسی شده و وضعیت نگرش جامعه به موضوع حجاب در ۵ محور اساسی شامل ارزشمندی حجاب، ضرورت حجاب برای زن مسلمان، حدود حجاب، پیامدهای حجاب و بی‌حجابی، مداخله دولت در موضوع حجاب ارزیابی شده است.

اما این پژوهش یافته‌های جالبی دارد به طوری که نتایج آن نشان داده است: «ارزشمندی حجاب در جامعه دچار تحول شده و براساس آخرین تحقیقات حدود ۳۵ الی ۴۰ درصد از مردم کاملاً در این طیف قرار می‌گیرند.

در دو موضوع «ضرورت» و «پیامدهای حجاب»، ۷۰ تا ۸۰ درصد از مردم نگرش مثبتی نسبت به این موضوع داشته و آگاهی‌های لازم را دارند. در خصوص «حدود حجاب» نتایج نشان می‌دهد که تعریف عرفی از حجاب بر تعریف شرعی آن پیشی گرفته و بیشتر افراد، تلقی عرفی از حجاب دارند. در نهایت در مورد «مداخله دولت در موضوع حجاب» با محوریت گشت ارشاد، کاهش قابل توجهی در نگرش مثبت افراد دیده می‌شود به‌گونه‌ای که تنها ۴۵-۳۵ درصد از افراد، موافق مداخله و ورود دولت به این شکل در این موضوع هستند.

گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس در خصوص تغییر ارزشمندی حجاب از شرعی به عرفی، عنوان می‌کند که حجاب شرعی برای ۳۵ درصد از افراد جامعه ارزشمند است و تقریباً ۵۵ درصد از زنان، حجاب عرفی را ارزشمند دانسته‌اند. همچنین در بخش جمعیت بالای بدحجابان کم‌آسیب (محجبه‌های عرفی) نتایج تحقیقات متعدد نشان می‌دهد بیش از ۸۵ درصد از جمعیت افراد بدحجاب در گروه بدحجابان کم‌آسیب قرار دارند که به لحاظ ذهنی خود را محجبه می‌دانند. این گروه که اصطلاحاً آنها را طیف خاکستری می‌نامند به لحاظ ذهنی از یک طرف حجاب را برای زن مسلمان واجب دانسته و نسبت به پیامدهای منفی بدحجابی آگاهی دارند اما ازسوی دیگر نسبت به ارزشمندی حجاب شرعی و همچنین مداخله دولت در کنترل حجاب موضع داشته و مقاومت ذهنی دارند و بخشی از آنها به لحاظ ذهنی استعداد ریزش به سمت بدحجابان هنجارشکن را دارند.

در بخش دوم از این گزارش متغیرهای تأثیرگذار بر رعایت حجاب بررسی شده است. نتایج نشان می‌دهد «تحصیلات» رابطه معنادار و مثبتی با بدپوششی زنان دارد و با افزایش تحصیلات میزان حجاب زنان کاهش می یابد. متغیر «سن» نیز در تغییرات پوششی زنان تأثیرگذار بوده است و با افزایش سن از میزان بدپوششی‌های زنان کاسته می‌شود و جوانان بیشتر در معرض بدپوششی قرار دارند. نتایج تغییرات پوششی در «مشاغل متفاوت» نشان می‌دهد که ۳ گروه از افراد، یعنی زنان بیکار، محصل‌ها و کارمندان شرکت‌های خصوصی جزو گروه‌های آسیب دار هستند. در میان شاغلان نیز کارمندهای شرکت‌های خصوصی، بازاری‌ها، کارگران و فعالان رسانه‌ای بیشترین آمار بدپوششی را دارند. بررسی رابطه «وضعیت تأهل» و میزان حجاب نشان می‌دهد، متغیر تأهل تأثیر قابل ملاحظه ای در تغییرات پوششی زنان جامعه ندارد و اختلاف بین زنان مجرد و متأهل بدحجاب جامعه، تقریباً ۱۰ درصد است.

درخصوص بهترین نوع پوشش، ۳/ ۴۶ درصد از زنان استان تهران گفته‌اند که مانتو و شلوار با شال، روسری یا مقنعه بهترین نوع لباسی است که زنان در جامعه می‌توانند از آن استفاده کنند. ۴/ ۴۴ درصد پاسخگویان بهترین لباس را انواع چادر با روسری یا مقنعه می‌دانند.

نتایج این پژوهش نشان می‌دهد که حجاب در کشور از حالت شرعی به حالت عرفی تغییر کاربری داشته است به طوری که فقط ۳۵ درصد از زنان جامعه حجاب را ارزشمند دانسته‌اند و ۵۵ درصد دیگر ترجیح می‌دهند که پوشش را به عنوان عرف رعایت کنند.

نتایج این پژوهش چند پرسش را به ذهن متبادر می‌کند:

نخست اینکه چرا نهادهای فرهنگی ایران با وجود صرف بودجه در راستای تبلیغات تا این حد ناموفق بوده‌اند که حجاب فقط برای ۳۵ درصد از زنان جامعه ارزشمند است؟

دوم اینکه چه چیزی باعث شده است که روند ارزشمند بودن حجاب برای زنان ایرانی سیر نزولی طی کند تا جایی که حدود ۳۰ سال پیش ۸۶ درصد مردم ایران حجاب را امری واجب می‌دانستند و نه عرفی؟

پرسش دیگر اینکه حضور گشت‌های ارشاد در سرتاسر ایران چه فایده‌ای در راستای ترویج پوشش اسلامی داشت و تا چه حد زنان را از رعایت پوشش اسلامی دلزده کرد؟

شما چه فکر می‌کنید؟ چرا اشتیاق زنان به حجاب سیر نزولی داشته است؟

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۱۵
انتشار یافته: ۷۲
آب در هاون کوبیدن... ایجاد شغل...
علت اصلی اش مماشت زیاده از حد با بد حجابها است که کار به جایی رسیده وه بد حجابی عالب شود و جا بیافتد‌ اگر مثل چند سال اول انقلاب شدت عمل ادامه داشت الان وضع عفاف و حجاب درست شده بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
همین شدت عمل ها اتفاقا کار دست حجاب داده
احمد احمدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
اون پرچم اینگیلیست منو کشته! این فرمایش رو ملکه فرمودن؟
لولو
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
دوست داری با دخترت مثل اول
انقلاب رفتار کنن؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
شما همونی نیستی که میکفتی مردم را شلاق بزنند درست میشود احیانا؟
ناشناس
| France |
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
در واقع منشا اصلی مصیبت های ما امثال تو هستند. برو از این کشو بیرون و توی یک جزیره ای تنها زندگی کن که مردم از تو در آسایش باشند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
مطمئنم یه مسئولیتی چیزی داری
استاد دانشگاه
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
فکر می کنم سه عامل تاثیر زیادی داشته یکی خود کم بینی دختران ایران در برابر جامعه جهانی ودوم ولنگاری خانواده ها و شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت تربیت فرزندان به بهانه آزادی عقیده و امثال آن و سوم جهالت دینی جوانان ایرانی که بوضوح بنده خودم تجربه کرده ام و الا یک واجب شرعی که ترک آن گناه بوده و عقوبت اخروی دارد چرا ترک شود
ناشناس
| United States |
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
آخه تو چه کاری به نیمی از جمعیت کشور داری ؟ یک روز خودی در این گرمای سوزان یک پتو به خودت بپیچ ببین خواهران و مادران ما چه زجری میکشند.
چون همه شعاره وقتی به تهش میرسه اختلاس و دزدی
نه 35 درصد، بلکه 35- درصد. قیل از انقلاب دو سوم با حجاب و یک سوم یا کمتر بی حجاب بودند. البته در تهران احتمالا کمی متفاوت بوده ولی باز هم از الان بیشتر بوده گرایش به حجاب.
فکری نداریم.دلار چند شد داداچ
تاریخ نشون داده با زور و اجبار هیچ کاری درست نمیشه ... خوندن تاریخ کافی نیست بهتره از تاریخ درس بگیریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
پس درد ها را هم ول کنند به خاطر اینکه تا الان جواب نداده
ناشناس
| United States |
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
علی جان بزار اول یخونن بعد در 40 سال آینده درس هم میگیرن
بخاطر اینکه انسان ذاتا از محدودیت و اجبار بیزاره و توی این سالها فقط به اجبار حجاب به خانم ها تحمیل شده به همین دلیله که بسیاری از خانم ها در برابر اون مقاومت می کنن در حالیکه داشتن حجاب یا نداشتن اون یه موضوع کاملا شخصیه و باید اختیاری باشه . البته به نظر من توی این گزارش توی خیلی از ارقام اعلام شده مربوط به باحجاب ها اغراق شده و واقعیت خیییلی کمتر از اینهاست ، بی قانونی و یا اجرای سلیقه ای قانون ، تبعیض و فشار باعث افزایش جرم و جنایت در جامعه میشه نه داشتن یا نداشتن حجاب .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
شما می توانید امتحان کنید یک روز بد حجاب بیرون بیایید و یک روز با حجاب ببینید مزاحمت های خیابانی در
کدامیک بیشتر است
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
در جواب دوستی که گفت"""شما می توانید امتحان کنید یک روز بد حجاب بیرون بیایید و یک روز با حجاب ببینید مزاحمت های خیابانی در کدامیک بیشتر است""""
درستش همینه بزارید مردم خودشون به این نتیجه برسن حجاب خوبه یا بد
مشکل شیوه تبلیغ نیست مشکل اصل فکر است.
مشخصا دلیلش اینه که حجاب یک محدودیت است که زنان با افزایش آگاهی متوجه محدودیت های آن می شوند و تمایل به استفاده اجباری از آن را (که در خانواده های سنتی و مذهبی به عنوان ارزش تلقی می شده) از دست می دهند. رفته رفته شاهد سرعت گرفتن تمایل به عدم استفاده از حجاب (که متاسفانه شما آن را طوری بیان می کنید که انگار یک کار خلاف است) خواهیم بود و هیچ راهکاری برای مقابله با آن وجود ندارد چون افراد را نمی توان به زور از حقی که برای پوشش آزاد دارند منع کرد.
وقتی برای درست کردن حجاب یک خانم بجای اینکه عاشقانه نگرانش باشیم و براش وقت بذاریم و فکر کنیم که چطور جکمتهای بیشمار این واجب الهی را با در دست داشتن تمام امکانات رسانه ای ، درقالب هنرهای بیانی و تصویری یا ... براش زیبا و عقلانی جلوه بدیم و......... صرفا به جمله "خانم حجابت رو رعایت کن " اکتفا کردیم و دلمون خوش بود که او هم رعایت کرد و اونو در مقابل سیل تبلیغات دیگران رها کردیم و وقتی این واقعیت عقلی رو کنار گذاشتیم که اونو باید پله پله از این نردبان بالا برد و از همون اول خواستیم با تحکم بچسبونیمش به پله آخرو حساب نکردیم که اگه یک روز ورق برگشت و از ما نترسید چه پیش خواهد آمد ، باید این روزها را می دیدیم.
فقط پوشش زنان امروز به عنوان تنها تفاوت ایران با ترکیه و امارات و دیگر کشورهای اطراف است. اگر اجباری نباشد قطعا وضعیت بهتری خواهد شد.
در آمار احتمالا نیامده کارمندان دولت و دیگر نهادها که پایشان را مملکت بیرون می گذارن چطور پوششی دارند! لازم است فقط یکبار با پروازی خارجی به سمت کشوری به ویژه اروپا تشریف ببرید، فرض کنید هوای مرز یک مرتبه از خواب بیدار شوید، مثل این است که از یاران اصحاب کهف هستید!
شما 35 درصد رو به عنوان دستاورد مطرح می کنید؟ باید بزنید 86-35 درصد منفی به عنوان دستاورد
تبلیغ نمیکردن الان اوضاع حجاب خیلی بهتر بود
به نظر من، حجاب امری شخصی است و در محدوده رفتار شخصی تعریف می شود.
و حدی از پوشش که حکومت ما تعریف کرده است، مطابق واقعیتهای جامعه نیست، بنابراین اکثریت مردم کشور به بدحجاب و قانون شکن تبدیل شده اند.
مثل قانون ماهواره،
مثل قانون فیلترینگ سایتها و شبکه های اجتماعی،
و ...
کاش تحقیق در خصوص انجام واجبات و محرمات و اخلاقیات دیگر چون رشوه و دروغ و غیبت و تهمت و .... دیگر هم می شد
وقتی در خانواده بجه خاتواده ببیند که پدرش بیراهه میرود و از وی میخواهد که فلان کار را درست بکند ته تنها بجه درست انجام نمیدهد بلکه نسبت به درستی ان کارهم شک میکند و یا لجبازی میکند و انجام نمیدهد . چرا را درعملکرد مسئولین و خانواده هاشان ببینید که سمبل درستی برای ملت نیستند . دلیل دیگر عدم امکان ازدواج و گرانی مسکن و وضع اقتصادی و بیکاری جوانان است . حجاب مسئله شخصی است بین بنده و خداوند و خداوند هم بخشنده . اما حق الناس را خداوند نمی بخشد بروید و درباره رعایت حق الناس تحقیق کنید .
نتیجه حجاب اجباری همین میشه. حجاب باید اختیاری باشه نه اجباری.
حتي ٣٥/نيز ايمان قلبي به مقوله حجاب اجباري ندارند تنهي يك نظرسنجي واقعي همه چيز مشخص ميكند
موسسه مورد نظر 35 درصد و خیلی دست بالا گرفته. چیزی که ما تو جامعه می بینیم نهایتا 15 درصده ...
چون امثال فاطمه حسینی و ایتکار و آزاده نامداری رو دیدن
نهادهای فرهنگی فقط اسمی است برای پر کردن جیب برخی. موقعی که به ساختار اداری برخی از این نهادها ورود پیدا می‌کنی، فقدان کارآمدی به وضوح به چشم می آید و آن‌چه مشمئزکننده است، کثرت نیروهای اداری است که شاید در محموع در روز بیش از نیم‌ساعت کار مفید هم نداشته باشند.
با سلام رسانه هایی مثل شما ها ایسنا وتابناک و... که تا موجی ایجاد می شود بر ضد ارزش های دینی وتیتر می زنید وبه فکر منافع سیاسی خود هستید
سلام...یعنی شما اعتقاد دارید که قبل از انقلاب همه مردم بی حجاب بودند!!!!!؟ و تبیلیغات ۴۰ ساله اخیر سبب حجاب ۳۰ تا ۳۵ درصدی شده؟ لطفا به راهپیمایی های میلیونی مردم قبل از پیروزی انقلاب توجه بفرمایید. متشکرم
زور و اجبار در هر زمینه ای کاملا برعکس جواب خواهد داد
با این حد فساد، حجاب که هیچی، اگه حکومت دنبال ریشه کنی فساد نباشه مردم کل اسلام رو کنار خواهند گذاشت.
لا اکراه فی الدین ، این شیوه های ما رو اگر پیامبر گرامی اسلام عمل کرده بود تا حالا دینی به نام اسلام وجود نداشت اسلام یعنی رئوفی و گذشت نه اجبار و اکراه ، حکومتهای دینی در دنیا به جز حکومت معصومین چیزی جز دین گریزی و اضمحلال اخلاق عایدی دیگری نداشتند بروید و در تاریخ جستجو کنید و عاقبت این حکومتها را آیینه عبرت کنیند
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
دوست عزیز خود شما بیشتر به مطالعه تاریخ نیاز دارید!
چون می بینند که شش میلیارد نفر دیگر در کره زمین روحشان هم از حجاب و تفکیک جنسیتی خبر ندارد و زندگی شان هم خیلی خوب است و یک دهم ما عقده های جنسی و غیره ندارند. پس حتماً یک جای کار می لنگد دیگر؟
تازه این گزارش با ملاحظاتی نوشته شده اگرنه حتی در روستاهای ما دیگر حجاب به مفهوم گذشته وجود ندارد و با تغییر محل زندگی همان میزان کم هم دچار تغییر میشود....
فقط حجاب نیست، اعتقاد مردم در کل سیر نزولی داشته است، شما به عنوان نویسنده ی این مطلب یقیناً در بین مردم زندگی می کنید و حتماً شاهد این هستید، بخصوص هرچه نسل جدیدتر می شود وضع بدتر می شود.
انتخاب نوع پوشش از اختیارات بدیهی بشر است و 500 هزار سال هم تبلیغ و ترویج بر اجبار کنند (چه اجبار به برداشتن حجاب و چه اجبار به گذاشتن حجاب) تغییری بوجود نخواهد آمد و آب در هاون کوفتن است
چرا اشتیاق زنان به حجاب سیر نزولی داشته است؟ به یک دلیل ساده: رشد آگاهی جنسیتی
این 35 درص هم اونهایی اند که قبل از انقلاب بدنیا اومدن. والا این 40 سال نتیجه ای جز بد حجابی نداشته. لااقل این یکی رو چاپ کن تا ببینی چند نفر موافقند و چند نفر مخالف
در قياس با او
به همان میزان که گزینشی های زوری ادارات را از فساد پاک نگاه داشته است حجاب اجباری و گشت ارشادی هم حجاب را همه گیر کرده است؟؟؟
تبليغ به عمل است نه ظاهرسازی و تظاهر. نگاه کنید ببینید چند بار آزمونهای استخدامی را به هم زده اید و چند بار آزمون برگزار شده ولی سفارشی ها را گرفته اید. سفارشی ها هم عده ای متظاهر که برای تصاحب شغل حاضر به تظاهر هستند و کسانی که از بی عدالتی و پارتی بازی سر خورده اند تبلیغهای دروغین شما را باور نمیکنند. آیا بس نیست........؟
در قياس با اول انقلاب رشد ٣٥ درصدى نداشتيد بلكه ريزش ٣٥ درصدى داشته ايد. و تا چند سال آينده به بركت منع هاى قانونى تك رقمى خواهد شد. حجاب و نوع پوشش يك امر شخصى است...... كاش مالزى را در اين باب الگو مى كرديم
علم در برابر جهل! وقتی حجاب واقعا چیز سودمندی نیست چرا باید وانمود کنیم که هست؟ جالبه که قبول نمیکنید مشکل از چیزیه که به عنوان ارزش تلقی شده در حالی که بی ارزشه و میگید تبلیغات ناموفق بوده!!! چیزی که ارزشمند باشه نیازی به تبلیغ ۴۰ ساله نداره!
اون 35 هم درست.اصلش 3.5 درصدم نیست
وقتی پای جهل در میان است، چرا ما فکر کنیم!؟
البته امثال نامداری هم داریم که نونشون در چادره نه اعتقادشون
يه آماري هم از نحوه ي گزينش امروزي مسئولين كشور بذاريد كه با اينكه از صدفيلتر گزينش اسلامي رد ميشن بازم دستان ناپاكشون كشور رو به اين روز انداخته و نشون ميده كه اين نحوه گزينش كه مقيد بودن رو بر تخصص برتري دادن اشتباهه
اقتصاد رو درست کنید
در گزارش پژوهشهای مجلس درج شده که بالای 70 درصد جامعه ایران موافق حجاب اجباری نیستند و این نشان می دهد کمتر از 30 درصد (چیزی حدود 25 درصد ) موافق این مساله هستند. لذا 35 درصد هم صحیح نیست و کمتر است. بهتر است آمار صحیح را اعلام کنید.
مراجع همه ادیان برحسب شرایط زمان قوانین دین را تعدیل کرده اند؛ و جالب است که دین اسلام انقدر کامل است که خود به مراجع اجازه می دهد حسب شرایط زمان و مکان چنین تعدیلی انجام دهند. ولی متاسفانه برخی مراجع ما نه تنها بدنبال تطبیق و بهبود قوانین نیستند بلکه خرافات نیز به قوانین 1400 سال پیش اضافه شده و اصرار به اجرای همان ها دارند!!!
علت اصلی این است که دینی که توسط زمامداران ما تبلیغ و ترویج می شود، دین تفکر و تعقل نیست بلکه دین تظاهر وشعاراست که گرایش به خشونت وخرافه داردوهیچ اثری از آموزه های علمای بزرگ مثل شهید مطهری در آن وجود ندارد و مسلما چنین دینی برای جوانانی که درعصرانفجاراطلاعات زندگی می کنند قابل قبول نیست .
میگن می خوای یکی رو مجبور کنی همش به قورباغه فکرکنه بهش بگو حق نداری به قورباغه فکر کنی
چون مردم الان عاقل تر شدند.......
در کشوری که اصول و فروع دین تعطیل و معطل هستند حرف از حجاب زدن معقول نیست. حدیث معتبر داریم که یک درهم ربا از هفتاد بار زنا بدتر است.
وقتی در قران دین اجباری نهی شده است ، حجاب که از فرعیات مذهب است و کیفیت آن مبتنی بر استنتاج فقهی و احادیث و سلایق حاکمان در هر دوره تعیین و پیگیری شده است، جای خود دارد . بگذارید حجاب را مخاطبان حجاب ، متناسب با تشخیص خود انتخاب و مراعات کنند. وضعیت اخلاقی و هنجارهای اجتماعی بسیار بهبود خواهد یافت . تجربه جامعه ایران قبل از 57 سند گویایی برای لزوم ارادی انتخاب نوع و سطخ حجاب در جامعه و نرمال شدن رفتارهای فردی و جمعی در جامعه ایران است .
اشتباهاتی که در اجرای موازین اسلامی در ایران رخ داده اونهم توسط مسئولان، باعث کاهش اعتقادات و تفکرات مردم نسبت به دین شده است.
زندگی خصوصی مردمه یه کسی ربطی نداره.مگر در اروپا و امریکا و دیگر نقاط که حجاب ندارن باران نمیباره؟
شما به چه حقی نظر منو سانسور می کنید با سلیقه ی خودتون منتشر می کنید اگر باب میلتون نیست کلا منتشر نکنید واقعا متاسفم برای شما...
سلام الان بهترين زمان پاسخگويي سازمان ها ي عريض و طويل تبليغاتي است كه پول مردم را در ٤٠ سال به هدر دادند .
٣٥٪‏ با حجاب يعني پيشرفت صفر يعني ارتش زدن ميليارد ها تومان پول
بدلیل وارد شدن ابزارهای رسانه ای مدرن و همه گیر شدن آن مانند ماهواره، اینترنت و درنهایت گوشی های هوشمند، که زمانیکه همه گیر شدند به تهاجم فرهنگی منجر شد ونیز فاصله گرفتن مردسالاری از جامعه به این علت که مردان در ایران همچون گذشته نمی توانند سختگیری زیادی در مورد بدحجابی همسر یا فرزندشان داشته باشند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
مردان چشمهاشونو درویش کنند وادب زبانی داشته باشند همه چیز حله ادم زنده وکیل ووصی نمیخواد شما خیلی هنر داری فکرتو اصلاح کن زن وبچه اسیر نیستند که هر جور بخواهید رفتار کنید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
شما سنتان به اوایل انقلاب و زمان جنگ قد نمی دهد و گرنه میدانستید که مردم آن موقع چقدر با سخت گیری های سخت کمیته و قوانین اجباری درگیر بودند لذا انتساب موضوع به ماهواره فقط سرپوش گذاری بر روی خطا است و بهانه
چرا باید زیاد بشه؟ که چی؟ که تو بپسندی یا خدا؟ راه میلیارد ها کج هست و ما راست؟
متاسفم براتون!اگر نظري باب ميل شما نباشد آنرا منعكس نمي نماييد.يك مقدار ظرفيت خود را بالاتر ببريد
بسیاری از قوانین در کشور ما با خواست عمومی تفاوت دارند ، لذا بشکلهای مختلف در طول زمان ، مقاومت در مقابل آنها دیده میشود.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها