بازدید 3305

گوترش خواستار خویشتنداری مردم زیمبابوه شد

کد خبر: ۸۲۱۸۰۴
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۶:۵۸ 02 August 2018

دبیر کل سازمان ملل با ابراز نگرانی از بروز خشونت در زیمبابوه در آستانه اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری، خواستار خویشتنداری مردم این کشور شد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، سخنگوی دبیر کل سازمان ملل در بیانیه ای گفت که گوترش از رهبران سیاسی و مردم زیمبابوه می خواهد که خویشتن دار بوده و تا زمان حل اختلاف ها و اعلام نتایج انتخابات از هرگونه خشونت خودداری کنند.

براساس این بیانیه، آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل از گزارش هایی که پیرامون بروز حوادث خشونت آمیز در بخش هایی از زیمبابوه منتشر شده ابراز نگرانی کرده است.

وی تعهدات، پایبندی به صلح و مرامنامه سیاسی مقام های کنونی و احزاب سیاسی (زیمبابوه) را به آن ها یادآوری کرده و خواستار تضمین فرایند مسالمت آمیز انتخاباتی شد.

به گزارش ایرنا، انتخابات ریاست جمهوری، پارلمان و شوراهای شهرداری زیمبابوه روز هشتم مردادماه برگزار شد و براساس آرای شمارش شده تاکنون حزب حاکم «زانو پی اف» با کسب 154 کرسی پیشتاز است.

23 نفر برای انتخابات ریاست جمهوری این کشور نامزد شده بودند، اما رقابت اصلی میان «نلسون چامیسا » 40 ساله ( مخالف دولت ) با «امرسون منانگاگوا» 75 ساله رئیس جمهوری کنونی این کشور ( از حزب حاکم ) است. چامیسا امیدوار است با پیروزی در این انتخابات، جوانترین رئیس جمهوری در تاریخ کشورش باشد.

با اینکه هنوز نتایج انتخابات ریاست جمهوری اعلام نشده است ، چامیسا روز گذشته در صفحه شخصی اش در توییتر، خود را پیروز این انتخابات دانست اما مسئولان برگزاری این انتخابات اعلام کردند هنوز هیچ نتیجه ای اعلام نشده و همه باید تا زمان اعلام رسمی نتایج منتظر بمانند.

با توجه به پیشتازی حزب حاکم در کسب کرسی های پارلمان، بعید به نظر می رسد چامیسا بتواند آرای بیشتری از منانگاگوا به دست آورد.

شاهدان عینی امروز از تجمع مردم در پایتخت این کشور و برخوردهای خشونت آمیز در این شهر خبر دادند.

کمیسیون انتخابات زیمبابوه پیشتر اعلام کرده بود که بیش از پنج میلیون نفر برای رای دادن ثبت نام کرده بودند و 75درصد ثبت واجدین در این انتخابات شرکت کردند.

منانگاگوا روز سوم آذرماه گذشته به عنوان رئیس جمهوری موقت زیمبابوه و جانشین «رابرت موگابه » رئیس جمهوری پیشین این کشور، سوگند یاد کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار