بازدید 12059
نوام چامسکی؛

نفوذ و دخالت روسیه در انتخابات آمریکا در برابر نفوذ و دخالت اسرائیل هیچ است

نوام چامسکی، نویسنده و تحلیلگر سرشناس آمریکایی در مصاحبه با یکی از نشریات آمریکایی، انتقاد شدیدی را متوجه رسانه های این کشور کرده و گفته: این رسانه ها بر روی موضوعاتی تمرکز می کنند که کاملا حاشیه ای بوده و موضوعات مهم و اصلی را به فراموشی می سپارند.
کد خبر: ۸۲۱۶۰۸
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۰ 02 August 2018

«نوام چامسکی»، نویسنده و تحلیلگر سرشناس آمریکایی در مصاحبه با یکی از نشریات آمریکایی، انتقاد شدیدی را متوجه رسانه های این کشور کرده و گفته: این رسانه ها بر روی موضوعاتی تمرکز می کنند که کاملا حاشیه ای بوده و موضوعات مهم و اصلی را به فراموشی می سپارند.

به گزارش «تابناک»؛ نوام چامسکی، تحلیلگر و منتقد آمریکایی بیان کرده است که نفوذ و دخالت اسرائیل در انتخابات آمریکا به شکلی وسیع از هر چه روس ها احتمالا در این انتخابات صورت داده اند فراتر و بیشتر است.

نفوذ و دخالت روسیه در انتخابات آمریکا در برابر نفوذ و دخالت اسرائیل هیچ است

وی در مصاحبه با «امی گودمن» از نشریه Democracy Now ضمن انتقاد از رسانه های آمریکایی آنها را متهم کرده که به مضوعاتی می پردازند و تمرکز خود را بر مسائلی قرار می دهند که کاملا حاشیه ای و بی اهمیت است و از این مسائل برای انحراف اذهان و توجهات از مشکلاتی واقعی ساختاری که جامعه آمریکا با آنها روبه روست، استفاده می کنند.

چامسکی در این مصاحبه گفته است: آیا روسیه در انتخابات ما دخالت کرده؟ این پرسشی است که امروز به شدت در رسانه های ما دنبال می شود و توجه رسانه ها را به خود مشغول کرده است. از نظر من در بسیاری از نقاط دنیا به این مسأله به چشم یک طنز نگاه می کنند. دخالت اسرائیل در انتخابات آمریکا به شکلی وسیع از هرچه روس ها ممکن است انجام داده باشند، قراتر می رود.

در سال 2015 نخست وزیر اسرائیل، بنیامین نتانیاهو از کنگره آمریکا خواست با سیاست های اوباما در برابر ایران مقابله کند. نتیجه این تلاش های وی، شروع مخالفت های جدید با توافق هسته ای بود که اکنون رئیس جمهور جدید آمریکا از آن خارج شده است.

نتانیاهو در آن زمان بیان کرد: رویکرد اوباما... به شکلی غیر قابل قبول و با حالتی تهدید کننده بیان شده است. این توافق جلوی ایران را برای تولید سلاح های هسته ای نمیگیرد، بلکه تضمینی است برای این که ایران تعداد بیشماری از این تسلیحات را به دست آورد.

چامسکی در این مصاحبه گفت: آیا تا به حال پوتین در نشست مشترک کنگره و سنای آمریکا حاضر شده است تا از آنها درخواست کند که سیاست های آمریکا را تغییر دهند؛ حتی اینکه بدون آنکه به رئیس جمهور آمریکا در این باره خبری داده باشد؟ نمایندگان آمریکا توجهی به خواست موکلان خود ندارد. آنها تمام توجهشان به صدای یک درصد مشهور معطوف است: ثروتمندان و قدرتمندان.

نفوذ و دخالت روسیه در انتخابات آمریکا در برابر نفوذ و دخالت اسرائیل هیچ است

وی ادامه داد: شما می تواند به راحتی و با دقت بسیار بالا نتایج یک انتخابات ریاست جمهوری در سنا را تنها به نگاه کردن به میزان هزینه ها و منابع هزینه های انتخاباتی پیش بینی کنید. در واقع این لابیگرها هستند که در عمل قانون های ایالات متحده را در اتاق های کنگره می نویسند.

چامسکی بیان می کند: در نتیجه اگر شما رسانه ها نگران انتخابات ما و که این انتخابات ها چگونه برگزار می شود، هستید و در نتیجه آنها چه اتفاقی برای جامعه رخ می دهد، نگاه کردن به روسیه و هکرهای این کشور، اشتباه ترین نقطه برای انتخاب است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۴۶
خیلی برام جالبه که هر وقت که چامسکی از امریکا و اسرائیل انتقاد میکنه میشه فیلسوف و تحلیلگر ولی زمانی که حرف از سوسیالیسم و... میرنه کلا نادیده میگیریدش !!
افرین به روزنامه نگار و همه دست اندر کاران که هنوز هم دنبال مشکلات دنیا و تحلیل اون هستن
پاسخ ها
احسان
| Germany |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
لطفا از شرایط خودمون بنویسید
لطفا از گرانی ها بنویسید
لطفا مقایسه قیمتی برای اقلام خوراکی ،پوشاکی ،بهداشتی ،مصرفی ،غیر مصرفی سبد خانوار داشته باشید و به رییس امار حالی کنید تورم ده درصد نیست ،تورم داره بیداذ میکنه ،لطفا از بیکاری بنویسید ،شاید به فکر بیفتن اقایون مسوولین
ناشناس
| Germany |
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
ای کاش مسئولین ماهم جای سرمایه گذاری می کردن که نفع مردم و آینده جوانها را تامین می کرد.
اقای پوتین ! اينکه در يک پروسه دموکراتیک مشکلی ایجاد کنی نه تنها جای افتخار نداره بلکه نشون میده شما اساسا به دموکراسی اعتقاد نداری!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
عمو جان اونجایی که اختلال ایجاد شده آمریکاست،دشمن روسیه،مرکز تمام اختلالات دنیا.
جنگه آقا جنگ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
وقتی امریکا این کارا درتمام دنیا میکنه خوبه شماها عدالت طلب نیستید یه مشت غرب پرست هستید که هرچی می شونید تکرار میکنید چهارتا کلمه خشگله می چسبونید بهش ژست بلند نظری هم میگیرید
کشورهای چون روسیه نماد دموکراسی تقلبی اند! انتخابات دارند اما دموکراسی هرگز! دموکراسی پیامد خرد بشريست! در انتهای پختگی بشر همه ما ناچار به پذیرش آن خواهیم بود! پس آقای روسیه بجای سنگ اندازي در انتخابات کشورهای دیگر بفکر پایه های لرزان حکومت غیر دموکراتیک خود باش!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
دومکراسی امریکایی خوبه حتما
ناشناس
| Germany |
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
حق شما هم مثل آمریکا ضایع شده
امریکا توسط یهودیان اسرائیلی اداره میشه و این برای مدعی شماره یک دموکراسی و مرکز مغزهای جهان خیلی زشته
پاسخ ها
امین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
با کدام سند میگویید اسراییلی ها امریکا را اداره میکنند ؟
از تلویزیون ایران شنیدی ؟
میگفتی یهودی بهتر بود نه اسراییل
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
امین جان،کمتر کسی دیگه تلویزیون ایران میبینه.تمام چیزهایی که دوستمون گفتن رو با یک سرچ ساده در اینترنت میتونی پیدا کنی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
با کدوم سند خنده داره برو ببین سردمدارن بزرگ امریکا کیا هستند وقتی ترامپ اولین روز کاریش بود برو ببین بوش ابوما خود ترامپ به یک یهودی چه احترامی میذاشتن فیلش ببین حتماب بین
آقای چامسکی از یهودیان آزاده هستند، درود به شرفشان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
این مردک چرا نمیمیره
ناشناس
| Qatar |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
ايشان از بيدينان و ازادگان هستن
ناشناس
| Germany |
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
ایشون اصولا دین باور نیستند چه برسه به اینکه در قالب یهودیت قابل تعریف باشد..
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
برای قسمت دوم جمله مثبت دادم ایشان اعتقادی به مذهب ندارند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
ناشناس 13:34 ایشان متفکر بزرگی هستند چرا به داخلی ها که هیچ خاصیتی برای ایران و دنیا ندارند نمی گویی کی می میرند.
انسان ناخودآگاه یاد عملکرد رسانه ها در ایران می افتد که چطور حواشی را پررنگ و اصل قضیه را کمرنگ جلوه می دهند!!!
حمایت امریکا از اسرائیل تبدیل به پیله مقدس شده که دورامریکا تنیده شده وتا درامریکا انقلاب فکری قوی به عنوان راه سوم بروز نکند اسرائیل یک کودک لوس است که از کول پدر بزرگش امریکا بالا وپائین می رود .
آمریکای ترامپ خیلی به اسرائیل فضا داده .
اوباما غرور داشت و اجازه نمی داد یک کشور در حد اسرائیل براش باید و نباید کنه و سیاست هاش رو تحت تاثیر قرار بده.
عملاً حرفهای چامسکی هم برای رسانه های صهیونیستی آمریکا حاشیه ای محسوب می شود.
تحلیل های فسیلی !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Luxembourg |
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
فسیلهای تحلیلگر
انهايى كه امريكا وغرب را اداره ميكنند دراسراييل زندگى ميكنند
اینها همش وهمه وخیاله،امریکا کشوریه که همه فاکتورهای یه کشور پیشرفته رو داره،حالا چه ربطی داره که تحلیل میکنید اسراییل برش نفوذ داره.
تمام روسای جمهور آمریکا کارگزاران اسرایل هستند و هر کدام شان قصد نه گفتن به خواسته ها و منافع اسرایل را داشته باشند آنگاه میشود
1 ترور جان افکندی در زمان ریاست بن گوریون بر اسرایل و عدم موافقت کندی با هسته ای شدن اسرائیل که سر جان اف کندی را موساد هدف قرار داد و انداخت گردن ک گ ب روسیه
2 واتر گیت و ریچارد نیکسون
3 مونیکا لوینسکی و بیل کیلینتون
موساد قبل رئیس جمهور شدن فردی در امریکا از قبل گرویی لازم را از رئیس جمهور برای روز مبدا (روزی که خلاف منافع اسرلئیل عمل کنند ) میگیرد
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
با اینچنین تحلیل های آبکی به اینجا رسیدیم
تقریبا همه رسانه ها، شبکه های اجتماعی کم و بیش، سیستم وکالت و قضاوت، بسیاری از نمایندگان دو مجلس بصورت مسقیم یا غیر مسقیم، شرکتهای بزرگ و کلیدی امریکا مانند استارباکس و ... ، شبکه های تلویزیونی، هالیوود و وال استریت و فدرال رزرو و .... همه اش کاملا یا اکثریت دست یهودیان است
کاملا طبیعیه که نتانباهو احساس کنه رییس جمهوری امریکاست
این که یهودیان امریکا رو قبضه کردند شکی درش نیست
چند سال اخیر یه شو تلویزیونی ساختند به نام شارک تنک که در اون می بینید بیشتر کسانی که بهشون کمک میشه یهودیان هستند و در واقع این برنامه برای ثروتمندسازی یهودیان غیر ثروتمند امریکا ساخته شده است
کسانی که دنیای غرب را اداره میکنند صهیونیستهای بی وطنی هستند که فقط به فکر قدرتند و هرگز از آن سیر نمیشوند .
چامسکی یک حراف چپ و بیسواد سیاسی است که هنوز در دوران کهنه و فسیلی نظریه زبانهایش تنفس می کند. یک پیر در جسم و در ذهن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
البته قربان فارغ از سو گیری های سیاسیش، نظریه زبانی ایشون در حال حلضر هنوز مسلطترین نظریه زبانی است و دستکم بیشترین مقدار پژوهش زبان شناسی در چهارچوب نظری اشون در حال انجامه. انتقاد به نظریات زبانشناختی اسون زیاده اما فعلا بدیل منسجمی برای ان نیست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
ناشناس 15:01 میزان خشمت را درک میکنم
ناشناس
| Singapore |
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۲
احتمالا شما باسواد هستید!! چون همش در حال نظر دادن هستید
جرقه این اعتراضات کار جریان های جیر مواجب بگیر صهیونیست ها است. اگرچه اکثریت مردم ایران از فساد ، تبعیض و رانت و بحران مدیریت ناراضی هستند اما شکلگیری این تجمعات در گروه های کوچک بطور همزمان در شهرهای مختلف نشان از توطئه ای است که اگر جلوی آن گرفته نشود دردسر بزرگ بین اللملی در کنار تحریم ها برای منافع و امنیت ملی و بسود بدخواهان ایران سبب می شود.
منبع
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
همان بهتر که بی نشان باشی زیرا هیچ نشانی از دردمندی فقرای جامعه نداری.
بجاي گفتن اين حرفها براي مردم ايران ، سعي كنيد مردم امريكا رو به وضعي دارند آشنا كنيد تا شايد نتيجه دلخواه رو بگيريد ، براي داخل ايران اين صحبت چه تاثيري داره؟ةةةة
دولت اسرائیل حداقل برای مردم خودش خوبه، از دیگران میگیره میده مردم اسرائیل، دولت بعضی کشورها از مردم خودش میکنه و خرج دیگران میکنه. اخیرا نیویورک تایمز نوشته بود امریکا دو شخصیت محبوب همگانی داره که هر دو لیبرترین هستند چامسکی (چپ) و دیگری ترامپ (راست).
عقلشون رسیده که کجا سرمایه گذاری کنن و حالا هم دارند برداشت می کنند.
انقد که این سایت طرفدار امریکا داره تو امریکا نداره بابا ول کنید
از کی وکجا رسم شده خیلی راحت به یه متفکر آزاده که حرفشم برای همه مثل روز روشنه انگ بیسواد وچپ و....برای تخریب بزنند میشه حرف کسی روبادلیل تایید یارد کرد نه خودش رو.
بیش‌تر بیمارستان‌ها در امریکا و دکترها بوسیله یهودی ها اداره می‌شود حتی اسم بیمارستان ها یهودی می‌باشد
سلام
برای اینکه 70 درصد ارکان امریکا صهیونیست هستند. امریکائی هستند اما کاملا صهیونیست.
حتی بزرگترین رسانه های امریکائی هم توسط صهیونیست های امریکائی اداره می شوند .. حداقل به شکل غیر مستقیم.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار