بازدید 3354

نخست‌وزیر ایتالیا امروز با ترامپ دیدار می‌کند

کد خبر: ۸۲۰۸۷۸
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۶ 30 July 2018

جوزپه کنته، نخست وزیر ایتالیا امروز دوشنبه با دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در کاخ سفید دیدار و درباره بحران های بین المللی از جمله ایران، آینده ناتو، تعرفه های گمرکی و تحقق خط لوله گاز از دریای خزر به اروپا گفت و گو می کند.

به گزارش ایرنا، نخست وزیر ایتالیا با امید به جلوگیری از اعمال تعرفه های گمرکی آمریکا بر روی خودروهای لوکس و برای کسب حمایت آمریکا در رابطه با ثبات لیبی و منطقه مدیترانه، ایران، همکاری در خصوص مهاجرت ها، روابط با روسیه و چراغ سبز برای تحقق خط لوله گاز موسوم به Tap به واشنگتن سفر کرد.

سران ایتالیا و آمریکا در این دیدار درباره موضوعات زیادی گفت و گو خواهند کرد که محور آن در خصوص آینده ناتو، همکاری در ماموریت های صلح در افغانستان و عراق، تعرفه های گمرکی و خط لوله گاز که از دریای خزر به ایتالیا می رسد، خواهد بود.

کنته قبل از این سفر اظهار داشت: فکر می کنم که ترامپ قصد کمک به ایتالیا را داشته باشد و در این سفر سعی می کنیم تا چگونگی آنرا باهمدیگر بفهمیم. روابط میان دو کشور خوب است.

'متئو سالوینی' معاون نخست وزیر و رهبر سیاسی حزب 'اتحاد' که یکی از احزاب تشکیل دهنده دولت ائتلافی ایتالیا است، تنها رهبر ایتالیایی بود که بطور علنی در نوامبر سال 2016 از کاندیدا شدن ترامپ طرفداری کرد.

دیدار امروز میان ترامپ و کنته فرصتی برای تایید ثبات و مرکزیت روابط دوجانبه خواهد بود. وزارت خارجه آمریکا نیز پیشتر اعلام کرد: ایتالیایی ها را تشویق کنیم تا ساخت خط لوله گاز که از دریای خزر به اروپا می رسد، را به جلو ببرند. این درحالیکه جنبش 5 ستاره که یکی از احزاب تشکیل دهنده دولت ائتلافی ایتالیا است همواره مخالف ساخت این خط لوله بوده و آن را احمقانه توصیف کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار