بازدید 7469

بالاترین آمار خودکشی دانشجویان

کد خبر: ۸۲۰۸۱۷
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۵ 29 July 2018

براساس جدیدترین تحقیقات دفتر ملی آمار انگلیس نرخ خودکشی دانشجویان این کشور بین سال‌های ۲۰۰۷ تا پایان ۲۰۱۶ با افزایش ۵۶ درصدی از ۶.۶ نفر به ۱۰.۳ نفر از هر ۱۰۰ هزار نفر رسیده است.

به گزارش فارس، شهین مردانی: شرایط جامعه امروز موجب آن شده که افکار خودکشی در تمام قشرها رنگ بگیرد.

حالا با شرایط اقتصادی و مشکلات مالی که پایان ندارد، نه تنها افرادی که بهره‌ای از سواد و دانش ندارند، بلکه دانشجویان و نخبگان به خودکشی فکر می‌کنند و وقتی شرایط را نابهنجار می‌بینند، تصمیم به عملی کردن افکار خود می‌گیرند.

در همه جوامع ورود به دانشگاه به منزله دستیابی به شغل بهتر و درآمد بالاتر است؛ امید به اینکه جایگاه اجتماعی بالاتر محقق شود و همه آنچه که از کودکی تا جوانی در ذهن نقش بسته است، در دنیای واقعی رخ دهد.

اما عدم مدیریت درست در همه زمینه‌ها و شرایط اقتصادی، اجتماعی نابرابر منجر به این شده که جوامع مختلف با میلیون‌ها دانشجو رو به رو باشند که برای دستیابی به شغل دست و پا می‌زنند؛ از اتفاقات مرسوم این روزها، فارغ التحصیلی دانشجویانی است که برای پیدا کردن کار مناسب به هر دری می‌زنند و از همیشه ناکام‌تر می‌مانند.

کارشناسان بهداشتی با تکیه بر آمار و ارقام موجود می‌گویند: سالانه حدود 800 هزار تا یک میلیون نفر بر اثر خودکشی می‌میرند و این امر دهمین علت اصلی مرگ در سراسر جهان است.

همچنین، میزان خودکشی در مردان بالاتر از زنان بوده و احتمال خودکشی مردان سه تا چهار برابر بیشتر از زنان است.

تخمین زده می‌شود که هر سال 10 تا 20 میلیون اقدام به خودکشی غیرکشنده رخ می‌دهد؛ ضمن اینکه اقدام به این کار در جوانان و زنان شایع‌تر است.

بررسی‌های متعددی نشان داده است، استرس و افسردگی از مهم‌ترین عواملی هستند که در بروز خودکشی نقش دارند.

در این گزارش به نرخ خودکشی در 8 کشور مختلف جهان می‌پردازیم:

1. آمریکا

*خودکشی دومین عامل مرگ دانشجویان

براساس تازه‌ترین آماری که توسط سازمان‌های رسمی آمریکا منتشر شده است، خودکشی دومین عامل مرگ و میر دانشجویان آمریکایی است.

* خودکشی دانشجویان 20 تا 24 سال

داده‌های منتشر شده از سوی دفتر ملی آمار آمریکا و در سایت «verywellmind» حکایت از آن دارد که دانشجویان 20 تا 24 ساله بیش از هر گروه سنّی دیگری خودکشی می‌کنند.

* خودکشی عامل مرگ 4 هزار دانشجو

به گفته کارشناسان بهداشتی، خودکشی بیش از عوامل پزشکی جان جوانان آمریکایی را می‌گیرد؛ ضمن اینکه آمارها نشان می‌دهد، خودکشی عامل مرگ بیش از 4 هزار دانشجو است.

* خودکشی یک نفر در هر 13 دقیقه

گزارش قبلی «USA Today» حاکی از آن بود که در ایالات متحده آمریکا، هر 13 دقیقه یک خودکشی رخ می‌دهد و گزارش جدید بیانگر این است که آمار خودکشی از آنچه که «USA Today» حدود 6 ماه پیش اعلام کرد، فراتر رفته است.

* اقدام به خودکشی 24 هزار دانشجو

وزارت بهداشت آمریکا اعلام کرده است: در سال 2006 بیش از 24 هزار دانشجو به خودکشی اقدام کرده‌اند که از این میان 1100 نفر جان باختند.

2. انگلیس

* دانشجویان انگلیسی رکورددار خودکشی در جهان

بنابر اعلام مقامات انگلیسی، نرخ خودکشی در بین دانشجویان انگلیسی‌ بالاتر از آمار آن در کل جمعیت جوانان در این گروه سنی، در تمام جهان است.

* افزایش 56 درصدی نرخ خودکشی دانشجویان

براساس تازه‌ترین تحقیقاتی که توسط دفتر ملی آمار انگلیس صورت گرفته است، نرخ خودکشی دانشجویان بین سال‌های 2007 تا پایان 2016 با افزایش 56 درصدی از 6.6 نفر به 10.3 نفر از هر 100 هزار نفر رسیده است.

* خودکشی دختران دانشجو بیش از پسران

دکتر ریموند کووک از مرکز تحقیقات و پیشگیری از خودکشی در دانشگاه هنگ کنگ می‌گوید: «بین سال‌های 2012 تا 2016 روند رو به افزایش خودکشی دانشجویان دختر انگلیس به شدت دیده می‌شود».

* افزایش 5 برابری دانشجویان با اختلالات سلامت روان

داده‌های به دست آمده از پژوهش صورت گرفته دفتر ملی آمار انگلیس حاکی از آن است که تعداد دانشجویان با مشکلات سلامت روان ظرف دهه گذشته پنج برابر شده است.

3. هند

* خودکشی 26.500 دانشجو در دو سال

نتایج یک بررسی نشان می‌دهد، در سال 2014 تا 2016، بیش از 26 هزار و 500 دانشجوی اهل هندوستان خودکشی کرده‌اند.

* شکستن رکورد خودکشی

سیستم آموزش دانشگاهی هند براساس یک بررسی صورت گرفته مدعی شده اشت: نرخ خودکشی دانشجویان هندی با افزایش بی‌سابقه‌ای رو به روست و رکورد تمام ده‌های گذشته را شکسته است.

* سیستم آمورشی ناکارآمد عامل خودکشی

براساس گزارش «Lancet» که در سال 2012 منتشر شد، هند یکی از بالاترین میزان خودکشی در بین دانشجویان را دارد.

وزیر علوم و تحقیقات هند می‌گوید: سیستم آموزشی ناکارآمد است؛ دانشجویان چه با خروجی خوب، چه با خروجی بد موفق به اشتغال نمی‌شوند و زندگی را برای خود تمام شده می‌بینند.

* دختران بیش از پسران قربانی خودکشی

وزارت بهداشت هند می‌گوید نرخ خودکشی دختران دانشجو در این کشور سه برابر بیش از پسران است؛ علاوه بر سیستم آموزشی ناکارآمد و عدم فرصت‌های مناسب شغلی برای دختران> تعرض جنسی یکی از مهم‌ترین دلایل دختران دانشجوی هندی برای اقدام به خودکشی و خودکشی مؤفق است.

4. چین

* خودکشی مهم‌ترین معضل دانشجویان

وزارت علوم و تحقیقات چین با تکیه بر آمار وزارت بهداشت این کشور اعلام کرده است: در حال حاضر مهم‌ترین معضل جامعه چین، افزایش نرخ تلاش به خودکشی و خودکشی دانشجویان است.

* ناتوانی در حل مشکلات دلیل خودکشی

کارشناس روانشناسی از دانشگاه جنوب غربی چین در ارتباط با دلایل خودکشی در کشور می‌گوید: «علت‌ خودکشی در بین دانشجویان متفاوت است و هر کدام از‌ آنها از مشکلی رنج می‌برند که قادر به حل آن نیستند و در نهایت خودکشی را به عنوان آخرین راه و بهترین راه انتخاب می‌کنند».

* نقش پررنگ افسردگی در بروز خودکشی

پژوهشگران باور دارند، خودکشی به عنوان راهی برای حل مشکلات در چین دیده می‌شود؛ ضمن اینکه 72 درصد‌ آنهایی که خودکشی کرده‌اند از افسردگی رنج می‌بردند.

* نیاز مبرم 250 میلیون نفر به خدمات مشاوره‌ای

«چاینا دیلی» نوشته است: بیش از 250 میلیون نفر در کشور چین به خدمات مشاوره نیاز دارند و از این بین 80 میلیون نفر در شرایط بحران روحی و روانی هستند.

* آمار بالای خودکشی دانشجویان بورسیه

براساس داده‌های موجود، نرخ خودکشی در میان دانشجویانی که برای تحصیل به خارج از مرزهای چین سفر می‌کنند؛ به میزان قابل توجهی زیاد است.

بر اساس داده‌های موجود، 25 درصد از کل خودکشی‌هایی که در جهان رخ می‌دهد، مربوط به کشور چین است.

* خودکشی 24 درصد دانشجویان

«quora» نوشته است: 24درصد دانشجویانی که وارد دانشگاه می‌شوند، اقدام به خودکشی می‌کنند.

5. شمال آفریقا

* افزایش قابل توجه نرخ خودکشی

براساس داده‌های منتشر شده از سایت جهانی دانشگاه، خودکشی میان دانشجویان شمال آفریقا به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

این سایت اعلام کرده است:‌ خودکشی میان دانشجویان در منطقه مدیترانه شرقی که شامل کشورهای آفریقایی تونس، مصر، سومالی، لیبی، سودان، جیبوتی و مراکش می‌شود، به میزان قابل توجهی رشد کرده است.

* کارنامه تحصیلی عامل خودکشی دانشجویان آفریقایی

بررسی‌های محققان «UniversityWorldNews» حاکی از آنست که میان خودکشی و کارنامه تحصیلی ارتباط مستقیم وجود دارد؛ بیکاری مهم‌ترین عامل دخیل در خودکشی دانشجویان است؛‌ آنهایی که کارنامه موفق تحصیلی دارند اما از بیکاری رنج می‌برند، بیش از بقیه دانشجویان در معرض خودکشی هستند.

* خودکشی دومین علت مرگ و میر دانشجویان

پدیده‌ خودکشی در بین دانشجویان به دلیل مسائلی از قبیل بالا بودن تجرد، زندگی خوابگاهی و جدایی از خانواده، آشنایی با محیط و افراد جدید که خوشایند نیست، آن را به دومین علت مرگ‌و‌میر در بین دانشجویان تبدیل کرده است.

6. استرالیا

* خودکشی؛ افکار ذهنی 70 درصد دانشجویان

نتایج یک بررسی ملی که توسط «Headspace» صورت گرفته، حکایت از آن دارد که بیش از 70 درصد دختران و پسران دانشجو در استرالیا از افسردگی رنج می‌برند و افکار خودکشی را در ذهن خود می‌پرورانند.

* خودکشی یک سوم آنهایی که افکار خودکشی دارند

سایت «vice» نوشته است: دانشجویان در استرالیا تحت تأثیر فشار روحی استرس هستند و بیش از یک سوم آنهایی که به خودکشی فکر می‌کنند، این عمل را انجام می‌دهند.

* 18 تا 25 ساله‌ها در صدر خودکشی

داده‌های موجود نشان داده است، دانشجویان 18 تا 25 سال در صدر جدول آمار خودکشی این کشور قرار دارند.

7. ژاپن

* دانشجویان رتبه یک خودکشی

براساس آنچه که سایت «sciencedirect» منتشر کرده است، سالانه بیش از 20 هزار نفر در کشور ژاپن خودکشی می‌کنند که شمار قابل توجهی از آنها دانشجویان هستند.

* دانشجویان رشته پزشکی افسرده‌تر از همه

داده‌ها نشان داده است، دانشجویانی که در رشته‌های پزشکی، روانشناسی، روانپزشکی و به طور کلی رشته‌های بهداشتی تحصیل می‌کنند، بالاترین میزان خودکشی را به خود اختصاص داده‌اند.

* آزمون ورودی دانشگاه عامل خودکشی

آزمون ورودی به دانشگاه­ و آزمون­‌های اشتغال از عوامل خودکشی هستند که عدم موفقیت در آن­ها به منزله نابودی حیات اقتصادی فرد دانشجو تلقی می­‌گردد.

* خودکشی عامل نخست مرگ دانشجویان

داده‌ها حاکی از آن است، خودکشی عامل نخست مرگ دانشجویان و نخستین عامل مرگ مردان 20 تا 44 سال ژاپن به حساب می‌آید.

8. کره جنوبی

* استرس عامل خودکشی

نتایج یک بررسی منتشر شده در سایت «bpr.berkeley.edu» نشان می‌دهد، به علت استرس بسیار زیادی که در کشور کره جنوبی بر روی مردم و قشر دانشجو وجود دارد، این کشور یکی از بالاترین آمار خودکشی را به خود اختصاص داده است.

* خودکشی روزانه حدود 20 دانشجو

وزارت بهداشت کره جنوبی اعلام کرده است، خودکشی چهارمین عامل مرگ و میر مردم این کشور است؛ ضمن اینکه روزانه 40 نفر خودکشی می‌کنند که از این میزان حدود 20 نفر آنها دانشجو هستند.

نتایج تمام بررسی‌های صورت گرفته در کشورهای مختلف دنیا نشان می‌دهد، از هر سه دانشجو یک نفر به خودکشی فکر می‌کند.

یک تحقیق جدید که سطح اضطراب دانشجویان را نشان داده؛ هشدار می‌دهد که دانشجویان دانشگاه‌های مختلف در حال رسیدن به مرز پایان دادن به زندگی خود هستند.

آمارهای به دست آمده حاکی از آن است، 35 درصد دانشجویان در طی 12 ماه گذشته آسیب به خود یا خودکشی را در افکارشان گذرانده‌اند.؛ ضمن اینکه افزایش حجم درس‌ها، محدودیت‌های تحصیلی و مشکلات مالی بعضی از چالش‌های مشترک میان دانشجویان است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان