بازدید 12055

هشدار به خریداران ملک در کشورهای همسایه

کد خبر: ۸۱۹۶۹۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰ 25 July 2018

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری – صنعتی انزلی به افرادی که به منظور سرمایه‌گذاری در حوزه املاک در کشورهای همسایه سرمایه‌شان را از کشور خارج می‌کنند، هشدار داد.

به گزارش ایسنا، رضا مسرور با اشاره به اینکه اخیرا تعداد زیادی از افراد سرمایه خود را از کشور خارج و در حوزه املاک در کشورهای همسایه سرمایه‌گذاری می‌کنند، گفت: این افراد در سایر کشورها به‌ویژه کشورهای همجوار در حوزه املاک سرمایه‌گذاری می‌کنند و کار تا جایی پیش رفته که تعداد املاک خریداری شده در سال ۹۶ در قیاس با سال ۹۵ دو برابر شده است.

وی ادامه داد:‌ افرادی که می‌خواهند در حوزه املاک در سایر کشورها به‌ویژه کشورهای همسایه سرمایه‌گذاری کنند باید وضعیت اقتصادی آن‌ها را نیز در نظر بگیرند، خاطرنشان کرد: برخی از این کشورها دارای بدهی خارجی هستند که به صورت موردی یکی از آن‌ها در سال گذشته نسبت به سال ۲۰۱۰ بدهی خارجی‌اش به بیش از ۱۰ برابر افزایش یافته است.

این کارشناس اقتصادی با تاکید بر اینکه مردم نباید صرفا رونق اقتصادی این کشورها را در برهه زمانی کنونی در نظر بگیرند، اظهار کرد: رونق اقتصادی کنونی این کشورها در شرایطی پیش آمده است که تا چند سال دیگر زمان بازپرداخت وام‌های خارجی آن‌ها سر می‌رسد و با مشکلات اقتصادی روبه‌رو خواهند شد.

مسرور افزود: این کشورها بدهی‌های خارجی زیادی دارند و طی دو تا سه سال آینده ارزش پول ملی آن‌ها نسبت به دلار کاهش ۴۰ تا ۵۰ درصدی خواهد داشت، بنابراین با توجه به اینکه پیش‌بینی می‌شود طی سه سال آینده با بحران اقتصادی روبه‌رو شوند افرادی که قصد سرمایه‌گذاری در این کشورها را دارند باید شرایط آتی کشور مقصد را نیز در نظر بگیرند.

وی با اشاره به اینکه قیمت املاک در حال حاضر در این کشورها دارای حباب است، بیان کرد: در چند سال آینده این حباب شکسته خواهد شد و ارزش سرمایه افراد ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش می‌یابد. متاسفانه بسیاری از سرمایه‌گذاران در حال حاضر فریب تبلیغات مختلف از جمله تبلیغات ماهواره‌ای را می‌خورند و به طور حتم طی سال‌های آتی دچار خسارت و ضرر و زیان می‌شوند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹۳
انتشار یافته: ۱۱
اگر به قصد خرید و فروش بخرند حق با ایشان می شود ولی اگر برای گرفتن اقامت و فرار از کشور باشد ارزش ملک چه فرقی می کند؟
خوب راست میگه دیگه. داخل کشور خونه بخرید. نه حباب داریم نه اینکه ارزش ریال میاد پایین. دادا اینجا به جای حباب بالن داریم به جای چند سال آینده, در عرض یکی دو ساعت ارزش ریال ده بیست درصد کاهش پیدا میکنه.
توی ایران روزی 5درصد پول ملی کاهش ارزش داره از فروردین تا امروز ارزش پول ما 300درصد کاهش پیدا کرده و دلار 3هزار تومانی 9 هزار تومان شده بعد این آقا نگران کاهش 40 درصدی در سه سال آینده اس .
تو ایران سرمایه گذاری کنند که کاهش سیصد درصدی ارزش پول ملی رو تجربه می کنیم
فعلا که ارزش ريال 100 % اومد پایین،
بعد این حباب رو هم خوب اومدی
از سرمایه‌گذاری تو ایران که دیگه نمی‌تونه بدتر باشه.
ایشالله ..
کاهش ارزش دلارشون از ایران که بیشتر نیست
حرف شما کاملا درسته ولی نفرمودین این سرمایه دار مثلا تو منطقه اقتصادی که شما مدیریش هستین باهزار جور قانون دست و پاگیر و زدو بند و پارتی بازی و .... و بدون هیچ چشم انداز اقتصادی روشن چه سرمایه گذاری میتونه بکنه. این درد بزرگیه که آدم دونسته خودشو به خطر بندازه چون ظاهرا چاره دیگه ای نداره
آقای مدیر عامل سازمان منطقه تجاری ، منم پول خودم رو در بانکهای همین ایران خودمون گذاشتم و طی امسال به یک سوم کاهش پیدا کرد...
من پول ملک خریدن داخل کشور ندارم چه برسه خارج
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی