بازدید 1217

ضرورت نگاه جدی‌تر به علوم پایه

کد خبر: ۸۱۹۳۱۵
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۹ 24 July 2018

معاون آموزشی وزیر علوم در جلسه شورای دانشگاه دامغان، خواستار نگاه جدی‌تر به علوم پایه شد و گفت: علوم پایه در ایران مغفول مانده است در حالی که می‌تواند بسترساز سایر حوزه‌های علمی محسوب شود.

به گزارش ایسنا، دکتر مجتبی شریعتی نیاسر در این نشست در سخنانی با بیان اینکه سیاست وزارت علوم کاهش کمی تعداد واحدهای دانشگاهی و ارتقای سطح کیفی آموزش عالی است، اظهار داشت: سیاست‌های اتخاذ شده در وزارت علوم مبتنی بر کاهش تعداد واحدهای آموزشی از سال گذشته آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.

وی افزود: توسعه کمی دانشگاه‌ها در مقطعی به صورت غیرکارشناسی رقم خورد و باعث شد تا برخی دانشگاه‌ها از استانداردهای لازم برخوردار نباشند؛ لذا طرح آمایش آموزش عالی کشور از سال ۱۳۹۴ کلید خورد تا بتوانیم سطح علمی دانشگاه‌ها را ارتقا بخشیم.

معاون آموزشی وزیر علوم با تأکید بر اینکه امروز دانشگاه ها باید مأموریت خود را به بهترین نحو به انجام برسانند، تأکید کرد: افق دانشگاه‌ها از طریق انجام صحیح مأموریت‌های محوله در راستای تحول علمی سطح کشور معین و مشخص می‌شود.

در این نشست دکتر عبدالعلی بصیری رئیس دانشگاه دامغان نیز گزارشی اجمالی از فعالیت‌های دانشگاه و توانمندی‌های آن ارائه کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، در پایان این جلسه دکتر شریعتی نیاسر از آزمایشگاه‌های دانشگاه دامغان بازدید کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل