بازدید 1638

همه تحصیلکرده ها برای تعلیم و تربیت مناسب نیستند

کد خبر: ۸۱۸۳۷۸
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۸ 21 July 2018

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان گفت: همه افراد تحصیلکرده شریف هستند اما همه افراد تحصیلکرده برای تعلیم و تربیت مناسب نیستند.

به گزارش ایسنا، دکتر حبیب صفرزاده در دومین جشنواره سراسری فرهنگی اساتید و کارکنان دانشگاه فرهنگیان همدان با محوریت قرآن و عترت، با بیان اینکه آبشخور اصلی فرهنگ، هنر است، اظهار کرد: با استفاده از هنر می‌توانیم بسیاری از ارزش‌های موجود در کتب حکمی و دینی را نهادینه کنیم.

وی افزود: با بهره‌مندی از ظرفیت‌های فرهنگ و هنر موجود در کتب دینی و زوایای کشف شده قرآن می‌توان، توان فرهنگی کشور را به دنیا نشان داد چرا که شکوه کشور و فرق جمهوری اسلامی ایران با سایر کشورها در فرهنگ است و این مهم مانا نخواهد ماند مگر اینکه از مدخل دانشگاه فرهنگیان خروجی‌های خوبی داده شود.

صفرزاده با بیان اینکه همه افراد تحصیلکرده شریف هستند اما همه افراد تحصیلکرده برای تعلیم و تربیت مناسب نیستند، تصریح کرد: تعصب ناشی از جهل و غیرت توأم با دانایی است به طوریکه هر جا غیرت ورزیدیم به بار نشستیم، در نتیجه باید افرادی باغیرت برای تعلیم و تربیت انتخاب کنیم.

وی خاطرنشان کرد: از اهل فرهنگ و هنر استدعا داریم با دانشجویان با وسعت‌نظر برخورد کنند، اهل مدارا،مراقبت و گذشت باشند، قدرت خلاقیت آنها را نابود نکرده و آنها را ممیزی نکنند چرا که زوایای مفقود مانده در عرصه فرهنگ و هنر با این نگرش به معلمان آینده آموخته می‌شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان کارخانه انسان‌سازی است، گفت: در مجلس فراکسیون دانشگاه فرهنگیان را تشکیل دادیم و حمایت‌های ویژه‌ای نسبت به این دانشگاه خواهیم داشت.

امیر خجسته افزود: معلمان باید دانش‌آموزان را دوست داشته باشند و نوع رفتار با آنها را بدانند در غیر این‌صورت سبب اتفاقات ناگواری خواهد شد، همانگونه که در تهران شاهد آن بودیم.

وی با تأکید بر جایگاه دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: امروزه غالب مسئولان از دانشگاه فرهنگیان هستند و این دانشگاه نباید جناحی شود و باید به تربیت و پرورش معلم اقدام و در این زمینه سرمایه‌گذاری کند به طوریکه افراد مخالف با این موضوع درک صحیح و درستی از این دانشگاه ندارند.

خجسته ادامه داد: طبق فراکسیون فرهنگیان که در مجلس اعلام شد، نخستین خواسته‌ای که از دو وزیر آموزش و پرورش و علوم، تحقیقات و فناوری داشتیم، توجه ویژه به دانشجویان، کارکنان و اساتید دانشگاه فرهنگیان بود.

وی با بیان اینکه امروز شرایط سخت اقتصادی و اجتماعی به نحوی پیش می‌رود که مردم متحمل فشارهای زیادی هستند، از تیم اقتصادی و ارزی کشور انتقاد کرد و از رئیس جمهور تقاضای تعیین تکلیف نسبت به این را داشت.

در پایان از برگزیدگان دومین جشنواره فرهنگی و هنری اساتید و کارکنان دانشگاه فرهنگیان تجلیل شد. 801 نفر از سراسر کشور در قالب اساتید و کارکنان در قالب 117 نفر استاد خانم، 211 نفر استاد آقا و 277 نفر از کارکنان خانم و 196 نفر از کارکنان آقا در این جشنواره شرکت کردند.

جشنواره 14 رشته با محوریت قرآن و عترت داشت که در این مسابقه در حدود 801 نفر شرکت کرده بودند و در نهایت 43 برنده به دنبال داشت و از افراد برگزیده با اعطای جوایزی تجلیل به عمل آمد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر