بازدید 6355
۸

گرانترین و ارزانترین شهرهای جهان

کد خبر: ۸۱۷۸۵۰
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰ 19 July 2018

درتازه‌ترین مطالعه بانک بین المللی UBS AG، رتبه بندی شهرهای گران و ارزان جهان بر اساس سطح درآمد و هزینه‌های زندگی اعلام شد.

به گزارش ایسنا از ریانووستی، شهرهای زوریخ، ژنو، اسلو، کپنهاگ و نیویورک به ترتیب پنج شهر گران جهان شناخته شدند.

در مقابل شهرهای دهلی نو، مانیل، کی یف، لاگوس و قاهره پنج شهر ارزان جهان در سال ۲۰۱۸ میلادی لقب گرفتند.

در این بررسی درآمد ماهانه یک خانواده چهار نفره با حداقل میزان خرید کالا و خدمات بدون در نظر گرفتن مسکن اجاره‌ای برای زندگی در شهر زوریخ باید۴۲۶۰ دلار باشد، این رقم در شهر ژنو ۴۱۶۵ دلار و در نیویورک ۳۶۷۳دلار است.

برای زندگی خانواده چهار نفره در ارزانترین شهرهای جهان متوسط بین ۱۲۷۲ دلار تا ۱۶۱۸ دلار در ماه هزینه در بر دارد.

همچنین گرانترین مواد غذایی در شهرهای ژنو و زوریخ فروخته می شود و در مقابل قیمت مواد غذایی در کی‌یف و لائوس ارزانترین نرخ را در جهان دارند.

قیمت متوسط اجاره مسکن برای خانواده‌ای چهار نفره در نیویورک و هنگ کنگ ۴ هزار دلار در ماه است که گرانترین هزینه مصرفی خانوار در جهان شمرده می‌شود.

از سوی دیگر شهروندان هنگ کنگ،تایوان و توکیو برای خرید یک همبرگر باید ۱۲ دقیقه کار کنند که این شاخص برای ساکنان مسکو نیم ساعت است.

برای خرید یک عدد گوشی تلفن آیفون شهروند ساکن مسکو باید ۸.۵ هفته با احتساب هشت ساعت در روز کار کند اما این شاخص در شهر نیویورک ۵۴ ساعت ،ژنو ۴۷.۵ ساعت و زوریخ تنها ۳۸.۵ ساعت است.

شهرهای بزرگ مسکو و سن پترزبورگ روسیه در جایگاه پنجاه و چهارم و پنجاه و یکمین شهرهای گران جهان قرار دارند که متوسط هزینه زندگی بدون احتساب اجاره آپارتمان در آن به ترتیب ۲۲۶۰ دلار و ۲۳۰۰ دلار در ماه است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۸
یه زمان تلویزیون سریال اوشین رو نشون میداد میدیدیم ریوزو با17 فروشگاه بزرگ ورشکست شده
حالا ارزان ترین شهر 1272 دلار نمیفهم مم ما با این حقوقا چه طور زندگی میکنییم
مطمئنید ما نمردیم؟؟!!
بعد تو ایران یه کارگر یا یه کارمند چند ساعت باید کار کنه تا بتونه یه همبرگر بخره؟ چند سال باید کار کنه تا بتونه یه گوشی آیفون بخره؟؟؟؟؟؟؟ با محاسبات من عمرش کفاف نمیده تا بتونه یه آیفون بخره.
یعنی من سرپرست یک شرکت با حقوق حدود 300 دلار در ماه از افراد متوسط ساکن در دهلی نو نیز فقیر ترم خدایا به کجا چنین شتابان
"برای زندگی خانواده چهار نفره در ارزانترین شهرهای جهان متوسط بین ۱۲۷۲ دلار تا ۱۶۱۸ دلار در ماه هزینه در بر دارد."
1272*8100=10،303،200تومان
این رقم معادل حقوق چهارماه یک کارگریا کارمند است پس می توان نتیجه گرفت اطلاعات خبر شما مبنی بر ارزان ترین شهر دنیا درست نیست در شهر های ایران با یک چهارم این مبلغ زندگی می کنند
قطعا اگر آمارهای واقعی ارائه بشه ایران یکی از گران ترین کشورهای دنیاست. الان یک خانه 100 متری در تهران از نیویورک گران تر هست.
اگر شهرهای ایران را هم در زمره ارزانترین شهرهای جهان فرض کنیم . درامد متوسط مورد نیاز برای خانواده 1272 دلار که بیش از ده میلیون تومان می شود. آیا دستمزدها در ایران بدین صورت است ؟ این غیر از اجاره است . که اگر انهم اضافه شود به چیزی حدود 13 میلیون تومان نیازه .
ارزانترين جاي جهان به دلار تو ايران ميشه تغريبا ماهي ١٠ ميليون تومن بعد يه كارگر تو ايران با يك هفتم اين مبلغ كجاي اين آمار قرار ميگيره؟؟؟
در ایران ملت قدرت خرید ندارند تا در آمار جهانی هم منظور شوندمرده ها سخن نمی گویندکشور من کورستانی است ارام بدون اعتراض وخاموش
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار