بازدید 9755

چرا مدیر پیام‌رسان سروش، «تلگرام» نصب کرد؟

کد خبر: ۸۱۶۸۵۲
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۹ 16 July 2018

چهارشنبه 20 تیرماه 1397 بود که نوتیفیکشن تلگرام موبایلم ساعت 17:59 به صدا درآمد، برخلاف گذشته که به نوتیفیکیشن‌ها اهمیت نمی‌دادم، این‌بار این پیام را هم خواندم و هم متعجب شدم! «میثم سیدصالحی»، مدیر پیام‌رسان ایرانی سروش به تلگرام پیوست!

به گزارش فرهیختگان، اول فکر کردم شاید اسم فرد را اشتباه خواندم و مجدد که صفحه موبایل را نگاه کردم، دیدم نخیر، خودش است. اما یک مدیرپیام‌رسان ایرانی چرا باید مجدد تلگرام را نصب کند؟ از «سروش» ناامید شده است یا اینکه می‌خواهد جلب‌توجه کند و دوباره خود را به دنیای خبر بیاورد؟ همان موقع بود که «اینستاگرام» قابلیت‌ جدید خود را (سوال پرسیدن) ارائه داده بود، از صفحه موبایلم اسکرین‌شات گرفتم و از کاربران سوال کردم چرا مدیر سروش باید مجدد «تلگرام» نصب کند؟

«آمده به دوستانش سر بزند»، «شاید خواسته در تلگرام همکاران خائنش را بشناسد»، «نیاز داشته با همه ارتباط بگیرد»، «به‌هر‌حال هر اهل رسانه‌ای باید از رقیب و توانایی‌اش خبر داشته باشد و این یک چیز معقول و منطقی است»، «خودشان هم می‌دانند چه نرم‌افزار مزخرفی راه انداخته‌اند»، «به دلیل اینکه یک‌سری پیام‌های خصوصی دارد که می‌خواهد کسی آنها را نخواند» و... پاسخ کاربران اینستاگرام به این خبر بود.

امروز با یکی از نزدیکان «میثم سیدصالحی» که صحبت می‌کردم، از او سوال کردم چرا این شخص باید تلگرام نصب کند، در‌حالی‌که ما و رسانه‌های دیگر داریم تلاش می‌کنیم فرهنگ استفاده از پیام‌رسان ایرانی را در بین کاربران جا بیندازیم!

پاسخ جالبی داشت، گفت: «همان روز آقای سیدصالحی در جلسه با برخی افراد بودند که ادعای حمایت از پیام‌رسان‌های ایرانی و عدم‌حمایت از تلگرام را داشتند، سید صالحی خطاب به آنها می‌گوید: «در این زمان شما می‌توانید بدون استفاده از فیلترشکن به راحتی تلگرام را نصب کنید یعنی کد فعالسازی را دریافت کنید.» آن آقایان این حرف را قبول نمی‌کنند و سیدصالحی برای اثبات حرفش مجبور به نصب تلگرام در حضور آقایان می‌شود که درنهایت همه دیدند کد فعالسازی برای شماره همراه سیدصالحی ارسال شد و او توانست بدون استفاده از هیچ فیلترشکنی تلگرام را روی گوشی خود فعال کند.»

نکته قابل توجه این است که برخلاف اینکه من از تلگرام استفاده نمی‌کنم ولی هنوز نتیفیکیشن‌های این اپلیکیشن روی صفحه موبایلم، اعلام می‌شود که این امر هم خود گواهی بر عدم اجرای درست فیلترینگ تلگرام است.

حالا هی ما بگوییم از پیام‌رسان ایرانی استفاده کنید، هی بگوییم «تلگرام» هم در فضای انحصاری «وایبر» روی کار آمد و جان گرفت، هی بگوییم آقا، برادر، رئیس، مدیر این فضا، فضای انحصار تلگرام نیست، خودت و ما را گول نزن، اما کو گوش شنوا؟ اصلا ما هیچ، ما نگاه... .

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۲۴
فقط اون وام سنگین و بدون بهره را از بیت المال و از جیب مردم میخاستن بگیرن !!! بقیه اش نمایش و شعار بود!!
تابی جان تو که todayشدی دیگه این حرفا رو نزن.
فیلترینگ تلگرام با همت کاربرانش شکست خورده . آن بنده خدا هم که نمی تونست تودی یشه.
جالب بود متاسفانه !!! حمایت از کالای ایرانی !!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
کالای ایرانی رو نباید به زور به ایرانی قالب کرد .. ضمنا حریم خصوصی مردم بیشتر از حمایت از کالای ایرانی ارزش داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
کالای ایرانی یا جاسوس افزار ایرانی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
خود رئیس جمهور و سایر مسئولان جواب دهند چقدر از کالای ایرانی استفاده می کنند. پول این پیام رسان که به جیب برخی خواص میرود به کنار آیا مسئولین به فکر کارگران کشور هستند ؟ همشون اتومبیل های خارجی سوار میشوند یا وسایل خونشون همه ساخت کشورهای دیگه است؟؟ این انصافه دیگران رو مجبور کنی جنس درجه هزارم داخلی رو بخرند ولی خودتون رو مستثنا بدونید؟؟؟ خونتون رنگین تره؟؟؟
داستان همیشگی کشورمان ، وقتی نمیتونی رقابت سالم داشته باشی رقیب رو حذف کن ، این آقا و سایر آقایان بدانند هرگز سروش را نصب نخواهم کرد حتی اگر بدون پیام رسان باشم ، واجب نیست به اجبار به چیزی بپیوندم که همه ازش بیزار اند و کسی هم ازش استفاده نمیکنه ، حالا بحث حریم شخصی اش بماند
ما حتی شده با کبوتر پیام بفرستیم، از پیام رسان این داخلی استفاده نمی کنیم
ب ایشون هم توصیه میکنیم به مانند سایر آقازاده ها به خارج رفته و دست از سر مردم فلک زده بر دارن
تو اين مملكت از صبح تا شب از مسئولين فقط دروغ ميشنويم
بابا اگه نمي تونيد مگه مجبوريد كه ادعا كنيد كه توش بمونيد.
اینبار مردم موندن 79 درصد در تلگرام موندن
خخخخحخخخخخ!
در پیام رسانهای داخلی انتقاد از دولت فراوان است. ولی ازخیلی چیز ها نمی شود انتقاد کرد.
باید همه چی آزاد باشد. نباید اجازه داد از دولت انتقاد شود.
میشه کنکاش تو تلگرام رو بی خیال شید لطفا
هر فردی هر پیام رسانی میخواد باید نصب کنه. شما این مشروعیت رو از کجا آورده اید که به من بگید چی نصب کنم چی نصب نکنم؟ ملت به هیچ عنوان تلگرام رو رها نمیکنن بیان سروش نصب کنن.
حمایت زورگی از کالای ایرانی
ما که همیشه از تلگرام استفاده کردیم و خواهیم کرد شما رو نمیدونم
اینترنت ایشون از کجا بود که بدون فیلتر تلگرام باز شد ؟؟؟
حالا که چی ؟ میخای جار و جنجال راه بندازی که اپراتورهای موبایل جلوی پیامک فعالسازی تلگرامو بگیرن ؟؟؟؟

چرا بعد از سالها آزمون و خطا ، نمی دونین که به زور نمیشه چیزی رو به مردم قالب کرد و با زور نمیشه اعتماد مردم رو جلب کرد و با زور نمیشه مردم رو با همراه کرد ...

مردم به شبکه های اجتماعی داخلی اعتماد ندارن و اعتمادسازی هم شاید فقط با اوپن سورس کردن این اپ ها و استفاده از رمزنگاری end to end (همانند واتس اپ و سیگنال) تا حدی به دست بیاد .. وقتی مردم مطمئن بشن که به هیچ وجه امکان خواندن پیامهاشون وجود نداره شاید کم کم اعتماد کنن
در مورد تمام کارها همينطور بوده؛ فقط هزينه داديم و اعصاب و روان مردمو بهم ريختيم اما آخرش همون شده که اولش بايد مي‌شد.
یادتونه گفته بودند استفاده هزینه اینترنت نداره؟؟
مردم حق انتخاب دارند و نمی شود به زور هیچ چیزی را به انها تحمیل کرد بخصوص پیام رسانهای داخلی که هنوز اعتمادی به انها نیست
بمیرم هم پیام رسان داخلی نصب نمیکنم
عذر بدتر از گناه
درسته که «تلگرام» در فضای انحصاری «وایبر» روی کار آمد ولی تا زمانی که وایبر فیلتر نشد کسی به سراغ تلگرام نمیرفت
ما تو دانشگاه به همه دانشجویان میگفتیم برای تبادل فایل و اطلاعات از تلگرام استفاده کنند ولی هیچ کسی استقبال نمیکرد تا اینکه وایبر رو فیلتر کردن و همه کوچ کردن به تلگرام
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی