بازدید 9428

کمترین و بیشترین هزینه اینترنت درکدام کشورهاست

کد خبر: ۸۱۶۵۵۹
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۱ 15 July 2018

در حالی که هزینه اینترنت برای کاربران در سراسر جهان متفاوت است، آسیا و روسیه کمترین و کشورهای جنوب صحرای آفریقا و مناطق خاصی از اقیانوسیه بیش‌ترین هزینه را برای اینترنت می‌پردازند.

به گزارش ایسنا،‌ به لطف اینترنت، مردم در سراسر جهان می‌توانند بدون اینکه صندلی خود را ترک کنند، به تحقیقات جهانی و راهنمایی‌های تجاری دست یابند یا دوستان خود را در مناطق دور، ملاقات کنند؛ با این حال، طبق گزارش منتشره توسط منتال‌فلاس، همه‌ی افراد در جهان هزینه‌ی یکسانی برای این امتیازهای دیجیتالی نمی‌پردازند.

با مقایسه قیمت اینترنت برای کاربران در هر کشور، نقشه‌هایی از هر کدام از قاره‌ها به دست آمده است. این داده‌ها با مقایسه‌ی اطلاعات موسسه تحقیقاتی BDRC و Cable.co.uk به دست آمده که ۳۳۵۱ بسته‌ پهنای باند را در ۱۹۶ کشور از تاریخ ۱۸ آگوست ۲۰۱۷ تا ۱۲ اکتبر ۲۰۱۷ مورد بررسی قرار داده است.

برای مثال، در آمریکا، هزینه میانگین سرویس اینترنت ۶۶ دلار در ماه است. این هزینه به مراتب بیشتر از چیزی است که کابران اینترنت در مکزیک (۲۷ دلار) و کانادا (۵۵ دلار) پرداخت می‌کنند. با این حال، این آمار در مقایسه با نامیبیا یا بورکینافاسو بد هم نیست، زیرا در این کشورها کاربران برای دسترسی ماهانه به پهنای باند ماهانه ۴۶۴ دلار و ۹۲۴ دلار هزینه می‌کنند. در واقع، هزینه اینترنت در آمریکا بسیار ارزان‌تر از هزینه‌ای است که ساکنان ۱۱۳ کشور از جمله عربستان سعودی (۸۴ دلار)، اندونزی (۷۲ دلار) و گرینلند (۸۴ دلار) می‌پردازند.

به طور متوسط، اینترنت در آسیا و روسیه کمترین میزان هزینه را دارد، در حالی که دسترسی به اینترنت در کشورهای جنوب صحرای آفریقا و مناطق خاصی از اقیانوسیه بسیار گران است. در عین حال شاید بتوانید ارزان‌ترین اینترنت جهان را در اوکراین و ایران پیدا خواهید کرد.

در نقشه‌های زیر، هزینه‌ی پهنای باند قاره‌ها را به تفکیک کشورهایشان آمده است.

قیمت اینترنت در قاره آسیا

قیمت اینترنت در آمریکای شمالی

قیمت اینترنت در آمریکای مرکزی و کارائیب

قیمت اینترنت در قاره آفریقا

قیمت اینترنت در استرالیا و اقیانوسیه

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۱۱
اروپا رو یادت رفت تو عکسا بذاری
قیمت های هر کشور باید براساس درآمد اون کشور محاسبه بشه . نه اینکه بگین اینترنت توی ایران 5 دلاره و پایینه این درحالیه که درامد هم خیلی پایینه
ارزانترین در ایران و البته بی کیفیت ترین
این هم جواب کسانی که می گویند اینترنت ایران گران است
ولی باز هم دنبال بهانه هستند و الان می ایند و چیزهای بی خودی سر هم می کنند و می گویند
و اینجا باید گفت امان از کاربران احساسی ملت ما!!!!!!
با چه سرعتی؟! با چه حجمی؟! مگه پرتقاله تازه اونم فرق میکنه.
در مورد سرعت و کیفیت اینترنت در ایران و سایر کشورها هم خوهشا تحقیق کنید.
اینرتنت ایران با توجه به پنهای باند و سرعت بسیار بسیار گران است در اوقات زیادی از روز قطع است و فیلترهای زیادی روی ان است. قیمت اینرتنت بستگی به کیفیت و سرعت ان دارد نه حجم و نه قیمت به تنهایی.
دستمزد اداره کاری ایران با دلار 8 هزار تومانی ، چند دلار می شود و چند درصد متوسط دستمزد جهانی می شود ؟؟ اگر نرخ اینترنت بر اساس دستمزد محاسبه شود ، بدون لحاظ کردن سرعت و کیفیت و حجم فروشی و مسدود بودن سایت های بزرگ جهانی از قبیل یوتیوب و فیسبوک ، ایران یکی از گرانترین نرخ های اینترنت در جهان را دارد .. حالا اگر سرعت و کیفیت و فیلترینگ و حجم فروشی را هم در این محاسبه لحاظ کنیم ، وضعیت به مراتب بغرنج تر می شود !!!
شما به منه کارگر ، ماهی 500 دلار حقوق بده من حاضرم ماهی 60 دلار ، همانند یک استرالیایی بابت اینترنت پول بدم !!! .. به منه کارگر ماهی 150 دلار حقوق میدن پس همون 5 دلار هم بابت اینترنت حجمی و فیلتر شده و بی کیفیت و کم سرعت هم زیاده
با سلام
اگر با حوق نرمالیز میکردید حتما ایران کمترین نیست. متوسط حقوق در امریکا 8000 دلار و در ایران 300 دلار یعنی 27 برابر است. پس اگر در ایران اینترنت حقوق را به نسبت درآمد آمریکا در نظر بگیریم اینترنت میشود 145.6 دلار که حدود 2.5 برابر آمریکا است.
بله حق با شماست با دلار 9000 تومان اینترنت ما مفته تازه بدون در نظر گرفتن درمد متوسط مردم اره دیگه به دلار مفته
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار