بازدید 5274

ترامپ: بوریس جانسون نخست‌وزیر خوبی می‌شود

کد خبر: ۸۱۶۰۲۲
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۰۶:۵۴ 13 July 2018

رئیس‌جمهور آمریکا از طرح نخست‌وزیر انگلیس برای خروج نصفه و نیمه از اتحادیه اروپا به شدت انتقاد کرد و ضمن حمایت از دیگر منتقد این مسئله، گفت که بوریس جانسون می‌تواند نخست‌وزیر خوبی برای انگلیس باشد.

به گزارش فارس، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا که پس از شرکت در نشست سران ناتو در بروکسل برای دیدارهای رسمی راهی لندن شده، از سیاست‌های «ترزا مِی» نخست‌وزیر انگلیس در قبال خروج از اتحادیه اروپا به شدت انتقاد کرد.

ترامپ که اتفاقا همین امروز در کاخ «بلنهِیم» همراه همسرش میهمان ترزا مِی بود، در مصاحبه با نشریه انگلیسی «سان» گفته که «طرح ترزا می برگزیت را نابود می‌کند؛ فکر می‌کردم رأی‌دهندگان انگلیسی خواستار خروج از اتحادیه اروپا بودند.»

مردم انگلیس در رفراندوم 3 تیر سال 1395 به خروج از اتحادیه اروپا رأی دادند و روند خروج در فروردین 1396 شروع شد و باید تا فروردین 1398 نهایی شود.

طرح پیشنهادی ترزا مِی برای تنظیم روابط انگلیس و اتحادیه اروپا، ایجاد منطقه آزاد تجاری با اتحادیه اروپا را شامل می‌شود و این به معنای ماندن انگلیس در اتحادیه گمرکی اروپا با تعریفی جدید است؛ در این صورت، کالاهای اروپایی برای ورود به انگلیس، نیازی به پرداخت حقوق گمرکی نخواهند داشت و کالاهایی که قصد ورود به دیگر کشورهای اتحادیه اروپا را دارند، می‌توانند از انگلیس وارد این قلمرو گمرکی 28 کشوری شوند.

این طرح البته علاوه بر ترامپ، در داخل انگلیس و حتی در داخل کابینه این کشور مخالفانی دارد؛ یکی از مخالفان اصلی این طرح «بوریس جانسون» وزیر خارجه سابق انگلیس بود که در اعتراض به طرح برگزیتی مِی، سه‌شنبه گذشته استعفا کرد.

دونالد ترامپ در مصاحبه امروز به گمانه‌زنی‌ها در خصوص انتخاب جانسون به عنوان نخست‌وزیر جدید انگلیس از سوی حزب کارگر هم تلویحاً اشاره کرد و گفت: «جانسون نخست‌وزیر خوبی می‌شود.»

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر