بازدید 2303

رشد اقتصاد آلمان از دید وزیر اقتصاد این کشور

وزیر اقتصاد آلمان پیش‌بینی کرد رشد این کشور در سال ۲۰۱۸ حدود ۲ درصد باشد.
کد خبر: ۸۱۵۷۸۶
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۰ 11 July 2018

وزیر اقتصاد آلمان پیش‌بینی کرد رشد این کشور در سال ۲۰۱۸ حدود ۲ درصد باشد.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، پتر آلتمایر که برای دیدار با همتای فرانسوی خود به فرانسه سفر کرده است، در مصاحبه با نشریه فیگارو گفت: امسال اقتصاد آلمان در مسیر دستیابی به رشد دو درصدی قرار دارد. در بسیاری از کشورهای اروپایی از ابتدای امسال، رشد اقتصادی کند شده است، اما ما کماکان نسبت به بهبود اوضاع خوشبین هستیم. رشد اقتصادی آلمان امسال کمی بیشتر یا کمتر از دو درصد خواهد بود. رشدی که قطعا در سطح قابل قبولی قرار دارد.

پیش‌تر در ماه آوریل دولت آلمان اعلام کرده بود انتظار رشد ۲.۳ درصدی اقتصاد این کشور در سال ۲۰۱۸ را دارد. آلمان بزرگ‌ترین اقتصاد قاره اروپا را در اختیار دارد و سال گذشته رشد اقتصادی ۲.۹ درصدی را تجربه کرد.

اظهارات وزیر اقتصاد آلمان در حالی بیان می‌شود که صندوق بین‌المللی پول نرخ رشد این کشور را برای سال جاری ۲.۳ درصد پیش‌بینی کرده بود. صندوق با اذعان به پیشرو بودن آلمان در زمینه نوآوری پیشنهاد کرده است، به منظور افزایش بهره‌وری، این کشور توجه بیشتری به همکاری‌های مشترک با دیگر کشورها کند. طبق گفته صندوق، رشد کم دستمزدها، وجود انبوه مهاجران خارجی و نرخ بهره پایین باعث شده است هزینه مسکن در آلمان با سرعت بیشتری از سایر کشورهای اروپایی افزایش یابد که مقابله با این مساله برای حفظ ثبات مالی این کشور ضروری است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان