بازدید 29174
سیاستگذارانی با عقاید مختلف در رسانه ملی؛

از پخش اشتباه اعترافات «دختر 17 ساله اینستاگرامی» تا سخنان کارشناس منتقد «فقه‌بازی»!/ تصمیمات اشتباه و خطراتی که فرهنگ را تهدید می‌کند

بسیاری از سوءاستفاده های اقتصادی که این روزها به نام دین انجام می شود، برخورد اخیر با دختر 17 ساله ای است که اگر میلیاردها تومان هم خرج می کرد، نمی توانست به اندازه امروز در داخل و خارج کشور مطرح و معروف بشود، جلوگیری از برگزاری کنسرت در مشهد به بهانه همجواری با حریم امن رضوی (ع)، راه اندازی گشت ارشاد، توسعه و ترویج نادرست موضوع حجاب و مسائلی از این دست، از اقداماتی است که می توان آن را مدیریت اشتباه فرهنگی در راه دفاع از دین خواند.
کد خبر: ۸۱۵۷۱۸
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۸ 13 July 2018

در روزهایی که «پخش اعترافات یک دختر که در اینستاگرام ویدئوهایی از خود منتشر می کرد و بیش از 600 هزار فالوئر داشت» صدا و سیما را مورد هجمه قرار داده و در بسیاری از رسانه های داخلی و خارجی در این خصوص صحبت می شود، کارشناس یکی از برنامه های شبکه 4 سخنانی را در یک برنامه صدا و سیما بر زبان جاری کرد که علاوه بر تفاوت فاحش با رفتاری که در ماجرای پخش اعترافات «مائده هژبری» دارد، بازگو کننده ریشه بسیاری از مشکلات این روزهای کشور است.

به گزارش «تابناک»؛ کارشناس این برنامه تلویزیونی در شبکه 4 در انتقاد به آنچه از مسلمانی فهمیده و اجرا می کنیم، می گوید: «اگر مسیحی هستی، مسیحی زندگی کن و اگر مسلمانی، مسلمان زندگی کن. اگر اعتقادی داری، اعتقادی مقدس، اعتقادی سالم، اعتقادی انسان ساز و اعتقادی اخلاقی داشته باش و به آن پایبند باش.»

سخنان او نشان می دهد، در ارتباط با سیاستگذاری ها در صدا و سیما شیوه ها و تفکرات متفاوتی وجود دارد و افراد مختلف با تفکرات گوناگون در تعیین این سیاست ها ذی مدخل هستند. کارشناس این برنامه تلویزیونی در شبکه 4 سیما که البته تاکنون سابقه دعوت از چنین افرادی را داشته است، می گوید: « نه اینکه ما ادعا می کنیم مسلمانیم، ولی فقط فقه‌بازی می کنیم. پس اخلاق کو؟ فقط تأکیدمان این است که والضالین را شش تا آ بکشیم، ولی همین آدم مال مردم را می خورد؛ فویل للمصلین».

تعداد بازدید : 1812

کارشناس این برنامه تلویزیونی ادامه می دهد: « وای بر این مسلمانان بی اخلاق که خداوند در قرآن می فرماید، پست ترین طبقات جهنم جای این افراد است. متأسفانه فقه پرستان بی اخلاق کمر دین را شکسته اند. اینها از این دو روهایی هستند که رنج اعتقادی را نمی پذیرند. اینها ادابازی است و چنین افرادی نمایش را دوست دارند؛ یعنی در حقیقت این اعتقادات جیب آنها را پر می کند.»

اشاره های این کارشناس برنامه ای که از طریق صدا و سیما پخش شده است، نشان می دهد سیاستگذاری یکدستی در این رسانه حاکم نیست و تفکرات متفاوتی در آن وجود دارد که برخی می توانند با پخش اعترافات یک دختر 17 ساله فعال در فضای مجازی، هجمه ها را علیه کشور و رسانه ملی ـ چه در داخل و چه در خارج ـ زیاد کنند و برخی هم با پخش چنین برنامه ای و دعوت از چنین کارشناسی به ریشه های مذهبی برخی مشکلات این روزها بپردازند!

در حقیقت برخورد با مسائل فرهنگی و دینی ـ همان طور که تاکنون بارها و بارها سیاستگذاران ما به آن پی برده اند ـ نه تنها با زور و اجبار ممکن نیست، بلکه هر چقدر تا الان در این راه قدم برداشته ایم، دقیقا دیده ایم که نتایج کاملا منفی به دست آمده است؛ موضوعی که هنوز هم بسیاری از مسئولان یا نمی خواهند آن را بفهمند یا حاضر نیستند به طریق دیگری در این راه اقدام کنند.

متأسفانه بسیاری از افراد تصمیم گیر در این حوزه (دین و فرهنگ) دغدغه خود را اسلام عنوان می کنند، در حالی که تاریخ نشان داده، 1400 سال است اسلام در بدترین شرایط هم حفظ شده و پابرجا مانده است و هر روز هم دامنه مشمول و فراگیری آن گسترش و افزایش یافته است. همین اقدامات نادرست باعث شده است که متأسفانه فرهنگ و اعتقادات مردم به دلیل برخورد و انتخاب استراتژی غلط، در خطر باشد.

بسیاری از سوءاستفاده های اقتصادی که این روزها به نام دین انجام می شود، برخورد اخیر با دختر 17 ساله ای است که اگر میلیاردها تومان هم خرج می کرد، نمی توانست به اندازه امروز در داخل و خارج کشور مطرح و معروف بشود، جلوگیری از برگزاری کنسرت در مشهد به بهانه همجواری با حریم امن رضوی (ع)، راه اندازی گشت ارشاد، توسعه و ترویج نادرست موضوع حجاب و مسائلی از این دست، از اقداماتی است که می توان آن را مدیریت اشتباه فرهنگی در راه دفاع از دین خواند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۳۷
انتشار یافته: ۶۲
احسنت...
رسانه ملی رسانه عده ای شده که با اعمال دیدگاه شخصی و افراطی خود ضربه به دین پاک اسلام میزنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۲
افکار نزدیک به صدا و سیما آخرش میشه داعش و افکار نظیر این کارشناس باعث محبوبیت دین اسلام. چون پیامبر اسلام مبعوث شدند به خاطر اشاعه مکارم اخلاق
آتش به اختیار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۲
ایشان الآن از چی جلز و ولز می کنن؟
اسلام متحجرین ؟ ولا الضالین بدون عدالت
اسلام اصلاح طلبان به ولا الضالین وبی عدالت ؟
اسلام ولا الضالین با عدالت ؟
این استاد اخلاق بدون فقه مسلمانند یا بافقه
ضمنا اخلاق بدون فقه یعنی چه ؟
با چه سرمایه علمی ومعرفتی به خودش حق میده اینقدر آسان اخ وتف کنه
خودش چگونه مسلمانی است
اسلام سنی آمریکایی
شیعه انگلیسی
اسلام ناب محمدی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۲
فعلا که این دخترخانم با تتلو رفته ترکیه کنسرت مشترک بزارن دم صدا و سیما گرم مفت تبلیغات کرد براش
عدو شد سبب خیر براش!!!!!
پیروز پوردلشاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۲
خطاب به شخص موسوم به آتش به اختیار که افاضه فرموده اند مگر خود این کارشناس کیست و چه میفهمد و فلان و فلان

متاسفانه نام ایشون رو فراموش کرده ام، مدتی از نزدیک پای صحبت های ایشون بودم.
شخص فهیم، عاقل، حکیم و خداترسی هستند که اسلام رو از صمیم قلب درک کرده اند.
در سختی ها بزرگ شده اند و بسختی درس خوانده اند حالا آسیب شناس و درمانگر دردهای جامعه هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۲
چقدر قلمبه سلمبه نما حرف میزنی
عزیز دل، شما نکته ای که وزیر ارتباطات فرمودند رو انگار نگرفتی.
پلیس خوب و بد داخلی ندیده بودیم که دیدیم!!!!
گیرم خلق را بفریبت بفریفتی/با دست انتقام طبیعت چه میکنی
شما ساده اید اینها تصمیمات اشتباه نیست شک نکنید اینها نفوذیهایی هستند که می خواهند افکار مردم بیراهه برود و خود با خیال راحت ببیت المال را غارت کنند بعد از انقلاب ضریب اسلام هراسی در دنیا صد برابر شده
انصافا یاد جمله ای از بزرگواری افتادم که نام خدا می بریم و خدمت شیطان می کنیم ! شده اوضاع برخی ها در کشور و چنان تیشه ای به ریشه های اعتقادی مردم زدند که دیگر نشانی از مسلمانی باقی نماند !!
چه عجب یکبار اعتراف به اشتباه رو در رسانه شما دیدیم. من که باور نمی کنم نکند توطئه جدیدی در راه باشد؟!
سيما بدون رقيب وپاسخگو نبودن همن ميشه عدم اعتماد مردم
مردم خيلي وقته سيما را نگاه نميكنن شما هم جوش نزن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۲
من نگاه می کنم
دقیقاً مشکل از همین جا آغاز شد که آقایان خود را وکیل مدافع دین پنداشتند، دینی که از زمان حضرت آدم تا حضرت خاتم و بعد از او نیز به حیات خود تاکنون ادامه داده است.
تنفر مردم از رسانه ملی فقط یه خورده با تنفر از منافقین فاصله داره .
پاسخ ها
سهراب
| Germany |
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۲
منظورت اینه یخورده بیشتره دیگه؟
دنیا با نمایش دختر ۱۷ ساله به ریشه همه مون از جمله صدا وسیما خندید، میپرسن مگه بیکارین شما اونجا
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۲
دنیا گفت وقتی در جلوی دوربین اینکارها را میکنند پس ببینید در زندانهای اینها چه خبر است ؟
حالا هم که یک نفر حرف درست می زنه شما ناراحتی؟ فقه بازی به امر رایجی تبدیل شده متاسفانه و از حقیقت فقه و دین فاصله زیادی گرفتیم.
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۲
کاملا کار تلویزیون درسته و عین فقه اسلامی است و اسلام همینه که در عربستان و طالبان و داعش و جمهوری اسلامی پاکستان و ایران میگویند و میکنند و فقط با توجه به جنبه و ظرفیت و مقاومت مخاطبینش نحوه گفتن و زمان اجرایش را جلو و عقب میکنند
هرکسی هم که بدون اطلاع و یا از روی تصورات عاشقانه خودش بگوید اینطور نیست دروغ میگوید . چون مگر ما از علما و ایت الله ها و مفتی ها و مراجع بیشتر میدانیم ؟
قطعا نمیدانیم و اگر وقت گذاشته و مطالعه کنیم میفهمیم که همین است و اگر کسی عینش را انجام ندهد یا تقیه میکند و یا مسلمان متقی نیست .
این مایده که هیچکس نمیشناختش با یک پخش تلویزیونی یک شبه تبدیل به معروف ترین دختر شد و یک شبه راه صد ساله را رفت. حتی بدون اینکه بازداشت بشه. الان هم داره تو ترکیه حال میکنه. متاسفانه اینکار باعث میشه بقیه دختر ها هم بیان از قصدی رقص شان را بزارن توی اینستاگرام به امید اینکه این اتفاق یک روزی هم برای اونها بیافته و یک شبه معروف بشن
رنجبران که گفته خانواده ها از ما خواستند احتمالا منظورش خانمش و مادرخانمش بودند!!!!!
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۲
رنجبران و امثالهم مومن واقعی و مسلمان واقعی هستند .
دقیقا اگر صدا و سیما اون فیلم را پخش نمیکرد این مایده اگر میلیارد ها تومان هم خرج میکرد نمیتونست یکدفعه اینقدر معروف شود. لاید پارتی داشته که این فیلم را براش پخش کردن و معروفش کردن
مگه جای دیگه مدیریت درست داریم که در حوزه فرهنگی داشته باشیم !!!
تابناک اگر خبر نداری خبرت کنم امیرانتظام مرحوم شد.
پاسخ ها
تابناک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۲
سپاس از توجه شما
خبر مربوط به آن مرحوم پیشتر منتشر شده است:
http://www.tabnak.ir/fa/news/816088/%D9%BE%DB%8C%DA%A9%D8%B1-%D8%B9%D8%A8%D8%A7%D8%B3-%D8%A7%D9%85%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%B8%D8%A7%D9%85-%D8%A8%D9%87-%D8%AE%D8%A7%DA%A9-%D8%B3%D9%BE%D8%B1%D8%AF%D9%87-%D8%B4%D8%AF
تحلیل خیلی خوبی نوشتید و حرف های اون کارشناس هم واقعا درسته . دین در این کشور به پایین ترین سطح نزول پیدا کرده و عملا تبدیل به کاسبی برای عده ای شده . برای این عده وقتی کاسبی با فساد هم مخلوط میشه کمر دین رو می شکنه.نتیجه این عمل رو میشه در عقاید و اعتقادات مردمی که هر روز با هاشون تو خیابون و تاکسی و مترو رو به رو می شیم دید . واقعا اعتقادات مردم الان محکم تره یا سال 57؟ در مورد صدا و سیما هم هیچی نمی گم که سال ها ست تکلیفش روشنه!!!!
حالا از فردا پیج های اینستاگرام پر میشه از رقص دختر های ایرانی. چون میبینند چه راحت بدون اینکه بازداشت بشن ، توسط یک مصاحبه با صدا و سیما میتوانند بدون خرج هیچ پولی یه روزه معروف و مشهور بشن.
پاسخ ها
ناشناس
| Czechia |
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۲
مشکل شما چیه؟ باید به شما پولی بدن؟
ناشناس
| Romania |
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۲
تا کی میخواین سبک زندگی خودتون رو تحمیل کنید؟
شاید کمی دیر شده باشد ولی میگویند ماهی را هر وقت از آب بگیری تازه است. بازگشت روحانیت به جایگاه اصلی خودش و حضور در کنار مردم و نه تعیین تکلیف کننده برای همه مردم شاید بتواند جایگاه روحانیت را در ذهن مردم ارتقا دهد و کشور را هم دوباره به ریل ترقی و اصلاح برگرداند.
این پیام را برای دلخوشی خودم و قرائت توسط مسئول محترم حذف ایمیل ها در تابناک قرار دادم و بعید میدانم ایمیلم به راحتی از لیست سیاه تابناک خارج شود.
ممنونم عزیز حذف کننده نگران از جایگاه شغلی
در قرن ششم امام محمد غزالی از حاکم شدن فقه بدون اخلاق بر جامعه اسلامی نگران شد و کتابهای احیا علوم دینی و‌کیمیای سعادت را نوشت، بعد از قرن‌ها ما هم در همان نقطه ایم ،نبودن اخلاق اسلامی که به مردم عادی سرایت کرده نیاز به برگشت به اخلاق و دست برداشتن از زهد فروشی و فقه بازی را نشان می دهد.
تا الان شاید خود من چندین مطلب در سایت شما در خوصو انتقاد به برنامه های صدا و سیما خوندم ولی مسئله مهم برای مردم کشور ما اینه که چرا با این این کجروی ها برخورد نمیشه؟ چرا با متخلفان اقتصادی، فرهنگی و ... برخورد نمیشه؟
حالا شما بازهم به نوشتن مطلب ادامه بده ولی ما دیگه حتی از کامنت گذاشتن پای این حرف ها و انتقاد کردن خسته و ناامید شدیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۲
کشور اسلامی باید در دست علما باشد که هست و هر کسی دوست ندارد برود .
اگر از منظر بازاريابي به يك موضوع نگاه كنيم بدترين شكل تخريب يك محصول معرفي اشتباه و بد آن است ، حال اگر حجاب را محصولي از دين بدانيم از منظر بازاريابي تا كنون نحوه تبليغ و ارايه اين محصول چگونه بوده است ، آيا مبلغان ديني ما توانسته اند بازار هاي هدف خود را درست انتخاب كنند و مزيت دين ، فرهنگ و ... را در جامعه نشان دهند، آنچه كه به تصوير كشيده شده است با واقعيت هاي ديني ما چقدر فاصله دارد و چرا ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۲
دین اسلام بر روی حجاب تاکید دارد و اگر دوست ندارید بروید
ناشناس
| Czechia |
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۲
یه جنس معیوب رو با بهترین تبلیغ هم نمی شه فروخت مگه با مکر و حیله
کجای حرف این کارشناس مورد انتقاد شماست؟ مگر کمر دین را به جز عالم متهتک و جاهل متنسک می شکند؟ نکند منظورتان این است که چرا بساط ریا را نگسترانده یا همانی که شما دوست دارید (و نه دین را) نگفته؟
سالها پیش هر کس با چند کلاس سواد هرچه می گفت با دیده منت می پذیرفتیم.اما عزیزان ، امروز کلاس درس وکلاسهای درس ، خوب ومفید ویا بد ومخرب در گوشی داخل جیب هر ایرانی هست .آخرین اخبار و گوناگونی فرهنگ وایده در صفحه آن قابل دید است .دوستانه بگویم ، دیگر انتظار اینکه هرچه شماها ویا خود من که عمری را سپری کرده ام بگوییم وحتی فرزندانمان همه آنها را اجابت کنند گذشته است .دورانی است که فرزندان با سواد من وشما قدرت تجزیه وتحلیل دارند.صواب را از ناصواب تشخیص می دهند .به آزادی خود بها می دهند .دیگر اجازه نخواهند داد برای انها تصمیم بگیریم .آنها که میدانستند وحرمت نگه می داشتند .در گلستانهای شهدای سراسر ایران عزیز آرمیده اند .پس بیایید به حرمت خون شهدای عزیزمان به عقاید احترام بگذاریم .خود را قیم همه دانستن وبه خود شیفته شدن را رها سازیم.بیایید خون شهدا را پاس بداریم .وبه مقدسات دینی خود همانطور که سیره پیامبر بزرگ ( ص ) وائمه اطهار ع است پایبند باشیم.یا حق
حس وحال خوبی تو سخنان ایشان بود
فقط جای یک سؤال هست
حالا شما طرفدار کدوم اسلامی هستی
اسلام متحجرین ؟
اسلام لیبرال ؟
یا اسلام ناب محمدی ؟
پاسخ ها
شاپور
| Germany |
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۲
دوست عزیز، اسلامی که من می شناسم جملات شما در آن غریب است .اسلامی را می شناسم که وقتی مکه را فتح کرد به مشرکین هم امان نامه داد.اسلامی را می شناسم که در قران کریمش به شاورهم فی الامر بشارت داد . در آن حتی در انتخاب دین آنها را آزاد گذاشت
ریشه مشکلات از همون درگیری همیشگی بین بخش مذهبی و غیرمذهبی جامعه شکل گرفته. راه حل هم کوتاه اومدن دو طرف و درنظر گرفتن راه میانه است و گرنه باید درگیر این اختلافات باشیم که میتونه با جاهای بسیار خطرناکتری هم برسه.
مردم را به زور وارد رندگی بهشتی این دنیا کنید(مثل کاخ نشینان خودی )وبعد از مردن هم به زور وارد دوزخ شان کنید
اینکه صدا و سیما چه میکند اصلا مهم نیست در سراسر دنیا رسانه کارش ادم سازی برای اهداف خاص برای زمانهای خاص و در دست داشتن مخاطب برای اثرگذاری لازم در مواقع ضروری با اهداف مورد نظر است لذا وقتی از انها میپرسید که چه کاره هستيد به صراحت میگویند منعکس کننده خواسته های همه یا بخشی از افشار مردم هستیم و حتی وقتی یه فیلم مستهجن هم که با هر هدفی نشان میدهند در رابطه با اعتراض احتمالی میگویند برای تامین خواسته های بخشی از مخاطبین است جدای از نیات پشت پرده، و البته هم ظاهرا راست میگوید.
حالا شما بفرمایید صدا وسیما در کشور ما چه رسالتی دارد؟ ایا منعکس کننده خواسته های همه مردم است یا عده اندکی یا فقط عده خاصی یا ... ؟
وقتی به عملکرد صدا و سیما نگاه کنیم و واقع بین باشیم به جرات میتوان گفت به اندازه حتی یه شبکه خاص برون مرزی انور ابی با بیش از 50 هزار نفر سربار بودجه مردم، در مجموع مخاطب ندارد، چرا؟
اگر بعضی سریالها را از صدا و سیما بگیریم که اکثرا هم از نظر رسالت محتوایی فاقد حقیقتی هستند و فقط و فقط سرگرمی که در صورت کمی دقت حتی میشود از صور لهو و لعب منتهی با درجه خفیف تر دانست، انوقت صدا و سیما چه دارد؟
یا باید ارگان نهاد، ایدئولوژی، مکتب، تفکر یا ...ی بود و یا اینکه یه رسانه بود به معنی واقعی رسانه با اهداف از قبل تعریف شده، که متاسفانه صدا و سیما هیچکدام نیست و همین موضوع باعث میشود برای توجیه خود، هرگونه کارشناس و چالشی را ارایه دهند تا بتواند در بین مردم مخاطب پیدا کند در حالیکه قرن بیستم قرن رسانه تخصصی است و اصولا رسانه ابتدا رسالت خود را تعیین و سپس مخاطبان به دورش جمع میشوند.
رسانه کارخانه تولیدی نیستدکه با توحه به نیاز مردم محصول تولید کند بلکه رسانه صاحب رسالت است و رسالت، انعطاف پذیری لحظه ای ندارد مگر اینکه رسالتش خیای ابکی باشد! رسانه باید یه رسالت بر اساس یه جهان بینی داشته باشد تا بتواند مخاطبان خود را فقط و فقط در همان زمینه تقویت و مجتمع نماید.
ایکاش ادم عاقلی در این مملکت پیدا میشد و با صدای بلند با فریادی از عمق دل و اعتقاد درونی خود میگفت:
سیاست ما تابع ضرورتهای زمانی و مکانی و استراتژیک است که در صورت لزوم صادق و در صورت لزوم پنهانکار و در صورت لزوم مکار و در صورت لزوم مدافع و مظلوم و در صورت لزوم اهل یورش و تهاجم و در صورت لزوم ... هستیم. صلح به اندازه جنگ و جنگ به اندازه صلح برای ما و سیاست ما میتواند سرمشق باشد و در صورت لزوم بینا و در صورت لزوم نابینا و اهل تسامح هستیم تا همزیستی امنی با دنیای غیر قابل اعتماد فعلی را برای مردم و کشور خود رغم بزنیم.
و دیانت هر فردی نیز تابع درک او از اصول دینش بوده و بر اساس درک و فهم درونی شخص، شکل گرفته و هر فردی مستقل از هر فرد دیگری باید در حفظ ان تلاش کند و از اثر پذیری از دیگران پرهیز کند مگر اینکه به درک جدیدی رسیده باشد در این صورت فقه از شعار به اعتقاد قلبی و شخصی توام با ادراک تبدیل شده و احدی نمیتوانست فقه بازی راه بیاندازند و همه عمر بر طبل جهل همه مردم بکوبد و قیم بازی راه بیاندازد و در این راه به حدی بیش بروند که حتی خود را قیم فکری دیگران بدانند، کاری که حتی معصومین صلوات الله علیهم اجمعین هم نه به ان عمل کردند و نه به ان اعتقادی داشتند.
و اگر اینگونه شد دیگر کسی رفتار یا گفتار دیگران را به حساب دین نمی نویسد و دیگران هم نمیتوانند با هر عنوانی دین فروشی و تفسیم بهشت و جهنم کرد.
سلام
سانسور صحنه هایی از مسابقات ورزشی در پخش مستقیم ، گشت ارشاد و شیوه اجرایی در تبلیغ حجاب زوری ، ممانعت از ورود بانوان به ورزشکاه ها برای دیدن مسابقات ورزشی ، موانع و ممانعت های استفاده خانواده ها از سواحل دریاها ، ممانعت از برگزاری کنسرت هنرمندان ، تخریب آنتنهای ماهواره و ... همه اینها آیا توهین به مردم نیست ؟ آیا قاطبه مردم قدرت تشخیص استفاده بهینه از امکانات موجود و نعمات الهی را ندارند
واقعا هنوز زمان تصمیمات متناسب با این عصر و زمان فرا نرسیده است ؟ .
تلویزیون در کشورهای آزاد دنیا در حال از دست دادن مخاطبان خودش هست وای بحال ایران با وجود انحصاری بودن
اين كار اشتباه صدا و سيما باعث شد كه اين دخترك بره تركيه وبا اميرتتلو ليدر انتخاباتي اصولگرايان عكس يادگاري بگيره واز صدا و سيما به خاطر معروفيتش تشكر كنه
متاسفانه اخلاق رافدای منافع کرده ایم روزی که امیرتتلو شد محبوب اصولگرایان اخلاق راباختیم چون به اوبله گفتن به امید چندمیلیون رای البته آنها عاشق چشم وابروی اونبودند عاشق آرای اوبودند که صدالبته هدف او هم دورزدن اینها بود .چنانچه دراخبار گزارش شده است تتلو به همراه خانم هژبری برای اجرای کنسرت مشترک به ترکیه رفته است وبه تعبیری فرارکرده اند .حال مردم مانده اند متولیان فرهنگی ماچه کسانی هستند وچه افکاروبرنامه ای دارند که ازمجموعه آنهامیتوان فهمید هنوز برنامه پخته ومشخصی ندارند
از محمد عزیز ممنونم

بسیار جملات مفید و پر مغزی بود.
امیدوارم همه ما با درک درست از این سخنان و با تعمق و دفهم درست از دین، برای دنیا و دین خود و بقیه، مفید و موثر باشیم
صدا و سیما در سیطره اصلاح طلبان است.
حالا هم در عمل آزادی بیان رو نابود کردن و به هر منتقدی تهمت و انگ میزنن ولی در حرف فقط شعار آزادی میدن.
من از همون اول میدونستم که جریان این دختر 17 ساله برای انحراف افکاره. همونطور که جنجال رقص دختران در شهرداری برای برکناری شهردار بود. مساله اینه که چرا از چنین ابزارهای ناشایستی استفاده میشه؟
یکی به این جناب آتش به احتیار و علی آقا بفرماید کجای سیره رسول الله صلوات الله علیه و آله بردن آبروی مسلمان وجود دارد آنهم دختر نوجوان هفده ساله......
مساله خیلی ساده است : " فرهنگ را به خود مردم بسپارید "

اگر مسئولین نتواند اوضاع سیاسی و اقتصادی را سروسامان ببخشند ولی
مردم می تواند فرهنگ اصیل و فاخر را از بی فرهنگی تشخیص داده و انتخاب کنند
چه بسا این موجب اصلاح مسئولین نیز شود
جای تاسف دارد بجای اعتراف گرفتن از متجاوزین به جوانان وغارتگران اقتصادی وکسانیکه با بدعمل کردن به اسلام ضربات هولناکی به اعتقادات ملت واسلام وارد نمودند دختران 17ساله معصوم را زیراعتراف میبرند
از فردا این کارشناس را ممنوع التصویر می کنند
والا یه زمانی دعوا سر کنترل تلویزیون تو خونه ها بود الان کم مصرف ترین وسیله خونه (حداقل تو خونه ما) تلویزیونه
اسلام همینه که علما مجتهدین میگن همه آنچه علما میکند دستور خداست حالا شما تابناکیها مردم را منحرف کنید و اسلام اصلاح طلبان را رواج بدید خدا هدایتتون کنه فکر هزاران نفر را خراب میکنید
مگر اینک این کارشناسان شبکه ی 4بیان ک مخاطب بسیار کمی داره
بابا تابناک، مائده رو ول کن شدی صدا و سیما ! چقدر خبر از این رقاصه گذاشتی اما خبر آزادی سلطان سکه رو ۱بارگذاشتی بعد سریع بر داشتی! کدومش مهمتر بود؟! از سلطان سکه بگو از ارز و از گرونی و بیکاری و فساد و هزار کوفت و زهر مار دیگه که مرد و زن تو جامعه وادار به رقص با ساز مسئولین کرده، اون دخترک رقاصو ملت میخوان چکار،تا کی انحراف افکار عمومی تا کی؟!
واقعا تعجب میکنم که چه کسانی در صداوسیما تصمیم سازی و تصمیم گیری میکنند.بفرموده امام ره صدا وسیما دانشگاه هست ولی از رسالت خودش فاصله گرفته و یک اقلیت بی خبر از مطالبات و سلائق جامعه در رسانه ملی هرجور که تمایل دارند برای مردم و بجای مردم تصمیم میگیرندهمین نوع نگاه تک بعدی و دگم باعث شده که ضریب نفوذ رسانه ملی در خانواده ها بشدت کم و کمترشده است.تمام برنامه های مناسبتی پاتوق یه عده مجری خاص و رفقای سلبریتی شان شده که دیگه کلیشه شدند .مگه سهم مردم عادی و واکثریت ۹۹ درصد جامعه ی ما از رسانه ملی شان چی شده؟؟؟چرا برای مطالبات مردم ازقبیل اقتصادی و فرهنگی و روانی و اجتماعی برنامه سازی نمیکنندپس بودجه هزاران میلیاردی رسانه ملی کجا هزینه میشه که هیچگونه نوآوری و خلاقیت در برنامه ها دیده نمیشه.چرا مردمان سرزمین اسلامیان را ره هر بهانه ی کوچکی دفع میکنه؟ یک نظام اسلامی قدرتمند نیاز به ملت عظیم داره لازمست که رسانه ملی درجهت وحدت ملت عزیزمان گام برداره و دراین شرایط حاد بجای کوبیدن برطبل تفرقه و غرق شدن در فرعیات بر اصول وحدت بخش جامعه ازهمه ی سلیقه ها تاکید کند و الهام بخش شادی ونشاط و منادی وحدت باشد.فرهنگی دلسوز
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی