بازدید 1988

شنا کردن بعد از غذا خوردن خطری برای سلامتی ندارد

کد خبر: ۸۱۵۶۵۹
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۳ 11 July 2018

به همه ما از کودکی تاکنون گفته شده که با شکم پر نباید شنا کنیم و بهتر است در این حالت حتی از درازکشیدن در وان حمام خودداری کنیم. زیرا ممکن است دچار درد شکم شویم.

به گزارش فارس، به نقل از تک تایمز، به همه ما از کودکی تاکنون گفته شده که با شکم پر نباید شنا کنیم و بهتر است در این حالت حتی از درازکشیدن در وان حمام خودداری کنیم. زیرا ممکن است دچار درد شکم شویم. اما آیا چنین تصوری درست بوده و ریشه های علمی دارد؟ متخصصان حوزه بهداشت و سلامت می گویند این تصور عمومی تنها یک افسانه است و واقعیت ندارد.

در فصل تابستان بسیاری از مردم برای فرار از گرما به شنا کردن روی می آورند ولی از این به بعد افراد دیگر نباید نگران شنا کردن با شکم پر باشند.

اگر چه ممکن است در ابتدای پریدن در آب با شکم پر، درد مختصری در این بخش از بدن حس کنید. اما این امر مساله‌ای نگران کننده و خطرناک نیست و پژوهشگران آمریکایی می گویند این مساله سلامتی افراد را تهدید نمی کند.

علت درد اولیه در شکم پر از غذا بعد از ورود به آب این است که غذای تازه خورده شده هنوز به خوبی و به طور کامل جذب بدن نشده و برای استقرار کامل در نقاط مختلف احتیاج به گذر زمان دارد. همین مساله باعث می شود تا شنا با شکم پر در دقایق اولیه با ناراحتی همراه باشد. اما بعد از گذشت مدت زمان کمی شرایط به حالت عادی بازمی گردد.

البته متخصصان کماکان بر این باورند که بهتر است شنا کردن پس از گذشت مدت زمان قابل توجهی از صرف غذا صورت بگیرد تا تجربه این کار به اندازه کافی برای افراد لذت بخش باشد. ولی این تصور که شنا با شکم پر می تواند جان و سلامتی انسان را به خطر بیندازد، تصور درستی نیست. به گفته کارشناسان بهداشت مساله اصلی که این روزها بعد از شنا در فضای آزاد می تواند سلامت افراد را به خطر بیندازد آفتاب سوختگی و آسیب دیدن پوست به علت تابش شدید نور خورشید است که می تواند بیماری های جانبی هم ایجاد کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر