بازدید 6885

چرا قانون عفاف و حجاب در کشور اجرا نمی شود؟

کد خبر: ۸۱۵۵۹۳
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۱ 11 July 2018

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با انتقاد از اجرا نشدن قانون 'گسترش فرهنگ عفاف و حجاب' که در سال 1384 شمسی تصویب شده است، گفت: مقام معظم رهبری نیز در چندین بار نسبت به اجرایی نشدن این قانون تذکر داده اند.

به گزارش ایرنا عزت الله ضرغامی روز چهارشنبه در همایش چادرهای آسمانی در ارومیه افزود: این قانون برای 12 دستگاه اجرایی وظایفی را تعیین کرده است و با اجرای آن بسیاری از مشکلات بد حجابی در جامعه حل می شود.
وی همچنین آشنایی اقشار مختلف مردم و مسوولان با علل گرایش به بدحجابی را مورد تاکید قرار داد و افزود: بدحجابی یکی از آسیب های جدی جامعه به شمار می رود.
عضو شورای عالی فضای مجازی افزود: کم اعتقادی و بی اطلاعی از اهمیت حجاب، راحت طلبی، جو زدگی، همسریابی، روشنفکرنمایی و خودنمایی از جمله علل گرایش به بدحجابی است.
به گفته ضرغامی از دیگر علل گرایش به بدحجابی می توان به لجاجت با خانواده و محیط و رفتار عصیان گرانه، موضع گیری سیاسی و انتقام گیرانه، سست شدن نهاد خانواده، الگوسازی توسط ماهواره و فقدان پوشش های ارزان به خصوص چادر و لباس اشاره کرد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با طرح این سوال که چرا در کشور اسلامی کارخانه تولید چادر ارزان قیمت وجود ندارد؟ افزود: اگر هم کسی برای تولید آن وارد میدان شود، وی را از رده خارج می کنند.
عزت الله ضرغامی اضافه کرد: آذربایجان غربی به دلیل وجود فرهنگ غنی می تواند با رعایت حجاب اسلامی به الگویی برای کشور و جامعه اسلامی تبدیل شود.
وی با تاکید بر اینکه حجاب یک هدیه الهی است، ادامه داد: حجاب آنقدر با ارزش است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی برای بروز شخصیت زن مسلمان در جامعه ایرانی شکل گرفت و همه آن را پذیرفتند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه نیز در این همایش گفت: مسئله عفت و زندگی عفیفانه مورد تاکید قرآن کریم است زیرا به زندگی آرامش می دهد و مشکلات اخلاقی را دور می کند.
حجت السلام و المسلمین سید مهدی قریشی با ابراز تاسف از اینکه الگوهای غربی در جامعه استفاده می شود، افزود: عده ای بدپوشی را رواج می دهند غافل از اینکه زنان قهرمان ایران آن را قبول ندارند.
وی ادامه داد: دستگاه های اجرایی که مکلف به اجرای قانون 'گسترش فرهنگ عفاف و حجاب' هستند باید به طور جدی وارد عرصه شوند و در این مسیر نیروی انتظامی را تنها نگذارند.
فرمانده انتظامی آذربایجان غربی نیز گفت: 300 مصوبه برای 26 دستگاه اجرایی در رابطه با عفاف و حجاب مصوب شده که از این تعداد 20 مصوبه مربوط به نیروی انتظامی است.
سردار سرتیب دوم پاسدار ناصر اصلانی افزود: همه دستگاه های ذیربط در این رابطه باید به وظایف خود عمل کنند و نیروی انتظامی به تنهایی نمی تواند این مشکل را حل کند.
به گزارش ایرنا در این همایش 25 نفر از نخبگان حجاب و عفاف مورد تجلیل قرار گرفتند و تمبر نخستین همایش چادرهای آسمانی ارومیه نیز رونمایی شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۲۰
مشکل بدحجابی حل نمیشه...بلکه صورت مسئله پاک میشه
الان همه چیزتون درسته فقط مونده حجاب و عفاف.
تا برخورد قاطع با اختلاس گران و رانت خواران و آقازاده ها و عوامل پولشويي و ويژه خواران و حقوق هاي نجومي و سارقين صندوقها و عوامل محرك بازار ارز و سكه و ماشين صورت نگيرد، براي مردم و حتي متدينين اين تيپ قوانين در اولويت قرار ندارند.
اگربرخی اینقدر حجاب حجاب نمیکردند مردم خودشان خیلی بهتر بلدند چی بپوشن چی نپوشن لازم به اموزش و یاد دادن نبود
آگاهی از جامعه نعمت بزرگیه که مسئولین ما از آن بی بهره اند
کاشکی یه ذره هم به فکر معیشت مردم و بیکاری بودید
برای اینکه اکثریت این قانون و قبول ندارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۰
ههه
شما خانواده ات یا فیلم های در اینذنت را به واقعیت نبین
کلی تلاش کردند قانون درست کردند، حجاب با قانون که هیچ با زور هم درست نشد که نمیشه، مردم رو نمی تونید یک دست یک فرم و شکل در بیاورید، یک عده از مردم چه زن چه مرد، حجاب را و نحوه پوشش را شخصی می دانند و اجازه نمی دهند کسی در آن دخالت کن
الان در گرمای ۴۰ درجه بدون برق نشستم و دارم به این فکر می کنم که برخی مسئولان دارن زیر کولر گازی از حجاب حرف می زن!
تو کشور چی اجرا میشود که این دومی باشد؟
رضاخان می خواست چادروروسری رابه زورازسرزنان برداردموفق نشد.
شما نگران اینهمه فقرو فساد،اختلاس ،بیکاری،اعتیاد،خشکسالی ،قاچاق،ورشکستگی نیستین؟!فقط حجاب و عفاف؟!!مسئولان کمی بین مردم باشید بد نیست
شورای عالی انقلاب فرهنگی دیگه چی کار می کنه.؟!!!
چون با فساد اقتصادی و اختلاس و رشوه خواری و باندبازی مبارزه نمی شود
به همین سادگی
نخبه عفاف و حجاب یعنی چه؟
از مردمی که غرق در مشکلات مالی و مادی هستند درخواست حجب و حیا خواسته ای معقولانه نیست . بر اساس احادیث و روایات فقر عامل اصلی فساد اجتماعی است . فحشا از نتایج فقر است شما دنیای مردم را آباد کنید اگر واقعا به فکر آخرت مردم هستید باقی خود به خود درست می شوند.
هر وقت قانون تحصیلات رایگان-بهداشت برای عموم-مبارزه با پولشویی و اختلاس و... اجرا شد آنوقت این قانون هم که اقبال عمومی ندارد و به زور در حال اجرا است توسط مردم پذیرفته می شود.
سلام سانسورچی صدا و سیما
تابناک جان من خودک مستقیم از تلویزیون برنامه را تماشا می کردم . آقای ضرغامی چندین بار تکرار کردند که در سال 1383 تصویب شده در زمان ریاست جمهوری آقاس خاتمی .
حتی اشاره کردند که نباید دوره ای را کاملا سیاه یا سفید معرفی کنیم .لطفا خبر را اصلاح کنید
والا ما نفهمیدیم این موی سر خانمها خیلی بارزش و خوشگله یا زشت و وحشتناکه که بپوشونن
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها