بازدید 7260

بازداشت مدیران کانال های تلگرامی فروش طلا

کد خبر: ۸۱۵۵۸۲
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۷ 11 July 2018

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات انتظامی همدان گفت: هشت تن از گردانندگان کانال های تلگرامی که اقدام به فروش طلا و زیورآلات در فضای مجازی می کردند، دستگیر شدند.

سرهنگ فیروز سرخوش نهاد روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه خرید و فروش طلا در فضای مجازی جرم تلقی می شود، افزود: پس از شکایت 239 تن از اعضای اتحادیه طلا فروشی همدان، شناسایی کانال ها و گروه های تلگرامی که اقدام به خرید و فروش مجازی زیورآلات می کردند در دستور کار قرار گرفت.
وی ادامه داد: در این راستا 19 گروه و پنج کانال تلگرامی که برای خرید و فروش زیورآلات راه اندازی شده بود، توسط کارشناسان پلیس فتا همدان رصد شدند.
رئیس پلیس فتا همدان عنوان کرد: تاکنون مدیران 14 گروه و کانال تلگرامی شناسایی و از این تعداد هشت تن بازداشت شدند و دستگیری مابقی آنها در دستور کار است.
سرهنگ سرخوش نهاد بیان کرد: برخی افراد سودجو با استفاده از شبکه های اجتماعی از جمله تلگرام اقدام به خرید و فروش طلاهای سرقتی و بدلیجات می کنند.
وی تاکید کرد: خرید و فروش طلا با اجرت اندک از شگردهای این افراد برای جذب مشتری بود در حالیکه اطمینانی از سرقتی نبودن طلا، پائین نبودن عیار آن و بدلی نبودن زیورآلات وجود ندارد.
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تاکید کرد: برای خرید و فروش طلا باید مالیات پرداخت شود که راه اندازی کانال های تلگرامی موجب دور زدن قانون و فرار مالیاتی می شود.
سرهنگ سرخوش گفت: افراد برای کسب و کار الکترونیکی باید ابتدا نماد اعتماد الکترونیکی دریافت کنند؛ همچنین فعالیت در شبکه های اجتماعی نیازمند کد شناسه الکترونیکی ثبت ملی محتوا (شامد) است.
وی اضافه کرد: در صورت دریافت کد شامد، مسئول محتوای تولید شده (ادمین کانال) پاسخگوی مردم در قبال محتوای کانال نیز هست.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی