بازدید 3949

شانس بارداری زنان پس از 35 سالگی کاهش می‌یابد

کد خبر: ۸۱۴۹۴۴
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۰ 09 July 2018

متخصص زنان و زایمان بیان کرد: نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد قدرت باروری زنان پس از 35 سالگی کاهش می‌یابد.

به گزارش آنا، شهناز آرام با بیان اینکه پس از 35 سالگی قدرت باروری در خانم‌ها کاهش می‌یابد، بیان کرد: به همین دلیل به خانم‌هایی که ازدواج کرده‌اند، توصیه می‌شود قبل از 35 سالگی نسبت به بارداری اقدام کنند.

این متخصص زنان و زایمان، بهترین سن برای فرزند‌‌آوری را 23 تا 24 سالگی دانست و افزود: در این محدوه سنی قدرت باروری مناسب است و زنان می‌توانند به راحتی و بدون نیاز به درمان‌های کمک باروری صاحب فرزند شوند.

وی یادآور شد: خانم‌هایی که تمایل دارند بیش از یک فرزند داشته باشند، باید بین هر فرزند 3 تا 5 سال فاصله زمانی را رعایت کنند.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان درباره خانم‌هایی که در سنین بالا ازدواج می‌کنند، خاطرنشان کرد: خانم‌هایی که پس از 30 سالگی ازدواج می‌کنند باید قبل از 35 سالگی باردار شوند اما اگر تمایلی به فرزند‌دار شدن ندارند، حتما باید به پزشک مراجعه و سلامت باروری خود را بررسی کنند.

وی افزود: خانم‌ها به خصوص افرادی که پس از 30 سالگی ازدواج می‌کنند، باید در صورت مشاهده اختلال در قاعدگی به پزشک مراجعه کنند زیرا اختلال در قاعدگی، چاقی، پرمویی، تنبلی تخمدان و ... سلامت باروری را تهدید می‌کند.

آرام در پاسخ به سوالی مبنی براینکه آیا پس از 35 سالگی قدرت باروری تمام زنان کاهش می‌یابد، یادآور شد: خیر، اما نتایج بررسی‌ها نشان داده این مساله در اکثر خانم‌ها صادق است؛ البته کاهش قدرت باروری علاوه بر افزایش سن به عوامل دیگری هم‌چون ژنتیک، یائسگی، ابتلا به سرطان‌های زنان و ... نیز بستگی دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار