بازدید 2668

افزایش بیماری‌های چشمی کودکان

کد خبر: ۸۱۳۹۱۳
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۰ 05 July 2018

به گفته دانشمندان، در نتیجه استفاده بی حد و حصر کودکان و نوجوانان از تلفن‌های هوشمند و تبلت، بیماری‌های چشمی در این قشر به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

به گزارش فارس، دانشمندان دانشگاه آستون در بیرمنگام اعلام کردند: در نتیجه استفاده بی حد و حصر کودکان و نوجوانان از تلفن‌های هوشمند و تبلت، بیماری‌های چشمی در این قشر به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

محققان این دانشگاه می‌گویند: «خشکی چشم بیماری رایجی در سالمندان است، اما ما به طور فزاینده‌ای آن را در کودکان مشاهده می‌کنیم».

خشکی چشم به علت کاهش یا فقدان مزمن اشک و رطوبت سطح چشم ایجاد می‌شود؛ این وضعیت ممکن است سبب تحریک و ناراحتی خفیف ولی دائمی یا التهاب قسمت قدامی چشم شود.

به گفته پژوهشگران، کار مداوم با رایانه موجب کم پلک زدن و ایجاد این بیماری در کودکان و نوجوانان می‌شود.

براساس داده‌های موجود، از هر 5 نفر، یک نفر به این بیماری مبتلا است.

بررسی‌های جدید دانشمندان اروپایی نیز نشان می‌دهد، کار زیاد با تبلت به چشم کودکان آسیب‌های جدی وارد می‌کند و می‌تواند برای سیستم عصبی و چشمی کودکان بسیار مضر باشد.

محققان تأکید می‌کنند، با توجه به اینکه استفاده از گوشی همراه و تبلت برای کودکان در مدت زمان کوتاه خلاصه نمی‌شود، قطعاً به بینایی آنها آسیب می‌زند.

به گفته گری هیتینگ نویسنده ارشد سایت «AllAboutVision.com»، خستگی دیجیتالی چشم (Digital Eye Strain) که گاهی اوقات تحت عنوان سندروم بینایی کامپیوتری (computer vision syndrome) از آن یاد می‌شود، باعث آزردگی بسیاری می‌شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر