بازدید 16561

پشت‌پرده لیست ارزبگیران دولتی: ۲۳ میلیون یورو ارز کاغذ روزنامه به ۲ شرکت مجهول

شرکت جام‌جم بازرگان پیشرو با هدف فعالیت در خدمات طراحی مهندسی، یوروی دولتی می‌گیرد و خوراک دام وارد می‌کند. شرکت ماموت خودرو با ارز دولتی، چای‌ساز و قهوه‌ساز وارد می‌کند و شرکت رهروان خودرو پیشگامان نگین جنوب، به سراغ واردات لوبیاچیتی با ارز دولتی رفته است. برخی شرکت‌هایی که ارز دولتی دریافت کرده‌اند، اساسا ردپایی از آن‌ها پیدا نمی‌کنیم؛ مثلا شرکت هانا تجارت ترولیت و صنعت ساحل پرشیا، دو شرکتی هستند که در واردات کاغذ روزنامه امپراتوری می‌کنند و بیش از ۶۷ درصد از حجم ارز دولتی این گروه را دریافت کرده‌اند و اکنون نه در آدرس ثبت‌شده‌شان خبری از این شرکت‌ها هست و نه در بازار کاغذ نامی از برندشان، اما به تنهایی ۲۳ میلیون یورو ارز دولتی دریافت کرده‌اند.
کد خبر: ۸۱۳۰۴۸
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۶ 02 July 2018

«مرضیه امیری» در روزنامه شرق نوشت: از آب گل‌آلود ماهی می‌گیرند و بازارشان داغ است. دایره فعالیتشان را طوری چرخانده‌اند تا بتوانند در بین سهم‌بران ارز دولتی جایی برای خود پیدا کنند. فرقی نمی‌کند، شرکت وارداتی خود را با تعریف چه فعالیتی ثبت کرده باشند. میان لیست کالا‌های وارداتی مشمول ارز چهارهزارو ۲۰۰ تومانی می‌توانند دست به انتخاب بزنند، می‌توانند برای هر کالای مربوط و غیرمربوطی ثبت سفارش کنند، حتی لازم نیست به هیچ نهادی پاسخ دهند که آیا کالا وارد کرده‌اند یا نه؟ ارز دولتی‌شان را دریافت می‌کنند و چه آن را برای واردات کالا استفاده کنند و در بازار با نرخ دوبرابری بفروشند و چه بدون واردات کالا، ارز دولتی‌شان را در بازار آزاد با نرخ هشت هزار تومان بفروشند، سودی صدبرابری و شاخص قیمت‌های بازار را تعیین می‌کنند. شرکتی به نام الکترو ممتاز پیشه که قرار بوده تابلو‌های برق تولید کند، یک میلیون یورو ارز دولتی برای واردات ذرت برای خوراک دام دریافت کرده است.

شرکت جام‌جم بازرگان پیشرو با هدف فعالیت در خدمات طراحی مهندسی و تأمین تجهیزات در سال ۸۶ ثبت کرده و حالا در بلبشوی ارزی، یوروی دولتی می‌گیرد و خوراک دام وارد می‌کند. شرکت‌های خودرویی هم سر جای خود نایستاده‌اند؛ شرکت ماموت خودرو با ارز دولتی، چای‌ساز و قهوه‌ساز وارد می‌کند و شرکت رهروان خودرو پیشگامان نگین جنوب، به سراغ واردات لوبیاچیتی با ارز دولتی رفته است، اما ماجرا به این نمونه‌ها ختم نمی‌شود. برخی شرکت‌هایی که ارز دولتی دریافت کرده‌اند، اساسا ردپایی از آن‌ها پیدا نمی‌کنیم؛ مثلا شرکت هانا تجارت ترولیت و صنعت ساحل پرشیا، دو شرکتی هستند که در واردات کاغذ روزنامه امپراتوری می‌کنند و بیش از ۶۷ درصد از حجم ارز دولتی این گروه را دریافت کرده‌اند و اکنون نه در آدرس ثبت‌شده‌شان خبری از این شرکت‌ها هست و نه در بازار کاغذ نامی از برندشان، اما به تنهایی ۲۳ میلیون یورو ارز دولتی دریافت کرده‌اند.

فیلتر در قالب شفافیت

بانک مرکزی بامداد یکشنبه فهرست هزارو ۴۸۲ شرکت دریافت‌کننده ارز دولتی را منتشر کرد؛ اقدامی که به درخواست رئیس‌جمهور انجام و با طفره‌روی وزیر صنعت همراه شد. محمد شریعتمداری گفت: انتشار نام سفارش‌دهندگان ارز دولتی به معنای «رفتن به جنگ با بخش خصوصی» است و از سوی محمدجواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات، در توییتی پاسخ گرفت که «بخش خصوصی پاکدست از انتشار لیست ارزبگیران حمایت کرده و خواهد کرد». حساب توییتری حسن روحانی این توییت را «لایک» کرد و نهایتا بانک مرکزی پس از نیمه‌شب شنبه این فهرست را منتشر کرد؛ فهرستی که به گفته بانک مرکزی برمبنای درخواست وزارت صنعت، معدن و تجارت بوده و این نهاد آنچه را که وزارت صنعت، معدن و تجارت گزارش داده، منتشر کرده است. پس ما با فهرستی روبه‌روییم که از فیلتر وزارت صنعت گذشته و تمام اسامی واردکنندگان را شامل نمی‌شود. ضمن اینکه تا زمانی که اطلاعات گمرکی و ورود این کالا‌ها در دسترس نباشد، آنچه وزارت صنعت به آن نام شفافیت داده، اطلاع‌رسانی ناقص و ناکافی است و پاسخی نمی‌توان برای یک سؤال اساسی یافت؛ اینکه آیا ارز دولتی تخصیص‌یافته به این واردکنندگان اصلا منجر به واردات شده است یا خیر؟ اما با وجود این شفافیت ناقص، فهرست هزارو ۴۸۲ قلمی منتشرشده، پر از نکته‌های عجیب است.

۲۳ میلیون یورو ارز کاغذ روزنامه به ۲ شرکت مجهول

بازار کاغذ بین واردکننده‌ها گرم است. در مجموع ۳۴ میلیون یورو ارز دولتی برای واردات کاغذ روزنامه به ۲۳ شرکت تخصیص داده شده که حدود ۶۷ درصد آن را دو شرکت هانا تجارت ترولیت و صنعت ساحل پرشیا دریافت کرده‌اند. جالب است که هیئت‌مدیره این دو شرکت از یک خانواده هستند، محمدرضا جان‌محمدی مدیرعامل شرکت هانا تجارت و حمیدرضا جان‌محمدی مدیرعامل شرکت صنعت پرشیا دو برادر هستند و فرهاد بی‌طمع‌خمیران در هر دو شرکت عضو هیأت‌مدیره است. نکته درخور‌توجه این است که هیچ‌کدام از این اشخاص در حوزه کاغذ تاکنون فعالیتی نداشته و واردات کاغذ تا به امروز تقریبا به وسیله آن ۲۱ شرکت باقی‌مانده انجام می‌شده؛ اما اکنون این دو برادر سلطان واردات کاغذ روزنامه هستند. در سال ۸۹ شرکت هانا تجارت با صد هزار تومان سرمایه و با هدف فعالیت عمرانی و راه‌سازی تأسیس و در سال ۹۵ به برادران جان‌محمدی واگذار می‌شود؛ در‌حالی‌که سرمایه شرکت هانا تجارت ترولیت ۲۰ میلیون تومان ثبت شده است، این شرکت با این دارایی توانسته است ۱۴ میلیون یورو ارز دولتی برای واردات کاغذ روزنامه دریافت کند. در جست‌وجوی اینترنتی این شرکت‌ها به آدرس‌ها در خیابان میرداماد و شریعتی می‌رسیم؛ اما با مراجعه حضوری به این آدرس متوجه می‌شویم شرکت‌هایی به این نام در این آدرس‌ها وجود ندارد.

در میان فهرست بیش از هزارو ۴۰۰ کالای منتشره، شرکت‌های زیادی از ارز دولتی برای کالا‌های اساسی بهره‌مند شده اند و با یک جست‌وجوی اینترنتی متوجه می‌شویم واردات کالای ثبت‌شده برای آن‌ها با ارز دولتی زمین تا آسمان با فعالیت مشخص شده آن‌ها هنگام تأسیس شرکت متفاوت است. شرکت دلفین آبی قرار بوده در کار واردات و صادرات زعفران و روغن خام باشد؛ اما اکنون با ارز دولتی، ترجیح داده ۸۷۵ هزار یورو ارز بگیرد و جو وارد کند. شرکت شکوفامنش، نماینده رسمی نیوآ در ایران، اکنون با ارز دولتی سشوار و ماشین ظرف‌شویی وارد می‌کند و نکته تأمل‌برانگیز این است که این کالا‌ها در حالی با ارز دولتی وارد می‌شوند که دو هفته گذشته در فهرست کالا‌های وارداتی ممنوعه جای داده شده‌اند. چطور کالایی که دو ماه پیش جزو نیاز‌های ضروری دیده شده و ارز دولتی برای واردات به آن تخصیص داده شده، در مدت کوتاهی به فهرست ممنوعه‌ها می‌رود. شرکت پارس خرما کازرونی به جای صادرات خرما، حالا عدس وارد می‌کند و ۲۹۶ هزار یورو هم ارز دولتی گرفته است. شرکت رهروان خودرو پیشگامان نگین جنوب به جای لوازم خودرو، ۲۰ هزار یورو ارز دولتی اعتبار برای واردات چای و لوبیاچیتی دریافت کرده است.

داروساز‌ها هم از خودرویی‌ها و تجهیزاتی‌ها عقب نمانده‌اند و گویا واردات بخارشوی برایشان بیشتر از دارو صرفه داشته؛ ثبت سفارش کرده‌اند و وزارت صمت هم نه نگفته است. شرکت داروسازی رها اصفهان ۶۴۵ هزار یورو و شرکت دارویی به‌بان شیمی ۹۰ هزار یورو از سامانه نیما ارز گرفته و بخارشو وارد کرده‌اند.

۲۵ درصد ارز دولتی برنج برای یک شرکت دولتی

بیشترین حجم ارز دولتی را شرکت مجتمع کشت و صنعت و روغن نباتی ماهیدشت کرمانشاه دریافت کرده. این شرکت برای واردات دانه سویا ۱۴۹ میلیون یورو ارز دریافت و رتبه دوم بعد از این شرکت را شرکت مادرتخصصی بازرگانی دولتی ایران اشغال کرده است. این شرکت دولتی که زیر نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت است، ۱۲۹ میلیون یورو برای واردات برنج سفید قابل مصرف گرفته و درواقع ۲۵ درصد از میزان ارز دولتی تخصیص‌یافته برای واردات برنج را به خود اختصاص داده است. درمجموع ۱۰۴ شرکت از ارز دولتی چهارهزارو ۲۰۰ تومانی برای واردات برنج سفید استفاده کرده‌اند که مجموع ارز تخصیص‌یافته به آن‌ها به ۵۰۲‌میلیون‌و ۹۵۷‌هزار‌و ۶۶۰ یورو می‌رسد. در میان این شرکت‌ها، شرکت‌هایی مانند سارا نمین هم به چشم می‌خوردند. سارا نمین در حالی پنج‌میلیون‌و ۶۰۰ هزار یورو ارز دولتی برای واردات برنج دریافت کرده که شرکت خود را با دستور واردات گیاهان دارویی ثبت کرده است. نکته جالب توجه این است که بر‌اساس آخرین آمار منتشرشده از سوی بانک مرکزی از متوسط قیمت خرده‌فروشی برخی از مواد خوراکی در سطح شهر تهران در هفته منتهی به اول تیر سال جاری هر کیلوگرم برنج وارداتی غیرتایلندی هفت‌هزارو ۸۱۲ تومان قیمت داشته که در مقایسه با هفته مشابه سال قبل ۴۴.۱ درصد گران‌تر شده است. درباره کره هم همین‌طور است. ۱۶ شرکت از ارز دولتی برای واردات کره استفاده کرده‌اند که مجموعا به ۶۵‌میلیون‌و ۸۶۱‌هزار‌و ۳۱۱ یورو می‌رسد؛ اما آمار بانک مرکزی نشان می‌دهد، قیمت هر کیلوگرم کره پاستوریزه در هفته جاری در شهر تهران ۴۳‌هزار‌و ۲۶۹ تومان بوده و در مقایسه با هفته مشابه سال قبل ۴۹.۲ درصد افزایش قیمت داشته و مشخص نیست چرا قیمت کره با وجود دریافت ارز دولتی، تقریبا ۵۰ درصد افزایش یافته است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۲
در انتظار بررسی: ۴۹
انتشار یافته: ۱۰۵
تابناک خوب می نویسی کاش قوه قضاییه هم یه ذره از انرژی تو رو میزاشت برای محاکمه این مفسدین اقتصادی
پاسخ ها
ناشناس
| Saudi Arabia |
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
همینکه تونستن ارز دولتی بگیرن یعنی خودین پس کسی باهاشون کاری نداره.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
علام اسامی شرکت های دریافت کننده دلار یک بازی سیاسی برای انحراف افکار مردم از مشکلات اقتصادی و سیاسی است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
کامنت گذار 10:41، لطفا آدرس غلط به مردم نده. اتفاقا بزرگترین مشکل سیاسی و اقتصادی کشور ما همین مفسدان اقتصادی هستن که برای بقای خودشون خون مردمو توی شیشه میکنن و مثل یک اختاپوس توی حوزه های مختلف سیاسی و اجتماعی و رسانه ای و اقتصادی ریشه دوندن. از اول انقلاب و حتی قبل از اون در سایه عدم شفافیت این افراد پدر مردمو درآوردن. باید مردم از اینا آگاه بشن و تکلیفشونو با اینا یکسره کنن.
م
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
خواهشا این افراد رو زندونی محاکمه و رسوا کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
تا تکون بخورن همشون فرار میکنن میرن کانادا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
لطفا تا محاکمه دادگاه پیگیری کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
بله، در انتظار اقدام قوه قضاییه هستیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
اقای 11:05 ادرس غلط نیست. واقعیت است با کدام
مفسد اقتصادی برخورد جدی شده است؟
جزایریها و زنجانی ها چه شدند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
چرا کسی سوال نمی کند که چه کسی به اینها ارز غیر مجاز داده؟ چرا نان او را فاش نمی کنند؟ برای این است که می گویم اعلام اسامی بازی جدید است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
کاش دولت اسلاحتلب کمی توانایی داشت ون نمیگذاشت چنین اتفاقاتی بیفته
همه چیز باید زیر نظر وزارت اقتصاد و دارایی باشد و ملاک و معیار هر شرکت و فرد اعم از حقیقی و حقوقی باید پرونده و پرداخت های مالیاتی باشد
اعتبار هر کس باید مالیات پرداختی او باشد و این باید در پرداخت وام، تسهیلات، ارز دولتی و هرگونه یارانه ملاک باشد.
این یک راهکار نیست، تنها راهکار است.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
با این سیستم مالیاتی شفاف و ممیزین پاک دستش پرونده مالیاتی معیار بسیار خوبی هست
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
پروفسور !!!
دسترسى به ارزدولتى بدون رانت وپشت گرمى برخى نهادها ها عملا غيرممكن است، از انحصار واردات برخى اقلام هم كه بگذريم، اميدى به حساب كشى از اين شركتها نيست وعملا در چرخه فسادسيستماتيك اين شركتها رويين تن هستند وپادشاهى مى كنند، حتى برخى واردات با ارز دولتى رو به عراق وافغانستان صادر وارز خاصله را بدون ردگيرى بالاى ٨٠٠٠ تومن مى فروشندكه به اين طريق حتى نهادهاى نظارتى هم نمى توانند ردگيرى كنند كه كالا را به چه قيمت فروخته اند
قوانين فقط براى كاسبان خرد وشركتهاى كوچك هست
پاسخ ها
ناشناس
| Indonesia |
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
ببخشید دولت خودش به اینها ارز داده چرا به نهادها حمله می کنید شما بگو چرا دولت به اینها ارز داده سئوالت باید از دولت باشد نه بر اساس توهمات و بدون سند حمله کنی به نهادها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
اگر نهاد نهاد واقعی باشند وارز گرفته را در همان زمینه تخصص خودشان کار کنند این بلبشو درست نمی شد دولت وبانک مرکزی ارز را دستور در اختیار نهادها قرار میدهند البته نهادهایی که ظاهرا دولتی هستند وشخصیها نیز با انها هستند خلاصه همه برسر این مملکت ریخته اند وفقط میبرند از کی میبرند خودشان هم نمیدانند چرا میبرند را هم نمیدانند مهم بردن است چطور وچرا باشد سر فرصت همه چیز دست انها است وقتی شما با یک وکیل مجلس خوب باشی مطوئن باش میتوانی با ارائه طرحی در هر استان که باشی حداقل 900میلیون وام بگیری واگر هم ندادی کسی سراغت را نمی گیردوفرصت کافی داری بری انطرف میگی نه امتحان کن
خانه از پای بست ویران است.....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
قبلا نبود حالا دولت روحانی گند زده ویران است؟
ناشناس
| Germany |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
قبلا نبود؟ یادت رفته با ارز شیر خشک زین اسب وارد میشد؟همیشه همین بوده
شریعتمداری استعفا.
پاسخ ها
ناشناس
| Saudi Arabia |
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
همه کشور استعفاء.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
شریعتمداری عمرا استعفا بده
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
استعفا چیه ؟؟؟؟؟؟؟؟ محاکمه
ظاهرن این چاه برای خیلی ها آب داره!
برای مردم مجهوله برای خودتون که مجهول نیست ، همه این شرکت ها وابسته به خودتونه مگه علت مشکلات کشور غیر از اینکه ریشه در همین چند هزار نفری که 40 ساله فقط گردشی مدیریت دارند ندارد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
محمود می گفت.یادش بخیر.
هر دم از این باغ بری می رسد .

بلبشوی مملکت رو ببینید !!!!!
تو این اخبار بد
خرمشهر را خدا آزاد کرد
آب خرمشهر را سپاه شیرین کرد
تبریک به سپاه و خرمشهریها
پاسخ ها
ناشناس
| Saudi Arabia |
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
باشه. مردم حالیشون نیست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
تو حالیته بسه
خب قرارگاه غدیر مال سپاهه دیگه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
به عنوان ظنز می پذیریم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
تو این اخبار بد
تو نمیخواد مبلغ بشی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
یا پول خوبی تو حسابته یا از مغز کلا مرخص هستی
فقط اعدام
مطهری ( زمان احمدی نژاد): ظلم ببینم و نگویم ،خفه میشم!
سلام ممنونم از شفاف سازیتون اگه ما ۵ تا خبر گذاری با انصاف و دلسوز مثل شما داشتیم الان دست و پای این رانتخوار ها جمع بود ولی افصوص که در این کشور یک سرط خبرگذاری اجیر شده و تطمیع شده دلالها هستن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
تا انصاف دلسوزی چی تعریف کنی

یکی به نعل یکی به میخ....
خوب چرا بر خورد نمكنيد مگر شرايط جنگي نيست ؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
من وشما رو تا وقتی سواری بدیم سواری می گیرند
ای وای پس کجا هستن مسولین مدعی کجاست آقای جهانگیری با اون وعده اش، کجاست دستگاه نظارتی اگر با این شرکت قراره مقاومت کنیم با تحریمها که حتمن موفقیم. البته اینها برای این کشور تازگی نداره سالهاست این افراد زالو صفت ثروت این کشور رو بالا می کشن شرایط فقط دستشون رو، رو کرد. و افسوس که هیچ اقدام قاطعی نمی شود. رئیس‌ قوه قضائیه چرا اعدام نمی کنید این افراد رو پروندهای دیگر خیلی سریع رسیدگی می شوند !!
آقای روحانی قادر به اداره مجموعه دولت نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
دقیقا به سابقه آقای شریعت مداری نگاه کنید متوجه می شوید.
قوه قضائیه به عنوان مدعی العموم وارد شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
کی؟
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
مگه کنسرت برگزار شده!؟ یک چند میلیون یورو همه اش جابجا شده .... وقت قوه عدلیه رو نگیر داداش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
لایک به پاسخ
خون مردم را توی شیشه کردند
تو هم بشین غصه این پول ها رو بخور این ۲۵۰ میلیارد الان در حساب بانکی طرف لالایی کرده حالا تو هر چقدر میخواهی بزن تو سر خودت جد و آبادت هم نمیتونه این رو از حساب بکشه بیرون الناس مسلطون علی اموالهم
به به چقدر اوضاع خوبه. لذت می بریم حسابی
مملکت چه خبره، یه جایی به اسم موسسه ورزشی بندرکنگ 1.7 میلیون یورو گرفته برای واردات لاستیک! یه جایی با جمعیت کمتر از 15 هزار نفر، چه موسسه ایی؟ چه پولی؟ چه وارداتی؟
استفاده از تکنولوژی و فناوری اطلاعات و شفاف سازی امور بهترین راه حل پیشگیری و از بین بردن فساد است. یاشاسین جهرمی
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
جهرمی- تلگرم - فیلتر- یاشاسین
تابی جون
خراب کردی
این تبلیغ جاش توی سایت شما نباید باشد
خرید خانه راهکاری ارزشمند جهت اخذ اقامت گرجستان
مقصران اصلی سیف و جهانگیری بودند سیف دلار ۳۲۰۰ رو در مدت کوتاهی رساند به حدود ۵ هزار تومان این یک مرحله از نقشه بود بعد جهان اومد گفت دلار ۴۲۰۰ این هم مرحله دوم در مرحله بعد هم دوستان زبل وارد شدند و میلیون ها دلار گرفتند بردند در بازار فروختند ۸ هزار و ۹ هزار تومان این نوعی دزدی سر گردنه با روش کاملا علمی و متد جدید است
یه دو نفر اعدام کنید همه چی درست میشه
باور کنید مردم صبرشون داره تمام میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
عزیزجون بااعدام چیزی درست نمیشه درضمن این شرکتهااکثرابه اقازاده ها تعلق دارن واقاها محکم پشتشون ایستادن.
دستور و فشار روحانی برای انتشار و مقاومت وزارت صنعت و احتمالا تغییر بعضی شرکت ها نشان می دهد که ظاهرا آقای شریعت مداری از جایی دیگر دستور می گیرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
درسته از خود روحانی دستور میگیره
حيدر حيدر حيدر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
تو هم که حیدر حیدر را فقط برای سرکوب معترضین به کار می بری
اگه روسری یه نفر از سرش افتاده بود الان مدعی العموم فریاد وامصیبتا سر داده بود و توی هشت تا بخش خبری ، گفته می شد که خاطی دستگیر شده و پرونده اش خارج از نوبت رسیدگی میشه چرا که فریب آمریکا را خورده . پس چرا با این همه دزدی و رانت و... برخورد نمیشه . اینها آسیب به مملکت نیست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
تکلیف آقازاده هایشان چه می شود؟
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
مردم تازه متوجه می شن که تو مملکت چه خبر ه
من يك شركت تبليغاتي داشتم با انكه از نظر مالياتي معافيت داشتيم ولي اداره ماليات بلايي سر ما اورد كه از كار كردن پشيمان شديم چرا كه نه درامدي داشتيم بتوانيم هزينه هاي خودمان را تامين كنيم و انقدر رانت و باج خواهي در روابط عمومي ها بود كه فقط به دوستان خود كارها را ميدادند
الان هر چه پس انداز كرده بوديم در اين كار از دست داديم و بيكار هستيم
حالا چطور شركتي بدون هويت اين همه ارز براي كاغذ گرفته
فقط يك جواب دارد رانت. رانت رانت
تابناک دمت گرم واقعا...این رسالت اصلیه شماست.
امیدوارم هیچ کس رو مستثنا نکنید
اين ها همه نشان دهنده فساد وسيع و بخور بخورها است كه مملكت را به فنا كشيده از همه مهمتر انقدر پشت اين افراد گرم هست كه اصلا نگران ناراحت نيستند ملت را ادم حساب نمي كنند
این نابسامانی ها هم تقصیر دولت نهم ودهم یا تقصیر آمریکا هست؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
عزیز تو هنوز تو کف شکست انتخاباتی هستی؟
پستوی قدرت و ثروت از این دست معاملات بسیاردارد!
ارز بیگران یک طرف قضیه هستند
بنوسید چه کسانی و رو چه حسابی به اونا ارز دادند
در خرابات بگویید که هوشیار کجاست
چه بخور بخوربه! به به! بخورید! مال حرومه! بخورید! خوشمزست... حروم خوری خوشمزست......
باید ساختار اقتصادی عوض بشه و الا با عوض کردن افراد فقط صورت مسئله رو پاک کردیم.
در سیستم اقتصادی ما شدیدا رانت اطلاعاتی وجود داره، بهترین راه هم شفافیت مالی و جریان آزاد اطلاعات هست.
در این مملکت رسانه ها باید دسترسی داشته باشند منابع کشور در کجا،توسط چه کسانی و در کجا مصرف میشود.
وقتی برادر اقای ایکس.. توی سال 90 از بحران افرینان و سواستفاده کننده گان بازار ارز بوده

دیگه چ انتظاری از دولتش دارید

منتشر کن ...ثابت کن مردم برات مهم هستند ن جناح
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
محمود می گفت.یادش بخیر.
چه میکنه این دلار جهانگیری!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
منم حايز شرايط داشتن دلار جهانگيري هستم راهنمايي بفر ماييد. يك حالي هم بما بديد ثواب داره
بعد بگین مردم چرا اعتراض می کنند ؟ آخه چطور می شه که شرکتی اصلا وجود خارجی نداره بیست وسه میلیون یورو ارز می گیره ؟ این ارز راچه کسی به چه کسی داده ؟ چرا کسی را که این ارز را داده محاکمه نمی کنند ؟ آیا ضرر این فرد به کشور و مردم ، به اندازه یک گوسفند دزد نیست که دستش قطع شد ؟
وقتی یک وزیر ، چنین رانتی را به یک نفر می دهد ، وقتی قوه قضائیه وزیر را محاکمه نمی کند ، وقتی این وزیر از طرف شورای نگهبان تائید می شود ، وقتی این وزیر از طرف نمایندگان مجلس استیضاح نمی شود ، وقتی رئیس جمهور قدرت برخورد و یا تمایلی به برکناری آن نداشته باشد ،...
یعنی فساد در جمهوری اسلامی سیستماتیک هست و نهادینه شده . حالا هی بگین ما گل و بلبلیم .
ترامپ به این نتیجه رسیده که نیازی به لشگر کشی ندارد و لشگر موریانه های فساد ، خیلی خیلی زود کشور را دو دستی تقدیم آن خواهد کرد .
خواهش می‌کنم ازتون این دست بررسی‌ها رو رها نکنید، بررسی کنید، فشار بیاورید، سوال از وزیر و نماینده کنید، یک بار برای همیشه باید اقتصاد ایران به سمت شفاف شدن یک قدم درست بردارد
این هم توطئه آمریکاست !! وگرنه آقایون بی تقصیرند .
اینه حمایت از تولید داخلی؟میلیونها دلار پول را برای واردات محصولاتی دادن که تولید داخلی اون روی دست تولید کننده مانده.در زمانی این حجم واردات توسط دولتی ها واقوامشان انجام میشود که بسیاری از تولیدگنندگان بدلیل کمبود مواد اولی بیکارند ودر شرف تعطیلی.واقایان تصمیم گیرنده منتظر موج جدید بیکاری باشید.
خوب نوشتن ملاک نیست پیگیری مهم است تا حصول نتیجه ،متاسفانه درج مطالب بدون نام وغیر جزء اینکه با اعصاب مردم بازی کند چیزی در بر ندارد.. واقعآباید تاسف خورد مسئو لین خواب هستند بانک مرکزی و وزارت صنعت و..... عامل گرانی مملکت . بهتراست مراکز تهیه و توزیع احیاء شود لااقل مایحتاج مردم از طریق آن تهیه و توزیع گردد.نه از طریق مرفعین بی درد
خائن کسی است که با نام شرکت تخصصی کاغذ و چای ولوبیا و عدس و....وارد میکند که اگر در مورد کالایش باز خواست شود بگوید مصرفی بودند و مصرف شد.
به این میگن نفاق
سلام
به خدا قسم اگه یک دفعه و فقط یک دفعه برخورد قاطع قاطع .... مانند کره ، چین ، ....با اینها بشه ، حتی اگه به بالاترین مقامها هم وصل باشن و احکام درخور حتی تا اعدام با این متخلفان بشه باور کنید سخت ترین مخالفان و معاندان و دشمنان و .... چه در داخل و چه در خارج ساکت میشن و اتحاد و صداقت بین مردم جاری خواهد شد و اون موقع اگه کسی از مردم بخواد ارز و طلا و سکه هاشون رو بیارن و به بازار تزریق کنن ، این امر محقق خواهد شد ،
اینکه ارز دولتی گرفتن و معلوم نیست کجا رفته یک امر ولی مهمتر این موضوعه که آیا کاغذ روزنامه یا گوشی پیشرفته تلفن همراه و یا مواردی اینجنین که برای آن ارز دولتی گرفتن آیا از ضروریات این مردم است در این شرایط. یعنی اگر نباشد زندگی مردم مختل خواهد شد.
مثل موریانه دارند جنازه اقتصاد کشور رو از درون متلاشی می کنند
اىن هم نتيجه رانت دادن به يك عده به نام صادر كننده و وارد كننده مردم بيچاره يك سفر مىرن اون به چشمتون مياد و هزار بازی براى جلوگيري از سفر بعد اىنطورى ارزها را بي حساب و كتاب حيف و ميل كردىد
مطمئن باشید که صاحبان این شرکتها الان مرز کانادا رو رد کردن و دارن به وضع نکبت ایران می خندن و سرخوش از پول مفتی هستند که نصیبشان شده!!
مگه میشه!!!! خدای من داره پاک قاطی میکنم عجب بخور بخوری توی این مملکت راه افتاده
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
قبلا هم بود منتها رو نمیکردن الان به لطف امثال وزیر ارتباطات داره پرده ها کنار میره و بقیه هم مجبور شدن لیست ها رو منتشر کنن کاش از امثال وزیر ارتباطات بیشتر داشتیم و امیدوارم هیچوقت عوض نشه
اعلام این لیست دردی از مردم دوا نمی کنه. گزارش کوتاه شدن دست کارچاق کن ها و اونایی که این رانت ها رو در اختیار این شرکت ها قرار میدن برای ما مهمه.
اینکه فقط اونجایی رو بیرون زده اصلاح بشه فایده نداره وگرنه فردا از یه جا دیگه میزنه بیرون.
بعد چند تا جوون تو مناطق مرزی با وام 24 درصدی 20 میلیون وام میگیرند که کسب و کار کنند میاند جلوی واردات را میگیرند بنده خدا ها ورشکست میشوند .


و این مسئولان جلوی واردات خرت و پرتی که در سه ماه 20 میلیون برای هر جوان بیشتر نیست را میگیرند که شما نخورید .


به خاط این هست که مردم بدهی بانک ها را نمیتوانند پرداخت کنند . چون همه دارند ورشکست میشند .
الان برای هر کاری به ثبت بانک بیمه اتحادیه و...... مراجعه میکنی اولین مدرکی که ازت میخوان تسویه حساب دارائیه چطور شرکتی که ادرسی نداره تونسته ارز دولتی برای واردات بگیره.وقتی به اسم صاحبان این شرکتها مراجعه میکنی مبینی همشون یا خود مسئولبنند یا وابسته به انها..
ببینید تحریم ها چه بلایی سر مردم میاره . و خواهد اورد .

اون از زمان احمدی نژاد الان هم زمان روحانی به یه گونه دیگر.
به نظر شما همین دلار و یورو را دولت به بازار تزریق میکرد و از خودش اقتصاد من دراوردی درست نمیکرد بازار بهتر نمی شد ؟
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
داداش دوباره مقاله رو بخون این تحریم ها نیست که داره بلا سر مردم میاره بلکه این دولت ناکارامد هست
ببینید عراق را .

به نظر شما علت چیست ؟



خروج عراق از لیست سیاه FATF

روز یکشنبه، بانک مرکزی عراق در بیانیه ای با اعلام این خبر افزود: گروه ویژه اقدام مالی رسما خروج عراق را از لیست سیاه پیگیری خود اعلام کرد.

بر اساس بیانیه، این امر در پی تحقق پیشرفت های فراوانی صورت گرفت که بانک مرکزی عراق و دفتر مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم در این کشور در زمینه مقابله با پولشویی به دست آوردند.

اقدام بانک مرکزی عراق در زمینه رفع کاستی ها، پایبندی به توصیه های گروه ویژه اقدام مالی و فراهم کردن الزامات مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم از محورهایی است که در توضیح خروج عراق از لیست سیاه مطرح شده است.

در این گزارش همچنین به تصویب قانون مبارزه با پولشویی در عراق در سال 2015 و صدور دستورالعمل ها، ضوابط و مقررات مربوط و نیز تأسیس و فعالیت شورای مبارزه با پولشویی و نیز کمیته توقیف دارایی تروریست ها در این کشور اشاره شده است.

گروه ویژه اقدام مالی (به اختصار FATF) یک سازمان بین دولتی است که در سال 1989 (1367) با ابتکار گروه 7 با توجه به سیاست‌های توسعه برای مبارزه با پول‌شویی تاسیس شد. اهداف این سازمان در تعیین استانداردها و ارتقای اجرای موثر اقدامات حقوقی و عملی برای مقابله با پولشویی، تأمین مالی تروریسم و دیگر تهدیدات وارد بر انسجام سامانه مالی جهانی، خلاصه می شود. دبیرخانه FATF در مقر سازمان همکاری اقتصادی و توسعه پاریس مستقر است.
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
اخوی گیریم عضو شدیم بازم با مدیران ناکارامد به هیچ جا نمیرسیم مگه ما برجام رو امضا نکردیم چی شد!!!
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
عراق که در خارج از کشور پول هزینه نمی کند پس چرا نگران باشد تصویب می کند بدون نگرانی
رابط یا صاحب شرکت ماموت که به وزارت صنعت میاد همه به استقبالش میرن، کاری داشته باشه سه سوت انجام میشه....!
اینا مفسد فی الارضن...اسم هاشون رو بدون اغماض با تصویر اعلام کنین!!
خوب یک نفر بگه راهکار چیه؟
نباید ارز دولتی داد؟ اگر با، معیار انتخاب شرکت ها چیه؟
مکانیزم کنترل اینکه چه جنسی وارد کردند چیه؟
بر فرض شرکت ها همه طبق مسئولیت خودشون عمل کرده بودند و جنس را با دلار 4200 وارد کردند و با 20% سود فروختند. شماهایی که انتقد میکنید توی صف نمی ایستادید تا هزار تا هزار تا بهرید و دوباره بفروشید؟
جمعا 65 میلیون یورو بوده این چیزای که لیست کردین.
یورو ده هزار تومنه. پس جمعه 650 میلیارد تومن بوده.
650 میلیارد تومن میشه 65 تا آپارتمان 10 میلیاردی! مشکلات ایران به اندازه ده تا آپارتمانه؟ خیر!
آدرس غلط ندین. ما همه تحصیل کرده هستیم و میفهمیم
مشکل به کوچیکی 10 تا آپارتمان نیست.
طرفدارن دولت و اصلاح طلبان و آقای روحانی آیا مقصر این قضیه مردم هستند؟ اصولگراها هستند؟ سپاه و ارتش مقصره؟ بسیج مقصره؟؟ ربط به برجام و تحریم ها داره؟ آمریکا مقصر هست!!!
آقای روحانی بسه توچال گردی بیا برگرد و این .... کاری رو جمع کن همه این کارها دست دولته نه کس دیگه
حالا به ماچه که اسمشون برای مردم منتشر میکنید ، اینم مردم باید کاری کنند ، امگار تقصیر ماست ، لیست میدن بیرون ، دولت پس چه کارست
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان