بازدید 3243

تکذیب خروج آمریکا از سازمان تجارت جهانی

کد خبر: ۸۱۲۴۱۵
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۰۶:۰۴ 30 June 2018

وزیر خزانه داری آمریکا گزارش یک پایگاه خبری را که مدعی شده بود «دونالد ترامپ» خواستار خروج آمریکا از سازمان تجارت جهانی است، «جعلی و به دور از واقعیت» خواند.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، «استیو منوچین» روز جمعه اظهار داشت گزارش منتشره در یک پایگاه خبری موسوم به «آکسیوس» را که به نقل از منابع مختلف ادعا کرده بود «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا خواستار خروج این کشور از سازمان تجارت جهانی است، «جعلی و دور از واقعیت» خواند.

منوچین در گفتگو با شبکه فاکس بیزنس با اشاره به این گزارش گفت: «این گزارش صحت ندارد و خبری جعلی است».

گفتنی است که وبگاه خبری آکسیوس (Axios) اوایل روز جمعه به نقل از منابع آگاه گزارش داد که ترامپ بارها به مشاوران خود گفته که خواهان خروج آمریکا از سازمان تجارت جهانی (WTO) است؛ اقدامی که به احتمال بسیار نتایج فاجعه باری برای اقتصاد جهانی در پی خواهد داشت.

منوچین در این باره گفت: «این گزارش نوعی اغراق و گزافه گویی است. رئیس جمهور هم با ما و هم با دیگران صریح و شفاب بوده است و در مورد سازمان تجارت جهانی نگرانی هایی دارد. او فکر می کند که برخی سیاستهای این سازمان، عادلانه نیست و اینکه چین و سایر کشورها به نفع خود از آن بهره می برند، در حالی که ما بر تجارت آزاد متمرکز هستیم. این همان چیزی است که ما بر آن متمرکزیم: حذف موانع».

طبق گزارش وبگاه خبری آکسیوس، فردی که با ترامپ پیرامون این موضوع گفتگو کرده بود، به این مسئله اشاره کرد که رئیس جمهور بارها به مشاوران خود گفت: «نمی دانم که چرا ما عضو سازمان تجارت جهانی هستیم. این سازمان به نفع سایر کشورهای جهان طراحی شده تا سرِ آمریکا را کلاه بگذارند!»

یک فرد آگاه به رویه فکری ترامپ به خبرگزاری رویترز گفت که رئیس جمهور آمریکا به طور خصوصی گفته است که واشنگتن باید از سازمان تجارت جهانی خارج شود؛ اما تأکید کرد که این پیشنهاد بطور جدی مطرح نشده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار