بازدید 5727

لغو پروازها درپی فوران آتشفشان در بالی اندونزی

کد خبر: ۸۱۲۲۸۲
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۴ 29 June 2018

فوران های شدید گدازه و خاکستر و دود آتشفشانی کوه'آگونگ' در شمال شرقی بالی اندونزی سبب شد تا این جزیره در شرایط هشدار قرار گرفته و به روی گردشگران داخلی و خارجی بسته و 48 پرواز بین المللی در این منطقه زمین گیر شود.

به گزارش ایرنا، خاکسترهای آتشفشانی کوه آگونگ ستون های عظیم دود سیاه رنگ به ارتفای 2 هزار متر در آسمان این منطقه ایجاد کرده و به همین دلیل نه تنها فرودگاه بالی بلکه خطوط هوایی در این مسیر نیز به روی تمامی هواپیماها بسته شده است.

برخی هواپیماهایی که روز گذشته پیش از بسته شدن این کریدور هوایی از این مسیر عبور کردند گزارش دادند که خاکسترهای آتشفشانی سلامت پرواز را در این منطقه بسیار سخت و به خطر انداخته اند.

طبق گزارش مسئولان محلی تاکنون 48 پرواز بین المللی در این منطقه لغو شده و همچنین حدود 8 هزار گردشگر خارجی در فرودگاه این شهر برای خروج از بالی سرگردان هستند.

بالی در شب پرتلاطم گذشته شاهد سردرگمی گردشگران بسیاری بود که به علت لغو پروازها در فرودگاه ها و مبادی خروجی این جزیره ،به دنبال وسیله ای برای خروج از منطقه می گشتند.

فوران آتشفشان کوه آگونگ در بالی در سال 1963 باعث کشته شدن یک هزار و 600 نفر از مردم بومی و گردشگران و مدفون شدن آنها در زیر خاکستر و مواد مذاب بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل