بازدید 8305
لغو کنسرت سیروان خسروی چه دردی از مردم دوا می‌کند؟

هنرمندان ناامید از دولت، دست کم کنسرت‌های موسیقی و اکران‌های فیلم ارزان برقرار کنند

ای کاش هنرمندان به جای تعطیلی یا اعتراض، به کمک مردم بیایند و خدماتشان را با هزینه کمتر در اختیار مردم قرار دهند و از بخشی از سود قابل توجهشان به نفع مردم گذر کنند. چه اشکالی دارد که خوانندگانی چون سیروان خسروی کنسرت‌هایی با بلیت بسیار ارزان یا حتی رایگان در فضای باز برگزار کنند و بدین ترتیب برای مردم که توان خرید بلیت 120 هزار تومانی کنسرت را ندارند، امکان ساعتی شادی و آرامش را فراهم کنند؟
کد خبر: ۸۱۱۶۰۳
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۸ 26 June 2018

هنرمندان ناامید از دولت، دست کم کنسرت‌های موسیقی و اکران‌های فیلم ارزان برقرار کنندپس از آنکه سیروان خسروی، خواننده جوان تأکید کرد در همراهی با شرایط سخت مردم از برگزاری کنسرت انصراف داده و اجراهای زنده‌اش را لغو کرده، این پرسش پیش آمد که آیا این جنس تحرکات که در ماه‌های پیشین با فرم‌های دیگر از سوی برخی دیگر از هنرمندان شاهد بودیم، کمکی به مردم می‌کند و آیا گزینه دیگری برای همراهی هنرمندان با شرایط نه چندان مناسب اقتصادی عامه مردم وجود ندارد که واقعاً تأثیری در احوال مردم داشته باشد؟

به گزارش «تابناک»؛ «وقتی می‌بینم کمر مردم زیر بار مشکلات شکسته شده و من هم مثل تمام مردم جامعه شرایط روحی نابسامانی دارم، وقتی می‌بینم که تمام کسب و کارها تعطیل شده و نان‌آور خانواده چیزی جز شرمندگی به خانه‌اش نمی‌برد، من هم کنسرت تهران را لغو و علاوه بر از دست دادن سود 12 سانس کنسرت، 150 میلیون تومان خسارت کنسلیِ اجرا به سالن پرداخت می‌کنم، ولی شرافتم را به منافع شخصی خودم نمی‌فروشم.» این متنی بود که سیروان خسروی خواننده مورد علاقه نسل حوان منتشر کرد.

این آهنگساز و خواننده همراه با انتشار این متن، تصویر مجوز برگزاری کنسرت‌هایش را نیز منتشر نمود تا نشان دهد بلوف نزده و واقعاً با وجود طی تشریفات برگزاری کنسرت‌ها چنین کاری کرده است؛هرچند پس از این اتفاق حرف و حدیث‌ها در فضای مجازی درباره انگیزه‌های چنین اقدامی منتشر شده، بر فرض که حمل بر صداقت خسروی گذاشت و این حرکت را در راستای همدردی با شرایط سخت طیف وسیعی از مردم تلقی کرد، در این ارتباط پرسش‌های جدی مطرح می‌شود که صرفاً متوجه این خواننده نیست.

هنرمندان ناامید از دولت، دست کم کنسرت‌های موسیقی و اکران‌های فیلم ارزان برقرار کنند

پیش از خسروی نیز برخی هنرمندان دست به حرکت‌های محدودی در قالب نامه‌نگاری و عدم حضور در مراسم‌ داشتند و از این منظر در واقع هنرمندان بدین ترتیب تلاش کرده‌اند، نشان دهند درک مشترکی نسبت به نگرانی‌ها و دغدغه‌های مردم دارند. همچنین نباید از نظر دور داشت، بر خلاف طیف اندکی از هنرمندان ـ که دستمزدهای کلانی دریافت می‌کنند و مستمراً در پروژه‌های مختلف به کسب درآمد بسیار بالایی می‌پردازند ـ اغلب هنرمندان وضعیت مالی متوسطی دارند و اساساً جزو طبقه‌ای تقسیم می‌شوند که با وضعیت کنونی اقتصاد کشور، ممکن است در معرض آسیب جدی قرار گیرند و از این منظر، خودشان دور از این فضا نیستند.

با این حال پرسش جدی که باید مطرح شود، درباره میزان تأثیر این جنس همدردی‌ها بر روی طبقه فرودست و متوسط اقتصادی است. حقیقتاً این همدردی چه تأثیری در روحیه و احوالات طبقه آسیب پذیر از شرایط کنونی اقتصاد کشور می‌گذارد؟ جامعه در شرایط سخت کنونی، بیش از هر زمان نیاز به آرامش، شادی و تفریح دارد که با توجه به افزایش هزینه‌های روزمره و ضروری زندگی، سهم کمتری از سبد خانوار را به خود اختصاص خواهد داد و به تعبیر ساده‌تر، طبقه فرودست و طبقه متوسط رو به پایین مردم ترجیح خواهند داد که کمتر سراغ تفریح بروند.

در این شرایط، ای کاش هنرمندان به جای تعطیلی یا اعتراض، به کمک مردم بیایند و خدماتشان را با هزینه کمتر در اختیار مردم قرار دهند و از بخشی از سود قابل توجهشان به نفع مردم گذر کنند. چه اشکالی دارد که خوانندگانی چون سیروان خسروی کنسرت‌هایی با بلیت بسیار ارزان یا حتی رایگان در فضای باز برگزار کنند و بدین ترتیب برای مردم که توان خرید بلیت 120 هزار تومانی کنسرت را ندارند، امکان ساعتی شادی و آرامش را فراهم کنند؟ آیا این رویکرد کمک واقعی‌تری به مردمی نمی‌کند که به اندازه کافی از شرایط موجود ناراحت هستند و همدردیِ صرف، دردی از آنها دوا نمی‌کند؟

هنرمندان ناامید از دولت، دست کم کنسرت‌های موسیقی و اکران‌های فیلم ارزان برقرار کنند

اگر خواننده پرطرفداری چون خسروی به جای لغو کنسرت‌ها، 50 درصد بلیت‌های این کنسرت‌ها را میان مردم جنوب تهران که هیچ گاه رنگ سالن اصلی برج میلاد را ندیده‌اند، توزیع می‌کرد و امید را به قلب گروهی ولو کوچک تزریق می‌کرد و دیگر موزیسن‌ها نیز این سنت را در این ایام پایه می‌گذاشت، هم برای مردم و هم برای وجهه او بهتر نبود؟ به همین ترتیب، آیا برخی هنرمندان نمی‌توانند قید دستمزدهای چندصدمیلیونی را بزنند و پروژه‌های سینمایی با هزینه ی تمام شده کمتر تهیه و در نهایت شاهد فروش ارزان تر بلیت سینماها باشیم تا همه روزها با استقبالی که سه شنبه‌ها (روز نیم بها بودن بلیت سینماها) شاهدش هستیم، مواجه شویم؟

این استقبال در میانه هفته نشان می‌دهد، بخشی از مردم توان سینما رفتن در آخر هفته را ندارند و چه خوب که اهالی سینما اعم از صاحب فیلم، پخش کننده و صاحب سالن سینما، در برخی روزها اساساً سانس رایگان در نظر بگیرند و این سانس‌ها را به قشر نیازمند جامعه که شاید حتی یک بار در سالن نتواند به سینما برود، اختصاص دهند.

کشور در شرایط پیش روی، نیازمند چنین رویکردهایی است و هنرمند حتی اگر از دولت ناامید شده باشد، باید به جای رفتار سلبی، رویه ایجابی داشته باشد. آیا هنرمندان برای برداشتن بخشی از بار روانی از روی دوش مردم، سراغ رویکردهای ایجابیِ مستمر می‌روند و شاهد خدمات ارزان‌تر فرهنگی خواهیم بود؟

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۱
لغو کنسرت توسط ایشان بسیار کار صحیحی بود. باید همان وقت که در مشهد و برخی شهرها از اجرای کنسرت ها جلوگیری می کردند همین کار را می کردند. درود بر اقای سیروان خسروی عزیز.
چه عجب یکبار از این نوع متنها گذاشتی... یادته سر اون کنسرت خارجیه کامنت دادم ای کاش خونده باشی بدونی ما چقدر بدبختیم...
مگه مردم عادی کنسرت میرن؟
کنسرت سیروان خسروی چه دردی از مردم دوا می‌کند؟
پاسخ ها
مریم
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۶
گویا شما هیچ درک و آگاهی از اهمیت شادی و هیجان در ایجاد سلامت روان جامعه نداری متاسفانه!
با توجه به شرایط کنونی و حرص و طمعی که تو یسری افراد افتاده که تو لگد مال کردن افراد ضعیف از هم پیشی میگیرند تابناک جان شما چه توقعی از هنرمندا داری. اونموقع هزینه تولد بچه یسری از عزیزان تو امریکا که در نمیاد. آدم ضعیف هم چشمش چهارتا میخواست فقیر نشه.
حداقل وجودشو داشت اعتراض رو رسمی اعلام کرد
پاسخ ها
hadi
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۶
اعتراض و انتقاد رو هر کسی که بیرون گود وایساده می تونه انجام بده . دوا کردن درد مهمه و ارزش داره . حتی کوچک ترین قدم . .
دقیقا در شرایطی کنونی حتی می تونستن برای بچه های کار یا مردم بی بضاعت توی یک پارک کنسرت مجانی بدن
خودت حاضری یکی از تبلیغات مزخرف سایتت رو حذف کنی که مردم حجم کمتری از اینترنت استفاده کنند در این شرایط؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۷
پس شما تو این سایت چی کار می کنی؟؟
تابناک ساده نباش
سلبریتیهای بی درد هم بی تقصیر نیستند در ایجاد وضع موجود
ارزان کنند بلیط را؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۶
کافر همه را به کیش خود میبیند
هدف سیروان خسروی خوب بوده اما پیشنهاد شما بهتره
من همون موقع که این خبر رو شنیدم گفتم چرا این 150 میلیون رو به جای اینکه به کسی کمک کنه داد به جای خسارت ؟ حداقل کنسرت برگزار می کرد بعد اون درآمدش رو به افراد نیازمند می داد . اینطوری یه کار خیری هم صورت داده بود . نه اینکه به خاطر شرافت کنسرت لغو کنه و خسارت بده .
دادا اینا فیلمه!
جام جهانی شروع شده، مشتریاشون کم شده، الکی پز مردم‌دوستی میدن.
توی خرید نون مون مونیدم
کنسرت بریم؟؟

متاسفانه اقلیت از ملت که بسیار بیشتر از اکثریت مطلق مردم بلندگو و تریبون دارن تا جلوی نوک دماغشان را هم بیشتر نمیتوانن ببیند
تابناك عجب عجيبى تو فكر كردى چقدر براى مردم مهمى كه اينجورى راجب هنرمندان محبوب ملت تيتر ميزنى حداقل حداقلش اينه كه سلبريتى ها واقعااز مردم دفاع مى كنن و به جاى نظاره گر بودن اقدام عملى مى كنند
لطفا سود تبليغات سايتت رو بك روز اختصاص بده به فقرا ببينم چقدر مردى
ناراضی از دولت؟!!!!
جوک میگی تابناک
من دوست ندارم مردم کشورم صدقه بگیر باشن یا هدف ترحم.شرم بر مسئولین.
تابناک! شما هم دست کم وقتی کنسرتا رو بی دلیل لغو میکنن اعتراض کن حتی اگه لغو کننده علم الهدا باشه.
مردی پیام رو بذار.
چه اشکالی داره تابناک به خاطر مردم کلیه تبلیغات سایتش رو برداره و از درآمدش صرف نظر کنه تا خوانندگان کمتر سردرد بگیرن؟!! امیدوارم اگر برای دیگران نسخه می پیچید خودتون هم مایل به انجامش باشید. هر چند که امکان نداره یه کامنت ساده مثل این رو هم منتشر کنید
کنسرت و شادی برای مردم ایران؟
مگر ما مشهدی ها جز ایران نیستیم؟
مگر ما مشهدی ها شادی نمیخواهیم؟
دیگه یک ساعت شادی دردی رو از مردم دوا نمیکنه تابناک جان . احسنت به غیرت این مرد . واقعا توی شرایط بد سیاسی و اقتصادی و اجتماعی احتیاج به تغییرات درست هست نه مسکنهای سطحی و بی اثر
الان به دلیل شروع جام جهانی ، تو خبرا اومده بود که کنسرتا اصلآ خوب نمی فروشه.

روغن ریخته رو نظر امامزاده می کنن بعضی ها.
جیب مردم پر پول باشه خودشون از لحاظ روحی نشاط دارن. با موسیقی کنسرت کسی به آرامش روحی نمیرسه.
تعیین قیمت بلیط بعهده هنرمندان نیست که بخوان ارزون کنن یا گرون .
واسه قشر بسیار کم درامد اگه قرار باشه سانس رایگان بزارن باید با سازوکار درست اونارو شناسایی کننو بهشون کارت بدن و گرنه هونایی که سه شنبه میان سینما همونا هم روزای رایگان صف میکشن .
یعنی الان همه به وظیفه شون عمل کرده بودن مونده سیروان خسروی کنسرت ارزون برگزار کنه مردم شاد شن. همین کارش هم قابل تحسین. هر موقع مسولین برنامه های اقتصادی شون رو پیاده کردن اون موقع از خواننده و.. انتظار همکاری داشته باشین. الکی ادرس غلط به مردم ندین.
حداقل نیومد کاسه گدایی سکه و دلار دستش بگیره برای به اصطلاح کمک
به نظر من اگر دلش خیلی برای محرومین میسوزه چه اشکالی داره کنسرت اجرا بکنه از مرفعین بی درد پول بگیر و تمام منافع اجرای کنسرتش رو بده به کپر نشین های سیستان بلوچستان
چی میگی تابناک.دولت به مردم شادی خدمات آرامش بده؟؟نهههههههه مگه میشه مگه داریم
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر