بازدید 12309

رئیس اتاق اصناف: به بازار حمله شد

کد خبر: ۸۱۱۴۵۳
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۵ 26 June 2018

رئیس اتاق اصناف ایران رخدادهای اخیر بازار تهران را «سازمان یافته» دانست و گفت : دست های پیدا و پنهانی به دنبال بر هم زدن بازار هستند و سرچشمه این حرکت ها در خارج از بازار است.

به گزارش تسنیم، علی فاضلی در ارتباط با ناآرامی های بازار تهران گفت: تجمع های صنفی حق اصناف و بازار است و اصناف می توانند چنین تجمع هایی در قالب اتحادیه ها و با اخذ مجوزهای قانونی، در جهت تامین مطالبات صنفی خود برگزار کنند.

وی افزود: آنچه بعداز ظهر یکشنبه و دیروز در بازار تهران اتفاق افتاده، متفاوت از این روند است؛ عده ای خاص وارد بازار می شوند و در اصل به بازار حمله می کنند، می خواهند بازار را تحریک کنند تا بازار تعطیل شود.

رئیس اتاق اصناف ایران به خبرگزاری دولت اظهار داشت: «اینکه با لگد به درب مغازه ها حمله کنند و به بازاری ها به صورت تحکمی بگویند که باید مغازه را ببندید، نشان می دهد که این کار سازمان یافته است».

فاضلی اضافه کرد: حرکتی که دیروز در بازار ایجاد شده، فقط یک شعار اقتصادی دارد و آن مبنی بر این است که «دلار 10 تومانی نمی خواهیم» و بقیه شعارها سیاسی است.

وی گفت: من در موضعی نیستم که بگویم این ناآرامی ها از چه جریانی خط می گیرد؛ مواضع اتاق اصناف، رنگ و بوی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دارد و مسئولان دیگر باید این جریان را پیگیری کنند که چه دست هایی در این ناآرامی ها نقش دارند.

رئیس اتاق اصناف ایران افزود: به هیچ وجه ما منکر مشکلات پیش رو نیستیم اما این نوع حرکت ها، حرکت هایی سازمان یافته در جهت اغراض دشمن است که ما آن را تائید نمی کنیم.

وی با بیان اینکه سرچشمه این حرکت ها در خارج از بازار است، گفت: «این سخن که گفته می شود بازار دست به چنین حرکت هایی زده است را رد می کنم؛ بازار مقاومت می کند اما وقتی به بازار حمله می شود تنها دفاع بازار این است که ساعتی کرکره را پایین بکشد تا آسیب نبیند».

فاضلی تصریح کرد: «دستگاه های امنیتی باید در این شرایط مراقب بازار باشند؛ باید قبل از اینکه حرکتی در درون بازار علیه بازار انجام شود، دستگاه های امنیتی پوشش لازم را بدهند؛ انتظار داریم عکس العمل مسئولان ذیربط را سریعتر مشاهده کنیم».

رئیس اتاق اصناف ایران گفت: از دولت انتظار داریم که در موضوع ارز بیشتر کمک کنند؛ مجلس در جهت تقویت بنگاه ها قوانینی کارآمد تصویب کند؛ ما در مباحث بیمه و مالیات حرف داریم اما مطالبات و اعتراض های خود را در چارچوب مدنی مطرح می کنیم.

وی خطاب به بازاریان و واحدهای صنفی گفت: خواست من از بازار این است که ضمن حفظ آرامش، مطالبات خود را از طریق اتحادیه های صنفی به گوش مسوولان برسانند.

فاضلی در پایان اظهار داشت: همه ما باید دست به دست هم دهیم تا از این گردنه عبور کنیم؛ ما در گذشته از بحران های سخت تر از این عبور کرده ایم و اکنون نیز این حسن نیت در جامعه وجود دارد که با تعامل بیشتر بتوانیم از شرایط کنونی عبور کنیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۳۲
توروخدا حرف مفت نزنید... تا چیزی میشه دست های پشت پرده و خارجی ....
مردم دارن میمیرن دیگه.... اگر توان داری مشکل رو حل کن
به دستگاههای ذیربط بگویید کمر مردم شکست قیمت دلار و سکه و لوازم خانگی .... اگر به اصناف یک روز حمله فیزیکی شده به مردم هرروز حمله روانی می شود و راه حلی هم نیست ...
کار انگلیسه...
چرا حقیقت را نمیگویید و توهم توطئه و حمله دارید.
گرونی دلار و طلا چی؟ همه دست دیگرانه؟ بابا چی دست شماهاست؟ بگین بدونیم؟
همه تجمعات یا ایادی خارجی پشتش هست و افرادغیر
بله حق با شماست ...داشتيد تو بازار بخاطر رفاه مردم اجناس رو كه 6 ماه پيش با نرخ دلار 4000 خريديد رو با نرخ امروز8000توماني ميفروختيد كه نزاشتن بيشتر سر مردم كلاه بزاريد
چرا دولت دستش را درگوشش کرده ونمی بیند بازار چه خبره یا مسئولین کاخ نشین هستن خبری ندارن
شما که دیروز گفتی همه چی ارومه همه سر کارشون هستند.
مشكل كلي همينه انكار و تنداختن تصير گردن ديگران و بيگانه نشان دادن مردم يه دفعه شد حرف مردم رو بشنويم نه براي چي
یکی از مشکلات کسبه همین اتحادیه ها ومجمع امور صنفی است .تواین 30 سال گذشته چه کار مثبتی برای اعضای خود کردین؟بجز اینکه هر زمان که بازار بدلیل فصلی رونغی میگرفت 100 نمایشگاه میزدین میشدین رقیب کسبه.
بازم نمیخواهید حرف مردم و بشنوید
چرا همشمردم مقصرن چرا خود شما ودیگرمسئولانمقصر نیستید تا به کی فرار به جلو
در مملکت ما ایران هر اتفاق ریز و درشتی که بیافتد و به مذاق خوش نیاید حتما ریشه در خارج دارد. اتفاقات بازار هم ریشه خارجی دارد شک نکنید
باز هم پاک کردن صورت مسئله
قیمتها رو نگاه کنید....همه مثل شما مسئولان درامد چندین ملیونی ندارند ..... کنار برید از مسند قدرت وقتی نمیتونید......
دشمنننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننن!!!!!!!!!!!!
کلا از نظر مسئولین کشور مردم ایران یه سری ادمهای بی اراده و دراز گوش هستند که هیچ اراده ای ندارند و هر موقع کسی بخواد می تونه اینا را به شورش بیاره و همه چی رو اشتباه می فهمند فقط مسئولین درست میگن !!!!!!!
بخواب داداش بخواب !!!
آره باشه
ملت کوچکترین اعتراضی به هرچیزی بکنن میشه آشوب و فتنه دیگه
حق نداریم برای شرایط گند اقتصادی اعتراض بکنیم
ما همه آشوبگریم
این چرت و پرتها چیه؟ مردم دچار مشکل هستند و بازاری هم طبقه ای از این جامعه است . بایستی بصورت جدی به فکر حل مشکلات معیشتی مردم بود و دست از این اظهارات نخ نما برداشت. ضمنا دیروز در اغلب شهرها وضعیت بازار تعریفی نداشت و مختص تهران نبود.
مردم خسته شدند از اینهمه دروغ
آره عده ای کماندو اکردند از امریکا اومدن ایران حمله کردند بازار
بسه بابا
اه
اگر هم دست پنهانی هست ، دست اصولگرایان هست که میخوان به هر قیمتی دولت رو ناکار کنن ...
جیگر آدم واسه بازاریهای مستضعف کباب میشه ؛ خدا را خوش نمیاد به این طفل معصومها حمله کنند
ااا... یا خدا ..اینا تو ایران زندگی نمی کنن؟؟؟؟؟چه حرفایی میزنن!
خخخخخخخخخخ اره دشمن فرضی
برادر من چرا هرکاری می کنید به دست های خارج نسبت میدین. پس جنابعالی و امثال شما چکاره اید؟
تا کی دروغ ؟ مردم کور بودن؟
به جای حرف یه کاری برای مملکت بکنید
بدبختي و گروني مردم رو داره له ميكنه و شما بدنبال دستهاي پنهان كي هستي ؟
وقتي ارز وجود نداره پس چجوري جنس به بازار بياد؟
مگر توليد داخل جوابگوي رقابت با جنس هاي خارجي است؟
نمیدونیم چرا دشمن همیشه یه گام از ما جلوتره
ولی با حرکت دیروز قیمت ها کمی شکسته شد و این نشان از خیلی چیزها دارد.
این حمله از طرف موبایل فروشان بود است در بوستان پونک نیز این اتفاق اول از طرف موبایل فروشان شروع شد و بعد دیگر صف ها به اعترض را همراهی کردن .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی