بازدید 2989
۲

برنامه وزارت صنعت برای حل مشکل اصناف

کد خبر: ۸۱۱۴۱۹
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۹ 26 June 2018

در جـلسه وزیر صنعت بـا نـمایندگـان اتـحادیه هـای صنفی مـقرر شـد، ۴ کمیته متشکل از نـمایندگـان اصـناف بـرای بـررسی و حـل مشکلات پیش روی بـازاریان و اصـناف تشکیل شـود. رؤسای اتحادیه های اتاق اصناف تهران بر باز بودن بازار پایتخت در صبح روز سه شنبه تأکید کردند.

به گزارش تسنیم، در این جلسه که عصر دیروز برگزار گردید، مقرر شد واحـدهـای دریافـت کننده ارز 4200 تـومـانی از مـرحـله تخصیص تا عرضه مورد نظارت جدی قرار بگیرند.

در این کمیته ها که قـرار اسـت بـا هـماهنگی سینکی "مـعاون امـور اقـتصادی و بـازرگـانی وزارتـخانـه" تشکیل شـود، مـهمترین مـسایل پیش روی اصـناف از جـمله مـوضـوعـات ترخیص کالا در گمرک و ارز پیگیری خواهد شد.

محـمد شـریعتمداری وزیر صنعت در این جـلسه، با اشاره به اتـفاقـات اخیر در بـازار گفت: هـمراهی اصـناف می تـوانـد جـلوی این سـوءاسـتفاده ها را بگیرد.

وی افزود: در سـایه حـفظ امنیت و هـمراهی اصـناف آرامش دوباره به بازار برخواهد گشت.

شـریعتمداری بـا تـاکید بـر اینکه دشـمن از رسیدن بـه مـقاصـد خـود بـاید نـاامید شـود، گـفت: اصـناف هـمواره بـا نـظام و هـمه دولـت هـا همکاری داشـته انـد که این مـایه افـتخار اسـت.

وزیر صـنعت، مـعدن و تـجارت در پـایان بـا تشـبیه فـشارهـای اقـتصادی کنونی بـه فـشارهـای زمـان جـنگ تحمیلی تصریح کرد: لازمه عبور از این فشارها صبر و تحمل است.

معاون وزیر صنعت: اتفاقات اخیر بازار ربطی به اصناف ندارد

حسن یونس سینکی نیز افزود: این اتفاقات از ناحیه بعضی بدخواهان پشت صحنه ای است که خواستند اصناف کشور را دست مایه این اتفاقات قرار دهند .

وی در همین زمینه تصریح کرد: جامعه صنفی در سراسر کشور در همه مقاطع اقتصادی و اجتماعی با همه توانمندی‌های تخصصی و حرفه ای خود برای آرامش بازار و عرضه مناسب کالاها برای همه آحاد ملت فعال هستند.

سینکی در ادامه بیان کرد: با تمامی سختی‌هایی که امروز متوجه جامعه اقتصادی کشور هست، اما اصناف شفاف و صریح اعلام کردند که از همه توانمندی های حرفه ای خود برای حفظ آرامش بازار استفاده می‌کنند.

معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه خواسته‌های اصناف متاثر از شرایط امروز کشور ایجاد شده است، گفت: وزیر صنعت، معدن و تجارت دستور دادند تا 4 کمیته تخصصی تشکیل شود تا در آن‌ها کلیه مسایل اقتصادی جامعه امروز کشور که در حوزه اصناف جلوه پیدا کرده است مانند مشکلات گمرکی و مسایل مربوط به ترخیص کالا ، بخش قیمت گذاری و عرضه کالا در شرایط امروز مورد بررسی و حل و فصل قرار بگیرد.

سینکی افزود: مقرر شد کمیته ها حداکثر ظرف مدت 10 روز تشکیل و نارسائی های احتمالی را احصا کنند تا با اختیاری که وزیر به بنده و کمیته ها تفویض کردند ان شاالله برای رفع مشکلات فورا تصمیم گیری کنیم.

در ادامه نمایندگان اتحادیه ها و اصناف بخشی از مطالبات و مشکلات خود را برای تسهیل خدمت دهی به مردم با وزیر درمیان گذاشتند. در پایان این جلسه سینکی معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت معدن و تجارت پیرامون موضوعات مطرح شده با روسای اتحادیه ها گفتگو کرد و برای حل مشکلات هریک جلساتی را تنظیم کرد.

اتحادیه‎های اتاق اصناف تهران: بازار امروز صبح باز است

رؤسای اتحادیه های اتاق اصناف تهران نیز در نشستی که شب گذشته در محل اتحادیه صنف آهن و فولاد استان تهران برگزار شد ضمن اعلام انزجار از تلاش های دشمنان نظام برای تخریب وجهه بازار اعلام کردند، بازار همچنان به کار خود ادامه خواهد داد و مطالبات صنفی خود را از راه های قانونی پیگیری خواهد کرد.

در این جلسه راهکارهای اعلام مشکلات و اعتراضات بازاریان در چارچوب قانون و فارغ از جناح بندی های سیاسی مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد شورای هماهنگی بازاریان و فعالان اقتصادی تهران متشکل از نمایندگانی از اتحادیه های اصناف برای پیگیری مطالبات بازاریان تشکیل شود.

در این نشست تعدادی از رؤسای اتحادیه های اتاق اصناف تهران به بیان مشکلات متعدد بازاریان پرداختند و بر لزوم پیگیری جدی شورای هماهنگی بازاریان و فعالان اقتصادی تهران برای حل این مشکلات تأکید کردند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
مثل برنامه دولت براي رونق و نرخ دلار و مسكن و بي كاري؟؟؟؟
تنها را اعلام قیمت های مصوب توسط اتحادیه ها به مصرف کننده های ذی ربط است
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار