بازدید 2865

ترامپ: خلع‌سلاح هسته‌ای در کره شمالی آغاز شده

کد خبر: ۸۱۰۲۱۶
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۶:۲۶ 22 June 2018

رئیس جمهور آمریکا با بیان اینکه چهار سایت بزرگ آزمایش موشکی در کره شمالی منهدم شده است مدعی شد که فرآیند «خلع کامل سلاح هسته ای» در این کشور آسیایی هم اکنون آغاز شده است.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، «دونالد ترامپ» روز پنج شنبه در نشستی با حضور اعضای کابینه خود در کاخ سفید اظهار داشت که کره شمالی چهار سایت بزرگ آزمایش موشکی خود را منهدم کرده و مدعی شد که فرآیند «خلع کامل سلاح هسته ای» در این کشور هم اکنون آغاز شده است.

ترامپ در ادامه افزود: «آنها [کره شمالی] پرتاب موشکها از جمله موشکهای بالستیک را متوقف کرده اند. آنها یک سایت آزمایش خود را منهدم کردند. آن را منفجر کردند. آنها در حال حاضر یکی از بزرگترین سایتهای آزمایش موشکی خود را منهدم کردند و در واقع، این یکی از چهار سایت بزرگ آزمایش موشک در این کشور است».

از سوی دیگر، «جیمز ماتیس» وزیر دفاع آمریکا در پاسخ به این پرسش خبرنگاران که آیا کره شمالی پس از نشست تاریخی سران واشنگتن- پیونگ یانگ (در روز دوازدهم ژوئن] تا بحال اقدامی برای خلع سلاح هسته ای انجام داده است یا خیر، گفت :«نه، من از آن اطلاعی ندارم. مذاکرات مفصل در این باره هنوز آغاز نشده است. من تا بدین حد پیش بینی نمی کردم».

این در حالی است که گروه دیده بانی کره شمالی مستقر در آمریکا موسوم به «۳۸ نورث» در تحلیلی که اوایل هفته جاری منتشر شد، اعلام کرد که هیچ نشانه ای دال بر فعالیت در جهت انهدام سایت «سوهائی» و هیچ سایت آزمایش موشکی دیگر دیده نشده است.

ترامپ که رهبری یک جریان بین المللی را برای اِعمال فشار بر کره شمالی جهت کنار گذاردن فرآیند توسعه موشکهای هسته ای با قابلیت دسترسی به خاک آمریکا برعهده داشت، خطاب به خبرنگاران گفت که پس از دیدار با رهبر کره شمالی در روز دوازدهم ژوئن، «کیم جونگ اون» به وی قول داد که یکی از سایتهای پرتاب موشک کره شمالی را منهدم کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان