بازدید 3940

آخرین جزییات زمان و نحوه برگزاری کنکور گروه‌های آزمایشی

کد خبر: ۸۰۹۷۴۲
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۶ 20 June 2018

آزمون سراسری سال 97 در دو نوبت صبح و بعدازظهر در روزهای پنج‌شنبه و جمعه 7 و 8 تیر در 375 شهرستان و بخش و 479 حوزه امتحانی برگزار می‌شود.

به گزارش آنا، دکتر حسین توکلی گفت: آزمون سراسری سال 97 در هر یک از گروه‌های آزمایشی پنج‌گانه علوم ریاضی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبان‌های خارجه در یک مرحله برگزار می‌شود و داوطلبان هر یک از گروه‌ها در یک مرحله به سوالات پاسخ می‌دهند.

وی افزود: آزمون سراسری سال 97 در دو نوبت صبح و بعدازظهر در روزهای پنج‌شنبه و جمعه 7 و 8 تیر در 375 شهرستان و بخش و 479 حوزه امتحانی برگزار می‌شود.

مشاور سازمان سنجش آموزش کشور گفت: آزمون عمومی و اختصاصی گروه‌های علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی در صبح پنج‌شنبه 7 تیر، آزمون عمومی و اختصاصی گروه هنر بعدازظهر پنج‌شنبه، آزمون عمومی و اختصاصی گروه علوم تجربی صبح جمعه 8 تیر و آزمون عمومی و اختصاصی گروه هنر در بعداظهر جمعه 8 تیر برگزار خواهد شد.

یک پاسخنامه و دو دفترچه سوال عمومی و اختصاصی برای هر داوطلب

توکلی بیان کرد: در آزمون سال 97 یک پاسخنامه و دو دفترچه سوال عمومی و اختصاصی در قالب دو بسته به داوطلبان داده می‌شود. همه سوالات عمومی و اختصاصی داوطلبان شخصی‌سازی شده است و داوطلبان باید به مشخصات فردی مندرج بر روی دفترچه سوالات دقت کنند. این دفترچه‌‌ها به چهار گروه C, D, E, F تقسیم می‌شود. به جز دفترچه‌های زبان‌های غیرانگلیسی، اقلیت‌ها مذهبی و گروه‌ها آزمایشی 2 و 3 و دروس تخصصی زبان فرانسه و آلمان که منحصرا شخصی‌سازی شده‌اند اما سوالات دارای تنوع نیست.

وی تاکید کرد: هر یک از سوالات اختصاصی و عمومی داوطلبان در بسته‌های جداگانه است و عناوین دروس و تعداد سوالات و زمان هر یک از دروی در دفترچه ذکر شده است.

مشاور سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد: هر یک از گروه‌های آزمایشی 100 سوال عمومی دارند که باید در 75 دقیقه به آنها پاسخ دهند این سوالات شامل 25 سوال زبان و ادبیات فارسی، 25 سوال زبان عربی، 25 سوال فرهنگ و معارف اسلامی و 25 سوال زبان انگلیسی است. داوطلبانی که باید به سوالات اقلیت‌های مذهبی یا زبان‌های خارجی دیگر غیر از انگلیسی پاسخ دهند نیز در دفترچه سوالات عمومی مشخص شده است.

توکلی اضافه کرد: دفترچه سوالات اختصاصی گروه ریاضی شامل 135 سوال است که داوطلبان 175 دقیقه فرصت پاسخگویی دارند. گروه علوم تجربی نیز باید به 170 سوال در زمان 175 دقیقه پاسخ دهند، داوطلبان گروه تجربی که دیپلم بهیاری نیز دارند باید به 50 سوال دفترچه سوال شماره 3 در مدت 30 دقیقه پاسخ دهند.

وی افزود: داوطلبان گروه علوم انسانی نیز باید به 180 سوال در مدت 165 دقیقه پاسخ دهند، همچنین کسانی که متقاضی علوم فقه هستند می‌توانند به سوالات دفترچه شماره 3 پاسخ دهند. همچنین داوطلبان گروه هنر باید به 160 سوال اختصاصی در مدت 165 دقیقه پاسخ دهند، همچنین داوطلبان گروه زبان‌های خارجی نیز باید به 70 سوال اختصاصی در 105 دقیقه پاسخ دهند. زبان‌های ایتالیایی و روسی سوال تخصصی ندارند.

وی افزود: در این آزمون یک میلیون و 11 هزار و 825 نفر ثبت‌نام کرده‌اند که 599 هزار و 313 نفر زن و 412 هزار و 512 نفر زن هستند، به عبارت‌ دیگر 59.33 ثبت‌نام کنندگان زن و 40.77 درصد مرد هستند.

افزایش آمار ثبت‌نام در کنکور سراسری سال 97 نسبت به سال گذشته

مشاور سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرد: آمار ثبت‌نام در کنکور سراسری سال 97 نسبت به 96، 27 هزار و 466 نفر بیشتر است و مانند سال‌های گذشته به دواطلبان گروه‌های آزمایشی مختلف اجازه داده شده است که در گروه‌های آزمایشی زبان و هنر نیز شرکت کنند، براساس آمارها 66 هزار و 649 داوطلب در گروه آزمایشی هنر و 138 هزار و 86 داوطلب در گروه آزمایشی زبان خارجه ثبت‌نام کرده‌اند.

توکلی ادامه داد: با جمع ثبت‌نام‌کنندگان گروه‌های هنر و زبان‌های خارجه مجموعا یک میلیون و 216 هزار و 560 نفر ثبت‌نام کرده‌اند.

وی افزود: کارت ورود به جلسه آزمون از روز یکشنبه 3 تیر منتشر می‌شود و تا روز چهارشنبه 6 تیر ادامه دارد.

مشاور سازمان سنجش آموزش کشور گفت: داوطلبان باید توجه داشته باشند که علاوه بر پرینت کارت ورود به جلسه گروه آزمایشی اصلی، کارت ورود به جلسه گروه‌های آزمایشی شناور را نیز تهیه کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل