بازدید 3041

حمله ارتش فیلیپین به مواضع داعش درجنوب کشور

کد خبر: ۸۰۹۳۴۸
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۶:۴۰ 19 June 2018

منابع خبری گزارش دادند : ارتش فیلیپین حملات هوایی گسترده ای علیه مواضع تروریست های هوادار داعش در نزدیکی شهر مراوی واقع در جنوب این کشور انجام داده است.

به گزارش ایرنا از رسانه های آسیایی، حملات هوایی ارتش فیلیپین علیه یک گروه تروریستی مرتبط با داعش در این منطقه تاکنون منجر به کشته شدن 5 تروریست شده و زمینه خروج 5 هزار نفر از افراد بومی تحت محاصره تروریست ها را فراهم کرده است.

به گزارش شبکه خبری فیل استار ، 'رومئو براونر' Romeo Brawner یکی از فرماندهان ارتش فیلیپین در پیامی تلویزیونی نتایج این حملات را موفقیت آمیز توصیف کرد و گفت: اکنون تروریست های این منطقه توسط نیروی زمینی ارتش نیز تحت تعقیب قرار دارند.

وی افزود: دهها نفر از تروریست هایی که شهر مراوی را به مدت پنج ماه در اسارت گرفته بودند در این منطقه قرار دارند و ارتش تا پاکسازی این منطقه به کار خود ادامه خواهد داد.

به گفته وی یک گروه 40 نفره از شبه نظامیان وابسته به گروه تروریستی داعش به سرکردگی Owayda Benito Marohombsar موسوم به 'ابوذر'، در مناطق جنگلی اطراف شهر مراوی اردوگاه های متعددی دارند که در عملیات شب گذشته ارتش فیلیپین تعداد زیادی از آنها تخریب شده و تروریست با به جای گذاشتن بسیاری از مهمات خود ناچار به فرار از این منطقه شدند.

طبق این گزارش حملات هوایی فرصت جابه جایی برای بیش از 5 هزار روستایی در منطقه 'توباران' و دو شهر دیگر در جنوب فیلیپین و در همسایگی شهر مراوی که تحت محاصره گروه تروریستی قرار داشتند، فراهم کرد.

گروه ابوذر که دارای وابستگان بومی زیادی در منطقه است اقدام به حملات غافلگیرانه علیه گروه های ارتش این کشور در منطقه می کرد.

براساس گزارش ارتش فیلیپین، ابوذر یکی از اعضای اصلی وابسته به گروه تروریستی داعش بود که پس از آزاد سازی مراوی به رغم زخمی شدن از آن جا گریخت و بیش از 30 میلیون پزو (577 هزار دلار) را به صورت نقد با خود برای جمع آوری دوباره تروریست ها از این منطقه بیرون برد.

محاصره پنج ماهه شهر مراوی در جنوب فیلیپین سال گذشته در روز 23 ماه مه (2 خرداد96) آغاز شد که تا آزاد سازی آن ، یک هزار و 100 نفر کشته و افزون بر نیم میلیون نفر آواره شدند.

پس از سرکوب و شکست داعش در خاورمیانه به ویژه درسوریه بسیاری از تروریست های وابسته به این گروه که از جنوب شرق آسیا بودند به مناطق اصلی خود بازگشتند و از این رو تهدیدات تروریستی در یکسال اخیر دراین حوزه جغرافیایی رو به افزایش بوده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر