بازدید 10638
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

قیمت دارو نسبت به سال گذشته افزایش نداشته

یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: خوشبختانه قیمت دارو نسبت به سال گذشته افزایش نداشته است و دولت اهتمام جدی دارد که با همان ارز 3800 تومان داروی مورد نیاز را تأمین کند.
کد خبر: ۸۰۹۲۵۴
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۷ 18 June 2018

یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: خوشبختانه قیمت دارو نسبت به سال گذشته افزایش نداشته است و دولت اهتمام جدی دارد که با همان ارز 3800 تومان داروی مورد نیاز را تأمین کند.

اکبر ترکی در گفت‌وگو با ایسنا ، اظهار کرد: قیمت دارو بر اساس اعلام وزیر بهداشت با ارز 3800 تومان تعیین می‌شود و هیچ تغییری را نباید در قیمت دارو نسبت به سال قبل شاهد باشیم. برخی بیماری‌های خاص مانند MS را در بودجه 97 آوردیم که دولت این بیماران را تحت پوشش بهتری قرار دهد و امیدواریم به این بیماران خدمات رسانی بهتری شود.

وی گفت: در بحث قیمت دارو رسانه‌ها و مطبوعات نباید به فضا دامن بزنند و بر اساس شنیده‌ها بگویند دارو گران شده است. خوشبختانه قیمت دارو نسبت به سال گذشته افزایش نداشته است و دولت اهتمام جدی دارد که با همان ارز 3800 تومان داروی مورد نیاز را تأمین کند.

وی ادامه داد: به این نکته باید توجه کنیم که اکثر مواد اولیه مورد نیاز برای تولید دارو را از کشورهایی مانند هند و چین وارد می‌کنیم؛ بنابراین نباید نگران تحریم‌ها باشیم؛ چراکه این کشورها توجهی به حرف آمریکا و غرب ندارند و در بحث برجام هم دخالت چندانی نمی‌کنند.

نماینده مردم فریدن و چادگان در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: ویزیت پزشکان نیز نسبت به سال قبل چندان افزایش نداشته است و متوسط افزایش در تعرفه‌های دولتی 5 درصد بوده است. افزایش 5 درصدی ویزیت پزشکان نرمال است. اگر تورم عادی در جامعه را حساب کنیم این افزایش فشاری را به مردم وارد نمی‌کند.

وی در همین خصوص، افزود: باید به این نکته توجه کنیم که دستگاه‌های سونوگرافی، ماموگرافی، سی تی اسکن و بسیاری از تجهیزات پزشکی دیگر مشابه داخلی ندارند و به همین دلیل این افزایش اندک ویزیت پزشکان معقول به نظر می‌رسد. بسیاری از داروهای بیماران خاص نیز مشمول بیمه است و در این‌باره نگرانی چندانی نداریم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۱۴
بیشتر داروها از لیست بیمه خارج شده
هر چه دروغ بزرگتر باور آن راحتتر!
این دوستان احتمالا مریض نمیشن هیچوقت که از قیمتهای جدید دارو خبر ندارن...واقعا عجیب نیست یک کسی مریض نشه
انشاالله.
بابا چه دروغ بزرگی نمیگن این صفحات رو بعضی از داروخانه داران و پرسنل میخونن من خودم در مشهد کارمند داروخانه هستم تمامی اقلام داروهای خارجی بین ده تا 35 درصد گرون شده داروهای داخلی رو هم چند روزی هست شروع کردن ..به گرون گردن بین ده تا بیست درصد تا به حال اقلامی که گرون شده تغییر قیمت داشته اگر باور ندارین یه سر به سایت داروپخش بزنین
من داروخانه دارم. قیمت داروها تا ۳۰ درصد رفته بالا..خیلی از اقلام دارویی معمول هم نایاب شده.
من بیمار خاص هستم امپول زولاتکس ( goserelin)را قبل عید حدود چهل هزار تومان بود الان صد وهشتاد هزار تومان میخرم چه طور دارو گران نشده من باز نشسته چه طور این دارو را تهیه کنم این یک حقیقت است حباب نیست
ي سر تشريف ببريد داروخانه!!
ولی من به خاطر عمل قلبم وفشارخون داروی زیادی مصرف میکنم که همه شان نه تنها گران شدند داروی اصلی وارفاین که عدم مصرف ان باعث مرگ می شود پیدا نمی شود
آقای ترکی روی کاغذ و بر اساس قانون مجلس، درست میگی، اما در واقعیت جامعه حرفهات درست نیست. فقط یک نسخه (که چند قلم هم مشمول بیمه نباشه) برو داروخانه بگیر تا بفهمی داروخانه ها با مردم چه میکنند.
من در شرکت دارویی کار میکنم ؛ از دو هفته پیش به صورت مستمر نامه افزایش قیمت برخی داروها از سازمان غذا و دارو به شرکتها ارسال میشه ، چرا دروغ ؟ چرا فرا فکنی؟ چرا فرار از واقعیت اقتصادی حاکم ؟ چرا احمق فرض کردن مخاطب؟ و صدها چرای دیگر در نحوه پاسخگویی مسئولین کاردان و وطن پرست مردم دوست.
بله چون دارویی نیست که بخواد افزایش داشته باشه داروهای ایرانی هم که یه مشت پودر و گچ قاطی شده هیچ فایده ای نداره
اصلا افزایش نداشته نمنه بارزش هم قرص گلوکوزامین هست که از 77 هزارتومان به 110 هزار تومان افزایش پیدا نکرده !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
قرص آسنترا 100 که بسته ای 42 هزار تومان بوده از ماه قبل 56 هزار تومان شده این فرد کاملا در خواب می باشد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار