بازدید 1503

ترامپ و پوتین احتمالا ماه ژوئیه دیدار می‌کنند

بر اساس گزارش واسنگتن پست، پیش‌بینی می‌شود که دونالد ترامپ در ماه ژوئیه در اروپا با رییس جمهور روسیه دیدار کند.
کد خبر: ۸۰۹۰۱۵
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۴ 18 June 2018

بر اساس گزارش واسنگتن پست، پیش‌بینی می‌شود که دونالد ترامپ در ماه ژوئیه در اروپا با رییس جمهور روسیه دیدار کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس، واشنگتن پست در گزارشی به نقل از یک مقام ارشد دولتی و دو دیپلمات مطلع از برنامه‌های دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا گفت، انتظار می‌رود که ترامپ در ماه ژوئیه در اروپا با ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه دیدار کند.

واشنگتن پست در گزارش خود نوشت: پیش‌بینی می‌شود که ترامپ ماه آینده و همزمان با حضور در اروپا برای شرکت در نشست ناتو، با ولادیمیر پوتین دیدار کند.

در ادامه این گزارش آمده است: ترامپ در تایید برنامه‌های خود به خبرنگاران گفت، دیدارش با پوتین در تابستان پیش‌رو محتمل است.

قرا است که نشست ناتو در تاریخ 11 و 12 ژوئیه در بروکسل برگزار شود.

طبق نوشته روزنامه واشنگتن پست، تمایل ترامپ به برگزاری نشستی با رییس جمهور روسیه در ماه مارس و پس از آن مشخص شد که کرملین اعلام کرد، رییس جمهور آمریکا در تماسی تلفنی با رهبر روسیه از او دعوت کرده است. مقامات آمریکایی اما می‌گویند، پس از دیدار ترامپ و پوتین در حاشیه نشست اقتصادی چندجانبه در ویتنام که در ماه نوامبر برگزار شد، او مخفیانه از معاونانش خواسته است که نشستی دو جانبه را با رییس جمهور روسیه ترتیب دهند.

واشنگتن پست به نقل از یکی از مقامات آمریکا نوشته است: پس از آن دیدار میان ترامپ و پوتین، رییس جمهور آمریکا گفت که می‌خواهد پوتین را به کاخ سفید دعوت کند اما ما این اظهارات او را به این امید که دیگر آن را مطرح نکند، نادیده گرفتیم.

این روزنامه در بخش دیگری از گزارش خود پیرامون این موضوع نوشته است: در آن زمان، معاونان ارشد شورای امنیت ملی با ایده دیدار این دو رییس جمهور مخالفت کرده و گفتند، تمایل ترامپ به برگزاری چنین نشستی را به منزله یک دستور برای تنظیم این دیدار ندانستند و تصمیم گرفتند که منتظر بمانند و ببینند که آیا ترامپ دوباره این مساله را مطرح می‌کند یا خیر.

بر اساس گزارش واسنگتن پست، تلاش برای برگزاری نشستی با کرملین، ترامپ را با مقاومت معاونان سیاسی ارشد و دیپلمات‌هایی مواجه کرد که ارزش نشست با پوتین را زیر سوال برده و نگران آن هستند که چنین دیداری میان این دو رهبر، بر نشست ناتو در بروکسل سایه بیفکند.

یکی از مقامات ارشد وزارت امور خارجه آمریکا به این روزنامه گفت، در حالی که هر دو طرف به برگزاری این نشست تمایل داشتند، نگرانی‌هایی درباره ایجاد آمادگی برای ترامپ به منظور برگزاری چنین نشستی وجود داشت.

این مقام وزارت خارجه آمریکا اظهار کرد: به شخصه نسبت به حضور ترامپ در این نشست بسیار بی‌میل هستم؛ نشستی که رییس جمهور در آن باید درباره الگوی استخدام کارمندان در سفارتخانه‌ها و ویلای تصرف شده روسیه در ساحل شرقی آمریکا صحبت کند. کارهای بسیار زیادی وجود دارند که باید پیش از برگزاری چنین نشستی انجام شوند.

واشنگتن پست نوشت: مقامات ارشد وزارت امور خارجه بر این باورند که دیدار میان این دو رییس جمهور به لحاظ نظری به حل اختلافات طولانی مدت در خصوص مساله اوکراین، سوریه، امنیت سایبری و مداخلات در انتخابات خارجی کمک می‌کند، اما برخی از این مقامات نیز معتقدند که برگزاری نشستی میان این دو، با توجه به عدم پیشرفت در حل مسائل جزئی‌تری همچون بازگرداندن ویلای روسی در ساحل شرقی آمریکا که به عنوان جریمه‌ای برای مداخله مسکو در انتخابات آمریکا تصرف شد، بی‌نتیجه خواهد بود.

این اخبار درباره تمایل ترامپ به برگزاری نشستی با پوتین یک روز پس از آن منتشر شده است که یکی از مقامات کاخ سفید اظهار کرد، کاخ سفید برگزاری نشستی احتمالی میان این دو رهبر را بررسی می‌کند. همچنین در روزهای گذشته ترامپ بارها خواستار بازگشتن روسیه به گروه هفت شده است.

ریچارد هوکر، عضو شورای امنیت ملی آمریکا در این باره ظهار کرد: فکر نمی‌کنم تصمیم در این خصوص اتخاذ شده و یا جزییاتی برای آن تعیین شده باشد اما به نظر من هر دو طرف فرصتی برای برگزاری این نشست را بررسی می‌کنند.

یوری اوشاکوف، دستیار رییس جمهور روسیه در 4 ژوئن اعلام کرد که هیچ حرکت خاصی برای آمادگی در جهت برگزاری نشستی با حضور رییس جمهور آمریکا صورت نگرفته است.

در همین حال، رییس جمهور روسیه در 10 ژوئن تایید کرد که به محض آمادگی واشنگتن، برای دیدار با ترامپ آماده خواهد بود. وال استریت پورنال نیز در گزارشی نوشته است که پوتین درباره برگزاری نشستی با ترامپ، با سباستین کورز، صدراعظم اتریش گفت‌وگو کرده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر