بازدید 4171

۴ نفر در رانش زمین در روستای کاکرود مفقود شدند

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس با اشاره به رانش زمین در روستای کاکرود شهرستان املش گفت: بر اثر این حادثه دلخراش ۴ نفر مفقود شدند.
کد خبر: ۸۰۸۶۷۲
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۲ 16 June 2018
نماینده مردم رودسر و املش در مجلس با اشاره به رانش زمین در روستای کاکرود شهرستان املش گفت: بر اثر این حادثه دلخراش ۴ نفر مفقود شدند.

اسدالله عباسی عصر امروز در حاشیه بازدید از روستای سیل‌زده کاکرود بخش رحیم‌آباد شهرستان رودسر در گفتگو با فارس در رودسر با اشاره به آسیب‌های واردشده به بخش براثر رانش زمین اظهار کرد: رانش زمین در کاکرود موجب شده تا راه ارتباطی کاکرود با روستا‌های پایین و بالادست بخش رحیم‌آباد قطع شود.

وی با اشاره به مفقودی چهار تن در جریان این حادثه دل‌خراش افزود: ستاد مدیریت بحران تمام تلاش خود را به کار گرفته تا اجساد مدفون شده در لابه‌لای گل‌ولای را پیدا کند.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور استاندار، معاون عمرانی و رئیس بنیاد مسکن گیلان در محل حادثه گفت: تاکنون ستاد مدیریت بحران تلاش کرده تا علاوه بر کاوش برای یافتن اجساد، راه‌های ارتباطی این روستا را با ایجاد راه مواصلاتی جدید بازگشایی کنند تا روند خدمات‌رسانی با سرعت بیشتری صورت بگیرد.

عضو مجمع نمایندگان گیلان با بیان اینکه یافتن راه برای بازگشت مسافرانی که در بالادست گرفتار شده‌اند از دیگر اولویت‌های ستاد مدیریت بحران در این روستا است، افزود: ستاد مدیریت بحران در تلاش است تا پس از فراهم کردن شرایطی برای برگرداندن مسافران به شهر سریعاً به فکر نان و سایر آذوقه سیل‌زدگان باشند.

عباسی با بیان اینکه با تلاش متولیان و نیرو‌ها خدماتی آب روستای کاکرود متصل شده، مطرح کرد: نیرو‌های امدادی از جمله هلال‌احمر، ارتش، سپاه و نیروی انتظامی در محل سیل‌زده حضور دارند و عملیات امدادرسانی با سرعت در حال پیشروی است تا ابتدا اجساد مفقودشده را پیدا و سپس راه‌های مواصلاتی را بازگشایی و در صورت نیاز ترمیم کنند.

وی در پاسخ به اینکه وسعت رانش بسیار زیاد بوده و احتمال رانش مجدد نیز وجود دارد، توضیح داد: سیل و شدت آن موجب شده تا بخش وسیعی از روستای کاکرود در معرض رانش قرار بگیرد.

نماینده مردم رودسر و املش در خانه ملت با اشاره به اینکه این حجم از وسعت رانش در ۲۰ سال اخیر کم‌سابقه است گفت: درگذشته بخشی از این روستا جزء مناطق رانشی اعلام شده بود.

عباسی بر لزوم اقدامات پیشگیرانه در جهت کاهش به مردم ساکن در این روستا تأکید کرد و گفت: برای اینکه بیشتر به مردم آسیب نرسد لازم است طرح مناسب برای سدبندی، آبخیزداری و مهار آب در روستای کاکرود اجرایی و با هدایت صحیح آب از تهدید مجدد سیل ب. مردم جلوگیری شود.

وی با اشاره به تخریب پل روستای کاکرود گفت: نوبخت برای ساخت و ترمیم این پل قول مساعد و همکاری داده‌اند، امیدواریم هرچه سریع‌تر پل ارتباطی روستا با روستا‌های هم‌جوار هرچه سریع‌تر احداث و مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در خانه ملت مردم را به آرامش و خونسردی دعوت کرد و گفت: همه مسئولان در تلاش هستند تا روستا به آرامش خود برسد و خدمات عمرانی برای منطقه فراهم شود و این مهم تنها با همکاری و اهتمام مردم میسر خواهد شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل