بازدید 2189

آغاز طرح تابستانی ترافیکی و امدادی دستگاه‌ها از فردا

کد خبر: ۸۰۷۹۴۷
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۴ 13 June 2018

با شروع تابستان ٩٧ ، دستگاه‌های انتظامی، خدماتی و امدادی اعم از پلیس، هلال احمر، اورژانس، ... ، تمهیدات خود را بر اساس برنامه‌ریزی های تابستانه اعلام کردند.

به گزارش ایسنا، این طرح از فردا ٢٤ خرداد ماه سال جاری و همزمان با عید سعید فطر آغاز شده و به مدت ١٠٠ روز ادامه خواهد داشت.

آغاز طرح تابستانی پلیس در جاده‌ها از 24 خرداد

در همین راستا سردار تقی مهری رییس پلیس راهور در تشریح اجرای طرح تابستانی پلیس در جاده ها با بیان اینکه این طرح همزمان با تعطیلات عید سعید فطر آغاز خواهد شد، گفت: در اجرای این طرح نیز پلیس همچون سال‌های گذشته خط قرمزهایی چون سرعت و سبقت غیرمجاز و همچنین صحبت با تلفن همراه را در نظر گرفته است و مأموران ما بدون اغماض با این تخلفات برخورد خواهند کرد؛ چرا که چنین تخلفاتی هم جان راننده و سرنشینان را به خطر می‌اندازد و هم سلامت و ایمنی دیگران را با مخاطره روبرو می‌کند.

سردار مهری اضافه کرد: همچنین ارتکاب دو تخلف حادثه ساز همزمان نیز از جمله مواردی است که علاوه بر اعمال قانون و جریمه سبب توقیف خودروها نیز خواهد شد و مرتکبان چنین تخلفاتی از ادامه سفر باز خواهند ماند.

وی همچنین به تمهیدات ترافیکی پلیس برای برگزاری نماز عید سعید فطر اشاره کرد و گفت: طرح ترافیک ویژه برگزاری نماز عید فطر در تهران و دیگر شهرهای کشور با هماهنگی دستگاه‌ها و مسئولان مربوطه اجرا خواهد شد و در اجرای آن محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترافیکی نیز اعمال می‌شود.

سردار محمد حسین حمیدی فرمانده پلیس راه کشور نیز با اشاره به تجربیات طرح‌های تابستانی در سال‌های گذشته تصریح کرد: در یکی دو سال اخیر با توجه به همزمانی پایان ماه مبارک رمضان با آغاز تعطیلات تابستانی شاهد آن هستیم که همزمان با تعطیلات عید سعید فطر حجم زیادی از شهروندان روانه مسافرت می‌شوند و همین موضوع سبب افزایش حجم ترافیک در جاده‌های کشور و کندی حرکت می‌شود. بنابراین لازم است که شهروندان زمان سفر خود را مدیریت کرده تا دچار چنین مشکلاتی نشوند.

اجرای طرح تابستانه هلال احمر با حضور روزانه 4500 نیروی عملیاتی

مرتضی سلیمی ، رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر نیز شرحی از اقدامات این سازمان را ارائه داد.

وی با اشاره به آغاز طرح امداد و نجات تابستانه از 24 خرداد ماه اظهار کرد: این طرح به مدت 100 روز و تا تاریخ 31 شهریور ادامه خواهد داشت که در این مدت 1290 پایگاه جمعیت هلال احمر شامل 557 پایگاه ثابت و 733 پست موقت در جاده‌های سراسر کشور فعالیت می‌کنند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه در طول اجرای طرح تابستانه بیش از 4500 نفر در روز نیروی عملیاتی به کار گرفته می‌شود، افزود: همچنین 1026 دستگاه آمبولانس، 438 دستگاه خودروی نجات و 50 دستگاه خودروهای ویژه عملیاتی در طول طرح مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سلیمی در پایان گفت: 1282 دستگاه از سایر خودروهای عملیاتی، 11 دستگاه خودروی فرماندهی ارتباطات، 122 دستگاه موتورسیکلت آمبولانسی،‌475 دستگاه موتورسیکلت امدادی و 24 فروند بالگرد نیز در طرح تابستانه مورد استفاده قرار می‌گیرند.

تمهیدات اورژانس تهران برای برگزاری طرح تابستانه

رییس اورژانس کشور نیز در ارتباط با تمهیدات تابستانه این سازمان همزمان با عید فطر خاطرنشان کرد طرح تابستانه از 24 تیرماه آغاز می‌شود و نیروهای اورژانس در چند حوزه فعالیت می‌کنند که از جمله بخش پیش بیمارستانی است که در این قسمت 2500 پایگاه اورژانس در سطح کشور در حالت آماده باش قرار دارند و همچنین از 4000 دستگاه آمبولانس 65 دستگاه اتوبوس آمبولانس، 150 دستگاه موتورلانس، دو فروند آمبولانس دریایی و همچنین 33 فروند بالگرد استفاده می‌شود.

مجتبی خالدی با بیان اینکه در این طرح 14 هزار نیرو شرکت می‌کنند و امیدواریم که بتوانیم به خوبی به هموطنان‌مان خدمت رسانی کنیم. گفت : در طرح تابستانه اولویت اصلی ما جاده‌های کشور است و تاکید داریم که از ساعت 18 تا 24 آمبولانس‌ها در کنار جاده‌ها مستقر شوند تا دسترسی مردم به عوامل اورژانس سریعتر صورت بگیرد

آمارهای تصادفات رانندگی در تابستان سال گذشته

به گزارش ایسنا، سردار محمد حسین حمیدی ، با اشاره به آمار ناشی از تصادفات رانندگی در تابستان سال گذشته افزود: تصادفات در تیرماه افزایش و در مرداد ماه کاهش داشته و این در حالیست که در شهریور ماه دوباره شاهد افزایش تصادفات بوده‌ایم؛ به طوریکه در مجموع در طرح تابستانی 96 شمار کشته‌های تصادفات افزایشی سه درصدی داشته است.

فرمانده پلیس راه کشور با بیان اینکه خودروهای سواری با اختصاص 57 درصد از کل تصادفات رانندگی بیشترین سهم حوادث رانندگی را به خود اختصاص داده‌اند، گفت: 32.5 درصد از علل وقوع تصادفات نیز به دلیل بی توجهی به جلو بوده است.

وی با بیان اینکه استان‌های گلستان، گیلان، خراسان شمالی، سمنان و شمال استان کرمان بیشترین تصادفات رانندگی را داشته‌اند، تصریح کرد: متاسفانه 63 درصد از تصادفات نیز در 30 کیلومتری شهرها رخ داده که این نشان می‌دهد رانندگان هنگام رسیدن به شهرها و مقصد باید توجه بیشتری به مسیر داشته باشند.

فرمانده پلیس راه کشور با بیان اینکه عمده واژگونی خودروها در استان‌های اصفهان، خراسان رضوی، شمال فارس، آذربایجان شرقی و سمنان رخ داده است، گفت: این آمار مربوط به تابستان 96 است و نشان می‌دهد که در محورهای کویری با توجه به صاف و یکدست بودن معابر و جاده‌ها امکان واژگونی افزایش می‌یابد. بنابراین لازم است که رانندگان حتما استراحت کافی داشته باشند.

به گفته حمیدی، در تابستان 96 در کل کشور 39 درصد تصادفات به واژگونی منجر شده و این یعنی تصادف دو خودرو در کار نبوده بلکه عواملی چون خستگی و خواب آلودگی راننده سبب واژگونی شده است.

فرمانده پلیس راه کشور با بیان اینکه در آمار کشته شدگان حوادث رانندگی تمامی افراد اعم از اتباع ایرانی و اتباع خارجی محاسبه می‌شوند، گفت: همچنین آن دسته از افرادی که با خودرو به داخل دره، رودخانه یا سد سقوط کنند نیز جزو آمار کشته شدگان حوادث رانندگی محسوب می‌شوند.

حمیدی همچنین با اشاره به تجربیات طرح‌های تابستانی در سال‌های گذشته تصریح کرد: در یکی دو سال اخیر با توجه به همزمانی پایان ماه مبارک رمضان با آغاز تعطیلات تابستانی شاهد آن هستیم که همزمان با تعطیلات عید سعید فطر حجم زیادی از شهروندان روانه مسافرت می‌شوند و همین موضوع سبب افزایش حجم ترافیک در جاده‌های کشور و کندی حرکت می‌شود. بنابراین لازم است که شهروندان زمان سفر خود را مدیریت کرده تا دچار چنین مشکلاتی نشوند.

آغاز طرح تابستانی در معابر و خیابان‌های شهر تهران از فردا

پلیس راهور تهران نیز از شروع طرح تابستانی از فردا 24 خرداد خبر داد و گفت: طرح تابستانی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در سطح معابر و خیابان‌های شهر تهران آغاز می‌شود و بر این اساس عوامل پلیس راهنمایی و رانندگی با حضور در معابر و بزرگراه‌ها نسبت به روانسازی و مدیریت ترافیک و برخورد با تخلفات اقدام خواهند کرد

سرهنگ محمد رازقی اظهار کرد: خروجی‌ها و ورودی‌های شهر تهران نیز به صورت ویژه تحت پوشش عوامل پلیس راهنمایی و رانندگی قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه پیش بینی می‌شود همزمان با تعطیلات عید سعید فطر موج سفرها نیز آغاز شود گفت: در همین راستا به شهروندان تهرانی توصیه می‌کنیم که زمان مناسبی را برای سفر خود و خروج از شهر انتخاب کنند و با عوامل پلیس راهور نیز همکاری داشته باشند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان