بازدید 35502

جوابیه بانک دی به سایت خبری تابناک

پیرو انتشار خبری با عنوان«بانک دی در یک قدمی انحلال» توسط سایت خبری تابناک روابط عمومی بانک دی جوابیه ای را به منظور ایجاد شفافیت و برطرف نمودن ابهام ذهنی هموطنان عزیز تنظیم نمود.
کد خبر: ۸۰۷۷۲۹
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۴ 12 June 2018

پیرو انتشار خبری با عنوان «بانک دی در یک قدمی انحلال» توسط سایت خبری تابناک روابط عمومی بانک دی جوابیه ای را به منظور ایجاد شفافیت و برطرف نمودن ابهام ذهنی هموطنان عزیز تنظیم نمود. متن این جوابیه بدین شرح می باشد:

مدیر مسئول محترم سایت خبری تابناک

با سلام و احترام

پیرو انتشار خبری با عنوان«بانک دی در یک قدمی انحلال» توسط سایت خبری تابناک در تاریخ 21/03/1397 با کد خبری 806498 جوابیه این بانک بدین شرح می باشد. لذا شایسته است آن رسانه بر اساس قانون مطبوعات نسبت به انتشار آن اقدام نماید:

1-    تیتر انتخاب شده برای این خبر کذب محض است و تیتری صرفاً جنجالی و برای جذب نظر مخاطبان آن رسانه می باشد چرا  که همانطور که نگارنده محترم در متن خبر منتشر کرده راهکارهای متعددی برای تامین کفایت سرمایه وجود دارد و بانک ارزش آفرین دی بسیاری اقدامات را در این خصوص عملیاتی نموده و در مراحل نهایی است که نتیجه آن به زودی منتشر خواهد شد. برخی از این اقدامات افزایش سرمایه و تجدید ارزیابی دارایی ها و فروش بخشی از اموال مازاد بانک است که با محقق شدن آن، نه تنها نسبت کفایت سرمایه به حد استاندارد می رسد بلکه بانک در مسیر رشد و شکوفایی نیز قرار خواهد گرفت. لذا شایسته است در اینگونه موارد با رعایت انصاف و در نظر گرفتن منافع ملی نسبت به تنظیم خبر و انتخاب تیتر اقدام نمایید.

2-    یکی از الویت ها و افتخارات این بانک خدمت به خانواده معظم شهدا و جامعه معزز و بزرگ ایثارگری است و بانکی که رسالتش خدمت به چنین جامعه ای باشد هیچگاه در مسیر انحلال قرار نمی گیرد و در راستای حفظ این ارزش ها از هیچ اقدامی فروگذاری نخواهد کرد.

3-    بر اساس آخرین آمار منتشر شده در نظام بانکی اکثر بانک ها از استاندارد کفایت سرمایه برخوردار نیستند. چرا در این خبر صرفاً به بانک دی اشاره شده است؟ آیا بهتر نبود در خبری تحلیلی این موضوع در خصوص تمامی بانک ها بر اساس تمام شاخص ها بررسی می شد؟ 

آیا بر اساس تحلیل آن سایت ، تمامی بانک های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ورشکسته هستند و یا در یک قدمی انحلال قرار دارند؟ 

چه اهدافی موجب می شود از میان تمامی بانک ها صرفاً بانک دی که بانک خدمتگذار خانواده معزز شهدا و جامعه بزرگ ایثارگری است مورد هجمه رسانه ای قرار بگیرد؟ 

4-    با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی کشور که اخیراً شاهد آن هستیم سعی و تلاش همه ما باید بر آن باشد که مردم به جای آن که بخواهند سرمایه های خود را به بازارهایی همچون بازار ارز، سکه، مسکن و خودرو ... منتقل کنند و باعث بروز مشکلات عدیده برای دولت خدمتگزار و تمامی مردم عزیز کشورمان شوند با آرامش و اطمینان سرمایه های خود را به بانک ها منتقل کنند. آیا انتشار اینگونه اخبار بجز تشویش اذهان عمومی و ایجاد نگرانی برای سپرده گذاران بانکی که نتیجه آن خروج سرمایه های مردم از نظام بانکی و ورود آن به بازارهای غیررسمی و غیرمتعارف است عواقب دیگری دارد؟

5-    قطعاً سایت خبری تابناک بر اساس رسالت خود قصد داشته نسبت به اطلاع رسانی و شفاف سازی اقدام کند اما همانطور که گزارش منتشر شده در این خبر مشخص است بانک دی در راستای شفاف سازی، اطلاعات مالی شفاف و واقعی خود را بر روی سایت ُکدال قرار داده و عزیزانی که اندک اطلاعات مالی دارند و علاقه مند به حوزه سرمایه گذاری هستند این اطلاعات را دریافت نموده و مطالعه و تحلیل نموده اند. 

6-    تیتر بانک در یک قدمی انحلال، تیتری صرفاً جنجالی است و نگارنده با مفهوم انحلال آشنایی نداشته است. این خبر بیشتر از آنکه جنبه خبری و اطلاع رسانی داشته باشد رنگ و بوی سیاسی و تخریبی دارد چرا که بانکی که پشتوانه آن جامعه بزرگ ایثارگری است و بیش از چند هزار میلیارد سرمایه دارد و دارایی های ارزشمندی همچون نیروگاه برق دماوند که بزرگترین نیروگاه سیکل ترکیبی خاورمیانه است که 20 درصد برق شهر تهران و 8 درصد برق کل کشور را تولید میکند را در اختیار دارد چگونه می تواند در یک قدمی انحلال و یا حتی در مسیر آن باشد؟!

7-    آن سایت خبری در 28 فروردین ماه 1397 نیز ، تیتر خبری با عنوان بانک دی در مسیری که بازگشت ندارد منتشر نموده بود که تیتری کاملاً جنجالی، تخیلی و جعلی بود که بر اساس بازخوانی صورت های مالی اسفند ماه 1396 تنطیم شده بود. در آن زمان این بانک با احترام به آن سایت وزین از هرگونه اقدام اعم از جوابیه، تکذیبیه و اقدام حقوقی خودداری نمود. اما با توجه به تکرار این امر ضمن احترام به جامعه رسانه ای کشور و تمامی خبرنگاران و روزنامه نگاران بزرگواری که در راستای ایجاد جامعه اطلاعاتی شفاف اقدام می کنند در جهت صیانت از حقوق سهام داران که بخش اعظم آن را خانواده معظم شهدا و جامعه بزرگ و معزز ایثارگری  تشکیل می دهد اقدام به تهیه این جوابیه نمود و شایسته است آن رسانه بر اساس قانون مطبوعات نسبت به انتشار آن اقدام نماید و در غیر این صورت، در راستای صیانت از حقوق سهامداران و مشتریان گرانقدر، حق شکایت در مراجع قضایی ذی صلاح برای بانک دی محفوظ خواهد بود.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۴۰
انتشار یافته: ۳۱
هر کس هرجا کم میاره از شهدا یا جانبازان یا خانواده‌هاشون مایه میذاره. خجالت بکشین واقعا.
آقا چرا همه چیز رو ربط میدیم به خانواده شهدا و جانبازان؟
اینکه جوابیه و پاسخ نبود. صرفا گلایه کرده بخاطر آوردن اسم بانک دی وگرنه خودشونم قبول دارن چند بانک دیگه همانند بانک دی اوضاع نابسامانی دارن. حتی بانک دی جهت جذب سرمایه طرحی ارائه کرد که سپرده کوتاه مدت با کف موجودی دو میلیون 21% سود بده که استقبالی مردمی از این طرح نشد.
یعنی اگر بانکی به خانواده شهدا خدمات بدهد دیگر ورشکست نمی شود؟ یاللعجب
اتفاقا از نوع جواب دادنش معلومه که داره منحل میشه.
نه تنها بانک دی بلکه تقریباً تمامی بانک های ایران ورشکسته هستند
احسنت
دیر جوابیه دادی بانک دی اکثر مردم از جمله خود من سرمایه هام رو از این بانک خارج کردیم ـ ضمنا در حال ورشکستگی هم هست این بانک با توضیحات سطحی لطفا مردم رو فریب ندهیم ـ
روابط عمومی محترم بانک دی . لطفا جهت صیانت ازحقوق سهامداران توضیح بفرمائید!!!! بنده مثل خیلی دیگر از سهامداران مظلوم از فروردین 95 سرمایه زندگیم را سهام بانک دی با قیمت تقریبی 180تومان خریداری کرده ام از اواخر تیر95 نماد این بانک با قیمت حدود 140 تومان بسته و سرمایه سهامداران عملا بلوکه شده و پس از حدود دو سال طبق آخرین گزارش بانک حدود 400 تومان برای هر سهم زیان شناسایی کرده است!!!!!! این چه خدمتی است ؟!!!!!
پاسخ ها
سهامدار خرد
| United States |
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
حدود ۳۰ میلیون تومن پول منم که سه سال پیش سهام بانک دی خریدم بلوکه شده و سوخته و نابود شده
50 بار میگه چون به خانواده شهدا و ایثارگران تعلق داریم فلانه و بهمان! بیچاره خانوداه شهدا که شما بهشون تعلق دارید!
درود برشرفت تابناک و لعنت به .... که ماروبیچاره کرده اگه راست میگه چرا سهم ماروقفل کردی
مسئولان بانك دي خيلي رو دارند .اندك سرمايه اي را كه داشتم با همان فكر بند 4 اين گزارش سهام دي خريده ام الان بيش از دو ساله كه نماد آن بسته است فكر مي كنيد زندگي چند نفر با اين خطا و خريد سهام به اصطلاح شما "بانك ارزش آفرين دي" تيره و تار شده .اقايون تازه انتقاد هم كه مي كنيد بجاي عذر خواهي از عملكرد سراسر متناقض خود دفاع هم مي كنند . و از خانواده معظم شهدا و جانبازان و ايثارگران عزيز هم مايه مي گذارند . لطفا تابناك يك گزارش از اينكه چرا دو سال نماد بسته است و باعث بروز مشکلات عدیده برای سهام داران شده است تهيه نماييد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۴
بنده هم از تابناک تقاضامندم در خصوص علت بسته ماندن نماد دی در بورس گزارشی تهیه کنند.
چرا خودتون رو سریع پشت خانواده شهدا قایم کردید؟من یکی از سهام داران این شبه بانک هستم چرا مدت طولانی هست که بسته هست؟
سهام بانک دی در بورس گویای واقعی شرایط است
تکذبیه نیست که تاییدیه برای وخامت ...
تابناك دستت درد نكنه از روشنگريت
از جوابيه ش معلومه كه داره منحل ميشه و داره الكي خودشون رو توجيه ميكنه
تو اين مملكت هركي كم مياره از خانواده شهدا مايه ميذاره ولي وقتي داره اختلاس ميكنه ياده خانواده شهدا نيست
بانک دی محترمانه جوابتونو داد...
«بانک ارزش آفرین دی»
میشه بگید دقیقا چه ارزشی افریدید؟
_____________________
«بانکی که رسالتش خدمت به خانواده معظم شهدا باشد هیچگاه در مسیر انحلال قرار نمی گیرد»
پناه برخدا از دست شماها این چجور استدلالیه؟
بالاخره چکار کنیم آیا بریم سرمایه مان را از بانک دی بیرون بکشیم یا صبر کنیم تا فرجی حاصل شود؟
بانک های خیلی بزرگتر از این تو این شرایط اقتصادی مملکت عملا ورشکسته شدن این که شبه بانک بیشتر نیست. چرا اینقدر راحت عادت کردیم که دروغ بگیم ؟ چرا دیگه هیچ ارزشی برامون باقی نمونده ؟ تا کی کتمان حقایق ؟ ای مسئول لطفا با مردم رو راست باش.
بانکی که از مدیران بازنشسته سایر بانک ها که امتحان خود را قبلا در بانک قبلی شان پس داده اند و مردود شدن استفاده کند سرنوشتتش همینه
از این جوابیه کاملا مشخص هست که واقعا اوضاع بانک دي خرابه. در کل جوابیه یک آمار مشخص و موثق وجود ندارد و گزارش کاملا شعاری هست.
دوساله سرمايم در سهام بانك دي بلوكه شده مديران بانك به دلايل واهي از ارائه گزارشات مالي خودداري كردند و بورس هم نماد سهم رو بسته و قابل معامله نيست .بجاي هاي و هوي اي كاش جواب مي دادي كه چيكار كرديد كه انقدر زيان بوجود آمده مديريت بانك ارزش آفرين
خانواده مظلوم شهدا و... از اختلاسگران به خدا شکایت می کنند. شما چه می دانید از حال و روز جانباز موجی
کاش جوابیه نمیداد
بهتر بود
کلا با این طرز دفاع کردن بیشتر خودشو در معرض همون خبر اولی تابناک قرار داد
ولی آفرین به تابناک برای اطلاع رسانی و اینکه در انتشار اخباری که می باید انتشار یابد ملاحظه کاری و سیاسی کاری نکرد
دم تابناک گرم که هشدار داد.
با سلام همش دروغ است بانک هیچ خدمتی به خانواده شهدا و ایثارگران ندارد بجز اینکه وام 18درصد با سرخترین شرایط میدهد حقوق بیچاره ایثارگران و کارمندان را که قبل برنج می ریزند نگه میدارد بعد از برنج میدهد برای خودش از پول این عزیزان و کارمندان به نفع خودش استفاده می کند
سلام، تو رو خدا از صبر خانواده معظم شهدا سوءاستفاده نکنید ، واقعا توی این اوضاع بد اقتصادی اگر در اموال خانواده شهدا که امانت به دست بانک شماست خیانت کنید ، در دنیا و آخرت رسوا و روسیاه خواهید شد. پس خواهشا سعی کنید برای پنهان کردن بی کفایتی خودتان از خانواده معظم شهدا مایه نذارید.
با سلام
بنده چند ساله مشتری این بانک هستم و در. مورد این بانک مثل شماها فکر. می کردم تا اینکه تحقیق کردم و به این یقین رسیدم که نیروگاه برق دماوند متعلق به بانک است.نیروگاهی که ارزش اسمی بسیار. بالایی دارد و با تجدید. ارزیابی بسیاری از. شایعه ها در. مورد این بانک را پایان می دهد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان