بازدید 6645

علت اصلی مرگ ایرانی ها چیست؟

کد خبر: ۸۰۷۳۰۸
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۱ 11 June 2018

بیشترین دلیل مرگ افراد در سنین 50 تا 74 سال سرطان و تومورها است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ بر اساس آمار منتشر شده از ثبت احوال 5 عامل بیماری های قلبی و عروقی، سرطان ها و تومورها، بیماری های دستگاه تنفسی، حوادث غیرعمد و بیماری های عفونی مهم ترین دلایل مرگ های ثبت شده هستند.

بر اساس آمار بیشترین دلیل مرگ و میر در افراد از سن 50 تا 74 سال انواع سرطان و تومور است تعداد مرگ و میر به دلیل انواع سرطان و تومور در استان آذربایجان غربی، خراسان رضوی و یزد بیشتر از استان های دیگر است.

این رقم در استان سیستان و بلوچستان کمتر از سایر استان ها است. همچنین در افراد بیش از 75 سال بیشترین دلیل مرگ افراد، بیماری های قلبی عروقی است. بیشترین مرگ و میر بر اثر بیماری های قلبی در استان خوزستان و کمترین آمار مرگ و میر بر اثر بیماری قلبی و عروقی در استان کردستان و سیستان و بلوچستان به ثبت رسیده است.

بیشترین علت مرگ و میر در کودکان کمتر از 5 سال بیماری های عفونی است آمار مرگ و میر بر اثر بیماری های عفونی در استان تهران و قم بیش از سایر استان ها است و کمترین میزان مرگ ومیر بر اثر بیماری های عفونی در استان های کهگیلویه و بویراحمد، کردستان، ایلام، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و چهارمحال بختیاری است.

لازم به ذکر است از سن 5 تا 49 سال حوادث غیرعمدی بیشترین دلیل مرگ افراد است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۱۳
گرااااااااااااااااااااااااااااانی
سکه دو میلیون و پونصد تومنی رو هم به علل مرگ و میر ایرانی ها اضافه کن.
فشار و استرس زندگی(فشار اقتصادی روحی و...)، عامل اصلی مرگ و میر
یعنی وقتی که شخص متولد میشه اگر تا 5 سالگی بعلت بیماریهای عفونی از دنیا نره، به دلیل حوادث رانندگی تا 49 سالگی فرصت مردن داره. اگر تونست زنده بمونه، از 50 سالگی تا 47 سالگی وقت سرطانش هست. اگر باز هم مقاوم بود از 75 سالگی به بعد بعلت بیماریهای قلبی و عروقی میمیره. و اگر این بیماری رو نگرفت نهایتاَ بعلت کهولت سن به دیار باقی خواهد رفت
و علت اصلی مرگ و میر عدم تغذیه مناسب می باشد هموطنان خواهشا این چند تا کار رو حتما انجام بدین
1- نان حتما از آرد قابل اعتماد تهیه بشه نه از نانوایی چون ارد اونها مشکل دار شده!!!
2- آب نجوشیده اصلا استفاده نکنید
3- نمک رو از نمک تسویه شده به نمک دریا تغییر بدین
4- روغن رو از گیاهی به حیوانی تغییر بدین علی الخصوص روغن شحم یا اگه ممکن نیست حتما روغن زیتون یا کنجد استفاده کنید اونم طبیعیشو نه بسته بندی شده و دستکاری شده
5- و مهمترین مسئله عمل به توصیه های اسلامی تغذیه هست از خوردن نمک قبل غذا تا مسواک زدن یا جویدن درست غذا یا نخوردن اب در وسط غذا و .....
باور کنید به همینا عمل کنیم حداقل آمار مرگ ومیر رو به نصف کاهش میدیم
و متاسفم برای وزارت بهداشت که نشان سیب سلامت رو روی هر ..... میزنه و مردم هم اعتماد میکنن کم مونده روی سیگار هم نشان سیب سلامت بزنه و جالب اینجاست هرچی عطاری در شهر ما بود که نمک دریا داشت پلمپ شد ولی یدونه از دخانیات فروشی ها یا قلیون فروشی ها پلمپ نمیشه!!! یعنی نمک دریا اینقدر سمی هست!!! اگه اینقدر سمی هست چرا نسل بشر تا 30 سال پیش از همون استفاده میکرد و به مراتب سالم تر بود!!! چرا نمک دریا در اروپا اینقدر گرون هست!!!
علت اصلی قبل از همه اینها گرانی است و استرس. همین و بس....
قيمت ارز قيمت سكه قيمت مايحتاج زندگي كرايه خانه فرزندان و هزاران گير و گور ديگه كه اجازه نميده ايرانيها به سلامتيشون برسن. يه سلام به دكتر 50 هزار تومن آب ميخوره بقيش بماند. مرگ با خرج كم به زندگي با خرج زياد ارجحيت داره.
دق مرگ؟؟؟؟؟؟؟
علت اصلی تومور است یا تورم؟؟؟!!!
البته احتمالاً بعد از پراید!!!
این علت ها همه ثانویه هستند
علت اصلی اقتصاده اقتصاد
نداری بخوری،بپوشی، شاد باشی
همه اینا برابر با مرگ
تعجب بیش از حد در زندگی روزمره ما ایرانیها، مهمترین علت مرگ است!
گرانی
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی