بازدید 1137

وزیر اسپانیایی اصلاح قانون اساسی را خواستار شد

وزیر دولت منطقه‌ای کاتالونیا در کابینه اسپانیا با اشاره به تنش‌های موجود میان دولت مرکزی و کاتالونیا اعلام کرد: نیاز است قانون اساسی اسپانیا هرچه سریع‌تر اصلاح شود.
کد خبر: ۸۰۶۸۹۵
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۸ 10 June 2018

وزیر دولت منطقه‌ای کاتالونیا در کابینه اسپانیا با اشاره به تنش‌های موجود میان دولت مرکزی و کاتالونیا اعلام کرد: نیاز است قانون اساسی اسپانیا هرچه سریع‌تر اصلاح شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این در حالی است که سوسیالیست‌ها که در حال حاضر قدرت را در اسپانیا با نخست وزیری پدرو سانچز در اختیار دارند، تنها ۸۴ کرسی از ۳۵۰ کرسی پارلمان را در دست دارند و برای انجام اصلاحات قانون اساسی باید اکثریت دو سوم از آرا را داشته باشند.

حزب محافظه‌کار مردم که پیش از این ماریانو راخوی را در پست نخست وزیری داشته و دارای اکثریت در پارلمان است، در گذشته در مقابل هرگونه اصلاحات مقاومت کرده بود و اینبار نیز می‌تواند جلوی این اصلاحات را بگیرد.

مریتزل باتت، وزیر جدید دولت منطقه‌ای اعلام کرد: در حال حاضر پیمان منطقه‌ای برگرفته از ماده ۷۸ قانون اساسی دچار مشکل شده است و هیچکس نمی‌تواند این مساله را انکار کند.

چندی پیش کاتالونیا یک رفراندوم برگزار کرد که نتایج این رفراندوم از سوی دولت مرکزی مادرید به رسمیت شناخته نشد.

روز جمعه دولت سوسیالیست‌ها نظارت مالی بر کاتالونیا را لغو کرده و اعلام کردند که آنها به دنبال برگزاری مذاکرات با دولت منطقه‌ای کاتالونیا بوده تا تنش‌ها کاهش یابد.

باتت اعلام کرد: هرگونه اصلاح قانون اساسی یک اقدام ضروری و مناسب است.

در همین راستا او درصدد است که کمیسیون پارلمانی ایجاد کرده تا این کمیسیون چگونگی انجام این کار را مورد بررسی قرار دهد.

نخست وزیر جدید اسپانیا احتمالا با رهبر کاتالونیا پیش از تابستان دیدار خواهد کرد.

در همین راستا یکی از وزرای پیشین کاتالونیا اعلام کرد: رفتن راخوی از قدرت می‌تواند فرصت‌هایی برای مذاکرات ارائه کند. دولت اسپانیا فرصت بزرگی برای تغییر سیاست‌هایشان دارند اما صادقانه من در این باره چندان خوش‌بین نیستم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار