بازدید 2289
۱

برخورد پلیس با پارک و تردد خودرو‌ها در پیاده رو

کد خبر: ۸۰۶۸۴۸
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۵ 10 June 2018

جانشین معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از برخورد پلیس با حرکت و توقف وسایل نقلیه در پیاده رو‌ها و گذرگاه‌های عابر پیاده خبر داد.

 به گزارش میزان، سرهنگ علی اصغر شریفی گفت : برابر بند «پ» از ماده ۱۶۱ آئین‌نامه راهنمایی و رانندگی، رانندگان موظفند که پیش از رسیدن به گذرگاه عابر پیاده به گذرگاه توجه کرده و در صورت حضور عابران وسیله نقلیه خود را متوقف کرده و از طریق روشن کردن فلشر‌ها رانندگان پشت سر خود را نیز از توقف خود آگاه کنند.

وی با بیان اینکه عابران پیاده یکی از آسیب پذیرترین کاربران ترافیکی هستند گفت: در همین راستا پلیس خود را موظف به حمایت از عابران پیاده می‌داند.

شریفی به عبور وسایل نقلیه از پیاده راه‌ها نیز اشاره کرد و ادامه داد: پیاده روها، محل‌های خط کشی شده، گذرگاه‌های غیرهمسطح عابر پیاده مانند پل‌های هوایی و زیرگذر‌ها از جمله محل‌های مجاز برای تردد عابران پیاده است. از این رو پلیس قطعا با ورود هر نوع وسیله نقلیه به این فضا‌ها برخورد خواهد کرد.

شریفی افزود: بر این اساس علاوه بر اینکه حرکت وسایل نقلیه در پیاده رو‌ها سبب جریمه ۶۵ هزار تومانی متخلفان خواهد شد پنج نمره منفی نیز برای راننده متخلف درج خواهد شد.

جانشین معاون اجتماعی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ اضافه کرد: همچنین پارک خودرو‌ها در پیاده رو نیز جریمه‌ای ۴۰ هزار تومانی داشته و وسیله نقلیه متخلف نیز به پارکینگ منتقل خواهد شد.

شریفی افزود: عدم رعایت حق تقدم و تجاوز به گذرگاه عابر پیاده در تقاطع‌ها نیز جریمه ۲۰ هزار تومانی به دنبال دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
-کاش دستورالعملی هم برای خودروهایی باشد که با پارک خود در مقابل در پارکینگ مردم واقعا ایجاد مشکل میکنند.
تابلو هایی نظیر : در صورت توقف پنچر میشوید/ حتی برای یک لحظه/ میتونید امتحان بکنیدو غیره.
دو سه روز پیش تابلویی رو جلو در پارکینگی دیدم که البته به انگلیسی نوشته بود اما بهرحال با این ترجمه که " اخرین خورویی که مقابل در پارکینگ توقف کرده بود هنوز پیدا نشده است"

-از طرفی بعضی از صاحبان ملک تصور میکنند که بخشی از کوچه یا گذرگاه که ملکشان در ان ادامه دارد منحصرا برای پارک خودروهای انهاست . انگار بخشی از کوچه رو هم خریدن و ملک شخصیشون حساب میکنند و کسی هم نباید تو اون منطقه پارک یکنه.

تکلیف در این شرایط چیست؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل