بازدید 4180
۹

هشدار درباره بابک زنجانی جدید در دور زدن تحریم‌ها

کد خبر: ۸۰۶۳۹۴
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۱ 09 June 2018

روزنامه اطلاعات در سرمقاله خود نوشت: برای گذر همیشگی از تحریم‌ها، باید فناوری‌ها را بومی کنیم تا اقتصاد کشور، اقتصاد مقاومتی شود. بومی کردن فناوری‌ها، در مدت زمان نسبتاً کم، عمیقاً نیازمند به‌کارگیری نخبگان و بازگشت نخبگان ایرانی و وطن‌دوست مقیم خارج است.

راه دور زدن تحریم‌ها از مسیر تجار حرفه‌ای و ماهر می‌گذرد اما نهایتاً به خلق بابک‌ زنجانی‌ها می‌انجامد اما راه غلبه بر تحریم‌ها از مسیر جذب و به‌کارگیری نخبگان به دست می‌آید. برای جذب نخبگان راه‌های رفته و به نتیجه نرسیده دیگر جواب نمی‌دهد باید همه شرایط و جذابیت‌های جذب نخبگان فراهم آید. با جذب نخبگان کشور مصون و آسیب‌ناپذیر می‌شود. دیگر نیازمند پژو و توتال نخواهیم بود. باید طراحی نو در انداخت و این البته به همان اندازه که دشوار می‌نماید، ضروری است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹
اگر با شعار همه چیز درست می شد که هنوز دست به امان پژو و توتال نبودیم. باید قبول کنیم که ناتوانیم . نه ناتوان از نظر علمی. ناتوان از نظر بکارگیری نخبه ها و مفزهای متفکر. وقتی تعهد بر تخصص چربید و آقازاده ها بالانشین شدند نتیجه این است که نه از تاک نشان خواهد ماند و نه از تاک نشان
بالاخره کار با نخبکان دوتابعیتی خوبه یا نه؟!!! مردیم از بس ضد و نقیض می نویسید و با این جو غبارآلود غیر شفاف مگر اینکه خواب همکاری و بازگشت نخبگان ساکن خارج کشور را ببینیم.
۱۰۰۰ تا لایک
من يکي از به قول شما نخبگان هستم که به خاطر مقاله ISI يک به نظر من يکچيزي مشابه سند 2030 در دانشگاهها هست دچار قطع حقوق شده ام و عملا شغلم را از دست داده ا در اين وانفساي اقتصادي. تا حالا سر به زير بوده ام و در خدمت کشور و با همه ناملايماتش ساخته ام. ولي يک چند روزي است دارم فکر مي کنم علم و نخبگي را رها کنم و بشوم کاسب تحريم کار خلافي هم نيست. اونهم کمک به کشور براي دور زدن تحريم است و پر کردن جيب خودم
مثلا اینجا با اینهمه مشکلات چه جذابیتی خواهد داشت تا نخبگان برگردند .مدیریتمان درست هست اینده روشنی دیده میشود امنیت کار و سرمایه گذاری و حقوق معنوی تولیدات فکری وجود دارد؟ با رانت و روابطی که شکل گرفته با خودی و غیر خودی ها چه چیزی باعث میشه که اونها برگردند؟
این کار مثل قاجاق مواد مخدر است نه می توان به کسی اعتماد کرد نه می توان اگر طرف نارا زد کار خواصی کرد. مگر تهدید جانی وخانوادگی. که این نیز با مرام اسلامی ساز گار نیست. البته مسامان واقعی بودن و عرق ملی چیز دیگری است که مشکل بتوان در این روزگار پیدا کرد.
خودتون میگید نخبه . کسیکه در شرایط موجود در ایران باقی بمونه نخبه نیست .
ایراد نداره بابک زنجانی دیگه بوجود بیاد.خیلیها نونشون تو همین تحریم ها و بابک زنجانی ها هستش
تحریم و دو نرخی شدن ارز یعنی رانت یعنی فساد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار