بازدید 17000
سفر توریستی شش نماینده مجلس به جام جهانی و واکنش منفی مردم؛

آقایان نماینده؛ در روسیه هیچ‌ کار زمین‌مانده‌ای منتظر شما نیست/که‌ تو در «درون» چه‌ کردی که «برون» خانه آیی!

حقیقت این است که همزمان با بحران اقتصادی و گرانی و تورم و افزایش عجیب نرخ ارز، اعتصاب های کارگری و صنفی و کارشکنی های آمریکا و اسراییل و سعودی در همه شئونات زندگی ایرانیان، هیچ کار زمین مانده ای در مسکو و سن پترزبورگ و کازان و سارانسک، انتظار نمایندگان محترم مجلس را نمی کشد و اگر وقتی هست، باید صرف حوزه های انتخابیه شود. همانطور که فضای استادیوم های ایران را مناسب حضور بانوان نمی دانید، جو ورزشگاه های جام جهانی هم مهیای حضور شما نیست.
کد خبر: ۸۰۵۵۳۹
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۷ 05 June 2018

شش تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با برگزاری یک قرعه کشی داخلی در صحن پارلمان انتخاب شده اند و با مأموریت نظارت بر تیم ملی فوتبال به جام جهانی روسیه سفر خواهند کرد!

به گزارش «تابناک ورزشی»؛ در اقدامی عجیب، بحث برانگیز و بی سابقه در کشورهای جهان، نمایندگان مجلس ایران، نه به دلیل علاقه و با هزینه شخصی بلکه با این بهانه که عملکرد تیم ملی فوتبال را زیر نظر بگیرند(!) به جام جهانی می روند و تمامی هزینه های پرواز و هتل و اقامت، از محل بودجه عمومی و بیت المال انجام خواهد شد. در حالی که این سفر با واکنش گسترده و منفی مردم در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی روبه رو شده و بسیاری از قشرهای اجتماعی، سفر نمایندگان خود برای تماشای جام جهانی را یک سفر صرفا تفریحی و توریستی قلمداد کرده اند، ابهام ها و پرسش های متفاوتی در ذهن کارشناسان و اهالی فوتبال هم شکل گرفته است!

Image result for ‫جام جهانی روسیه‬‎

خیلی ها می پرسند، نهاد قانونگذاری کشور که سالهاست بدون وضع قوانین حمایتی و جایگزین، هر گونه هزینه از ردیف بودجه دولتی برای ورزش قهرمانی را ممنوع کرده و ورزش کشور را در برزخ تأمین هزینه هایش قرار داده است، چگونه این هزینه کاملا زاید در ورزش را توجیه می کند؟ نمایندگانی که سهمشان از مشکلات امروز فوتبال ایران، تنها حضور در هیأت مدیره باشگاه های بزرگ کشور و انجام مصاحبه برای جلب محبوبیت عمومی بوده است، چرا سال هاست که طرح حق پخش تلویزیونی و در کل استیفای حقوق ورزش حرفه ای کشور را در صحن بهارستان به رأی نمی گذارند و فوتبال و سایر رشته های ورزشی را در برهوت بی توجهی رها کرده اند و موجبات انحلال ده ها تیم و باشگاه را بدون توجه به ضربات اجتماعی و پیامدهای منفی آن در جامعه فراهم کرده اند؟

نمایندگان مجلس در تمام این سالها که تیم ملی ایران و سرمربی خارجی اش، از موانع و کمبودهای متعدد در راه آماده سازی قبل از تورنمنت های مهم نالیده اند، کجا بوده اند؟ امروز این شش نماینده محترم مردم برای نظارت بر بازده کدام قانون و کمک و طرح خود به روسیه می روند تا شاهد نتایج اقدام خود باشند؟

وقتی نه پولی داده اند و نه طرحی تصویب کرده اند و نه باری از روی دوش فوتبال ایران برداشته اند و متأسفانه به جای همه اینها، قانونی وضع کرده اند که یکجا رگ حیات ورزش دولتی ایران را قطع کرده اند، چه حقی برای خود قائل هستند که درباره اوضاع امروز تیم ملی فوتبال اظهارنظر کنند؟ راستی سرنوشت پرونده قطور فساد در فوتبال که سالها روی آن مانور داده شد و افکارعمومی را علیه فوتبال متشنج و مشوش کرد، چه شد؟ چرا یکی از همین نمایندگان گرانقدر حاضر به پیگیری نیست؟

همه ما قوانین سفت و سخت فیفا در قبال دخالت هر نهاد دولتی و سیاسی در فوتبال را می دانیم و به واسطه تعلیق چندین کشور از سوی این نهاد بین المللی ـ که پس از جام جهانی 2006 درباره خودمان هم رخ داد ـ آگاهیم. کافی است یکی از همین نمایندگان در روسیه لب بگشاید و با یکی از رسانه های داخلی یا خارجی مصاحبه ای با مضمون آنچه اینجا به راحتی انجام می دهند، داشته باشند. عواقب چنین اظهارنظری بیخ گوش مقامات فیفا چه می تواند باشد؟ اساسا یک چهره سیاسی مثل نماینده مجلس چه نظارت و دخالتی در مسائل و جزییات تیم ملی خواهد داشت؟ به نظر می رسد خانه ملت عزمش را جزم کرده تا با دخالت های عجیبی نظیر آنچه بعد از انتشار لیست دعوت شدگان تیم ملی و اعتراض به خط خوردن چند بازیکن از فهرست نهایی دیدیم، فوتبال را هم از ملت بگیرد و برای حساس کردن فیفا اصرار دارد، پس مصلحت آن است که همین جا در ایران بمانند تا لطمه و صدمه ای از اظهارنظرهای غیرکارشناسی شان گریبان فوتبال کشور را نگیرد.

سوژه دیگر این سفر پرحاشیه، حضور نمایندگان مجلسی در ورزشگاه های روسیه است که فضای استادیوم های داخلی را برای حضور بانوان آماده و مهیا نمی دانند و با سکوت خود درست یا نادرست، همچنان فضای مردانه فوتبال داخلی را تأیید کرده اند. اگر چنین است، باید فضای مختلط استادیوم های میزبان جام جهانی را برای حضور این چنین نمایندگانی نامناسب دانست. اگر شنیدن برخی شعارها و کلمات به کار رفته در ورزشگاه های فوتبال ایران برای بانوان جایز نیست و همین موضوع یکی از دلایل مهم ممنوعیت ورود خانم ها به استادیوم ها عنوان شده، حکما دیدن برخی صحنه های اجتناب ناپذیر در استادیوم های روسیه هم نباید برای این نمایندگان مجاز باشد و انسان مومن نیز خود را در معرض گناه قرار نمی دهد.

Related image

حقیقت این است که در مسکو و سن پترزبورگ و کازان و سارانسک، هیچ کار زمین مانده ای انتظار نمایندگان محترم مجلس را نمی کشد که آنها مجبور باشند رنج سفر پرمشقت را بر خود هموار کنند و این سفر تنها جنبه تفریحی و توریستی خواهد داشت. نهایتا از همین تلویزیون هم می شود، ناظر بر عملکرد تیم ملی بود، زیرا تدابیر امنیتی فیفا در روسیه حتی اجازه ورود این مهمانان به کمپ تیم ملی را نیز نخواهد داد؛ اگر هم بدهد در اردوی تیم ملی، چیز خاصی برای دیدن نیست.

واقعیت این است که وکلای مردم در مجلس، همزمان با بحران اقتصادی و گرانی و تورم و افزایش عجیب و غریب نرخ ارز، اعتصاب های کارگری و صنفی و کارشکنی های آمریکا و اسراییل و سعودی ها در همه شئونات زندگی ایرانیان و مشکلات ریز و درشت حوزه های انتخابیه شان؛ می روند تا از جیب مردم، از تماشای جام جهانی لذت ببرند. اگر ملاک عمل نمایندگان، رأی مردم است، باید گفت همین مردم خواهان لغو این سفر غیر ضرور و احترام به نظر اکثریت قریب به اتفاق جامعه هستند. اینجا کارهای مهمتری برای انجام دادن هست... .

پی نوشت: تیتر یادداشت، تغییری آگانه از مصرع عراقی شاعر و عارف بلندآوازهٔ ایرانی در اوایل قرن هفتم هجری است که فرمود: «... که برون در چه کردی؟ که درون خانه آیی؟»

نویسنده: مجید کوهستانی

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۹
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۳۰
با تشکر از اقدام بسیار بجای تابناک که عینا در راستای اقتصاد مقاومتی می باشد توضیح اینکه بر اساس مستندات نه 7 نفر که 9 نفر ( اسامی موجود است) برای همراهی وزیر ورزش و معاونین آن در سه تیم به روسیه سفر میکنند. با هزینه های سرسام آور و چند ده برابر وضعیت عادی اسکان در هتل ها مهمانسراها و حمل و نقل و غیره، خدا را خوش نمی آد، مردم وضع عادی ندارند.. البته هفته ای نیست که چندین نماینده از فرودگاه امام عازم مسکو نباشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۵
رفتن وزیر و معاونینش هم ضروری نیست چه برسد به 9 تا نماینده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۵
11 میلیون جوان بیکار و بدبخت شدند تا 11 نفر به ثروت افسانه ای برسند
لعنت بر وزارت ورزش نه جوانان
مرتضی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۵
اصل مزه نمایندگی مجلس به همین سفرها و سفره هاست که پهن شده تا عده ای دور هم بخورند و بنوشند به ریش ملت بخندند. از صبح تاشب یا کار دوشیفته یا بیکاری اون وقت اینها یک نفر را کافی نمیدانند و 9 نفره تشریف میبرند با خانواده و اصحاب و اذناب که خرجشان سر به فلک میزند. چطور ادعا میکنند نماینده مردمی هستند که بعضی خرج داروی و درمان کودکانشان را نمیتوانند تامین کنند. اگر همچین پولی در مجلس یافت می شود به جاست صرف هزینه 9 نفر که به درمان خارج از کشور نیاز دارند بشوند نه خوشگذرانی ای عده خاص.!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۵
از بیت المال مردم هرینه کردن در شان نماینده مردم هست ؟؟؟
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۶:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
مسکو و روسیه را مگه میشه ازش گذشت؟
رهبر معظم انقلاب
ریاست محترم جمهور
ریاست محترم قوه قضاییه
جناب آقای لاریجانی ریاست محترم مجلس
بنده یک کارمندم که بخشی از حقوق مرا علی رغم نیازی که خودم دارم بعنوان مالیات ماهیانه کسر می کنند ، چرا؟ برای اینکه یک عده نماینده با پول امثال من به روسیه بروند و خوشگذرانی کنند؟
والله این حق الناس است که من راضی نیستم اینگونه هزینه شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۵
راضی باشیم نباشیم اونا کار خودشونو باسم اینکه مصلخت است میکنن
مرتضی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۵
مال مفت و دل بیرحم !
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۶:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
حق الناس؟ آنهم در ایران ؟ یعنی چه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
چی شده ؟
اینا داخل کشور کدوم مشکل اساسی را حل کردن ؟ تورم کمرشکن یا دلار سر به فلک کشیده یا حیف و میل اموال مردم یا پیگیری اختلاسهای هزاران میلیاردی ؟!
جلوی قاچاق را گرفتن یا برای معضل اعتیاد راه حل پیدا کردن ؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۵
اینان خودشون جزو معضلات به شمار میروند که باید حل بشوند .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۵
مشکلات زیادی را حل کرده اند از جمله حقوق مادام العمری نمایندگی برای خودشان!!!!واقعا مجلس چه خاصیتی برای کشور و مردم داشته؟؟؟
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۶:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
!مگر مسئولین برای حل مشکلاتند؟ چه توقعات بیجایی
ناشناس
| Germany |
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
گل گفتی خوشم اومد اینا خودشون معضلا
اصلاح طلبان ساکت اند !!! اگر رسایی می خواست بره ، تندروهایی مثل زیبا کلام و تاج زاده خودسوزی می کردند!!
درود بر تابناک؛ لطفا اسامی نمایندگان را منتشر کنید.
پاسخ ها
متاسف
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۵
غلامرضا کاتب نماینده گرمسار (فراکسیون مستقلان ولایی)، پروانه سلحشوری نماینده تهران (فراکسیون امید) و محمدعلی وکیلی نماینده تهران (فراکسیون امید) و محمداسماعیل سعیدی نماینده تبریز (فراکسیون نمایندگان ولایی) از طرف کمیسیون فرهنگی به وزارت ورزش و جوانان معرفی شده‌اند.

رحیم زارع نماینده آباده (فراکسیون مستقلان ولایی)، همایون یوسفی نماینده اهواز (فراکسیون امید) و علی اصغر یوسف‌نژاد نماینده ساری (فراکسیون امید) هم از طرف فراکسیون ورزش مجلس به وزارتخانه مذکور معرفی شده اند.
وقتی دلار برای خرید مواد غذایی مثل برنج و روغن و گوشت برای مردم بدبخت نیست و همه قیمتهاشون 50 درصد از قبل از عید بیشتر شده چرا دلار برای رفتن نمایندگان هست
می گویند ناصرالدین شاه برای رفتن به فرنگ امتیازهای ننگین می داد تا پول سفرش را تامین کنه اگه الان نفت نبود خیلی امتیازهای ننگین تری بسته میشد
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۵:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
خودت میگی مردم بدبخت پس باید بدبختی بکشند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۷
بابا نرید با 500یور کاری نمیتونید بکنید
ممنون از تابناک و آقای کوهستانی برای چاپ و نوشتن مقاله ای این چنین گیرا و خواندنی. شاید یکی از دلایل سفر این گروه، همانا فضای جالب و دلپذیر استادیوم های مختلط روسیه باشد؟ و شاید هم باید امیدوار بود که این هیات عالی رتبه پس از حضور در استادیم های مختلط در بازگشت به کشورمان گام هائی برای شکسته شدن تابوی حضور بانوان در استادیوم های داخلی بردارند. بامید یک چنین تغییراتی که عملی شدن اش دیری است به تاخیر افتاده است.
کجای قانون نوشته که نمایندگان مجلس جهت بررسی به روسیه بروند چه تخصصی در ای زمینه دارند چه نیازی به این سفر توریستی با هزینه ملت انهم در زمانی که ما در وضعیتی هستیم که باید فرمایش رهبر را بگوش باسیم اقتصاد مقاوتی اینها اگر نماینده ملت هستنند از این گونه اعمال بایستی پرهیز کنند
مردم به امید اینکه دردهاشون یه صدایی تو مجلس پیدا کنه رفتن لیست امید رو به مجلس فرستادن حالا نتیجش اینه سر دَدَر رفتن بحث میکنن و قرعه کشش
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۵:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
چه مردم خجسته ای
کی گفته برن که حالا بگن نرن!!؟؟؟
پول مردم راتباه نکنید اخر هم نتوانند.لوور را بخوانند.انجا هم سوتی می دهند.
اگر هزینه های سفر این افراد را خود مانند سایر مردم که برای تماشای فوتبال میروند ،بعدهٔ خودشان باشد ،واز مرخصی استفاده کنند ،واز هیچ امکانات دولتی استفاده نکنند ؟ آنگاه خواهید دید که کسی از نماینده ها به روسیه نمیرود ؟ اما چون هزینه ها ،و رانتخواری ها از جیب ملت است اینها ،حول کردند تا کار به قرعه کشی رسیده ...؟
احسنت.
یه لطفی می کردند برای سوریه و مناظق عملیاتی اونجا هم از بین نماینده ها قرعه کشی میشد تا ببینیم دلسوزان واقعی هستند یا نه
بعضی از اینا که نماینده نیستند معامله گر ودلال اند بهتر که نباشن
نماینده ای که هر چهارذسال یکجور می چرخه نماینده است؟
کدامشون مشکل حل کردن وچه مشکلی را حل کردن؟
یعنی تابناک مدیون کل مردم ایران هستی اگه اسم این افراد رو نیاری
نظارت بر عملکرد تیم ملی دیگه از این بچگانه تر بهانه ای نبود ؟؟
کسی که باید به این سفر بره نماینده مجلس نیست میتونه رییس چند باشگاه باشه یا مربی نه نماینده ای که از توی قرعه کشی بیرون میاید و معلوم نیست اصلا میدونه فوتبال چی هست یا نه
مطمعنم هیچ ایرانی به این کار راضی نیست
درود بر شرف و قلمت. کاش میشد در مورد مسایل بسیار حادتر اما ممنوعتر این مملکت که مسبب اصلی چنین اوضاعیند نیز چنین سخن گفت
چیکار به این بندگان خدا دارید بزارید برن کمی جست و خیز کنند خون درون رگهایشان به جریان بیفته طفلکیا بدنشون کرخ شده بس که داخل مجلس خوابیدند
کار مردم ایران از این کارا گذشته ،بدبخت شدند رفت
هیچ ضروریتی ب حضور نماینده ها نیست
نمونه این حرکت قبلا هم انجام شده. اونجایی که رفتن برزیلی‌ها رو ارشاد کنن. نه من و نه هیچ ایرانی دیگه‌ای از حقش که همان بیت‌المال هست نمیگذره......
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۵:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
ایرانی جماعت حقش همینه
تروخدا یه گزارش درمورد وضع مالیات بر خانه ها ی خالی بنویسید
عده ای مرفه با انگیزه سوداگری دارن خونه زیر صد متر که درحد بودجه قشر ضعیف هست رو میخرن و گران میکنند
۳۰ تا نماینده مجلس واسه دعوت نشدن یکی به تیم ملی امضا جمع کردن ولی یه نفر حاضر نیست جلوی این سوداگران مسکن رو بگیره
تروخدا اینو بگوش رهبر برسونید که اجازه نده با پول بیت‌المال برن جام جهانی
اینا که گوششون بدهکار نیست به حرف منو شما ،چمدوناشونم بستن برن سیاحت
به جای روسیه برید روستای ثلاث باباجانی تو کرمانشاه به مردم مفلوک سر بزنید. خدانمیگذره ازتون ازین همه ظلم
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۵:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
عزیزم اون وظیفه مردمه نه مسئولین
پول بیت الحال چه لذتی داره
به جای این امر رفتار وکردار فرزندان خودتان را کنترل ونظارت کنید .تا وظیفه اخلاقی وحقوقی خود را تاحدی انجام داده باشید. باتوجه به کمبود ومشکل ارزی در صورت اصرار بر این مسافرت با هزینه شخصی وبدون دریافت حق ماموریت دلاری دغدغه خود را رفع نمایید.
اینا ارز دولتی یکبار در سال می گیرند؟ عوارض خروج هم می دهند؟ مردم حوزه انتخابیه اینا راضی هستند؟
به آگاهی می رسانم:
اگر همه نمایندگان هم به جام جهانی بروند هیچ اتفاق بدی در قاااااااااانون گذاری ما نمی افتد.
چه قانونی نوشته اند که به درد مردم خورده است؟
بگذارید بروند- پول خرج کنند -کیف کنند .
.
آقا من به شخصه رازی هستم کل وکلای مجلس و مابقی مسئولین همراه خانواده محترم با پول بیت المال فرستاده بشن روسیه و کلیه وسایل زندگی همون جا براشون فراهم بشه،به شرط اینکه واسه همیشه همون جا بمونن...
ولی متاسفانه کو گوش شنوا نویسنده عزیز! ار آنجاییکه هم درجه مسوولیت پذیری عزیزان نماینده بالاست و هم قدرت توجیه شان. این سفر انجام خواهد شد والا اگر ذره ای دردمندی بود همین حالا و بسرعت اعلام انصراف میکردند. ولی مطمین هستیم که درجه احساس تکلیف آقایان خیلی بیشتر ار آن چیزی است که ما ملت توان درکش را داشته باشیم
دکون باز کردن.
عاقا هرکی هرکی شده.
راستی بقیه نماینده ها هم که اسمشون درنیومده ناراحت نباشن، شهریور هم جام ملتهای اروپاس، یه 10 نفر هم قرعه کشی کنید واسه نظارت بر 3 کشور اروپایی المان انگلیس فرانسه. بعدشم جام ملتهای اسیا، مابقی رو هم بفرستید امارات اونجا نظارت کنن.
واقعا ارمانهای اسلام، انقلاب این چیزا بود؟
نمایندگان بجای سفر ونظارت برتیم ملی چرا نظارت را از موسسات مالی واعتباری که کشوررا را به چالش کشیده اند توجه لازم را نداشته اند اینک که مردم ازفقر وگرسنگی ازسطل زباله بدنبال لقمه ای نان هستند با پول ملت بدنبال عیش ونوش هستند وبتبع ان شنیده شده است که شورای شهر چند استان منجمله رشت نیز تعدادی درنظردارند با پول این مردم بدبخت وبیچاره برای تماشای تیم ملی درروسیه اعزام شوند اگر نمایندگان مجلس به بهانه نظارت برعملکرد تیم ملی اعزام میشوند اعزام تعدادی ازاعضای شورای شهر رشت به روسیه چه توجیهی دارد ایا فرمانداری رشت میتواند جلوی مصوبه شورادراین خصوص رابگیرد ودل مردم را شادنماید
در دوره دوم ریاست جمهوری دکتر احمدی نژاد همسرم معلم نمونه کشوری شد و رئیس جمهور به همه این معلمین هدیه سفر به خانه خدا داد هر کس به اتفاق همسرش که تعداد انها حد اکثر 60 نفر بود.ولی اقای روحانی به تعهدات رئیس جمهور قبلی عمل نکرد !!! ولی الان برای نمایندگان پول دارد که انها را با هزینه بیت المال به جام جهانی بفرستد ؟؟؟!!!
آورین
یک زمانی می گفتند "سنگ مفت و گنجشک مفت" امروز باید بگوییم "پول مفت و سفر نمایندگان مفت" در حالی که سفر خود تیم ملی مطمئنا جز سرشکستگی چیز دیگری به همراه نخواهد داشت، معلوم نیست چرا باید اجازه داده شود تعدادی نماینده با پول ملت چنین ولخرجی هایی بکنند. هنوز هم بگویید فساد فراگیر نیست.
یک زمانی می گفتند "سنگ مفت و گنجشک مفت" امروز باید بگوییم "پول مفت و سفر نمایندگان مفت" در حالی که سفر خود تیم ملی مطمئنا جز سرشکستگی چیز دیگری به همراه نخواهد داشت، معلوم نیست چرا باید اجازه داده شود تعدادی نماینده با پول ملت چنین ولخرجی هایی بکنند. هنوز هم بگویید فساد فراگیر نیست.
واقعا باعث تاسف هستش. بااین کاراتون اعتماد مردم رو از بین نبرید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۵
دیگه اعتمادی مگه مانده؟؟؟؟
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۵:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
مگه هنوز اعتماد داری؟
بنده به سهم خود حلال نخواهم کرد. شک نکنید حضور این چند نفر ذره ای در روند حضور تیم ملی در جام جهانی تاثیر داشته باشه. صرفا تفریح و لذته
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۵:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
منم حلال نمیکنم مشکلی حل میشه؟
گراني و بيكاري و ازدواج ول كردن
رفتن به جام جهاني و عشق و حال و....
اگه اونا نرن پس ماییکه واسه نون شب لنگ میزنیم باید بریم
آقا جان چرا گیر می دی
بذار برن عشق و حالشون بکنن شاید از اونجا مستقیم کانادا پرواز داشته باشند !!!
والله
نگاه کردن مردم به فوتبال در کافه ها ممنوع است و قانون برای آن وجود ندارد.برای این قانون بگذارند،چرا دیدن فوتبال در محیط نامناسب ورزشگاه روسیه ایرادی نداره؟.به قول سعدی
ترک دنیا به مردم آموزند خویشتن سیم و غله اندوزند
میشه بگید هزینه این سفر از کجا پرداخت میشه؟
افرين جناب كوهستاني...دورود به شرفت
بعضیها دمپایی ابری هم نیستند ، میخوان ادای پوتین را در بیارن
باسلام بهتر است نمایندگان به فکر مردم ورزمندگان معسری باشند که قامت انان از فشار گرانی ونداری خم شده است
هم نمایندگان وهم مردم میدانند که اینگونه مسافرتها تحت عنوان نظارت و...فقط جنبه تفریحی ازجیب ملت دارد وگرنه آقایان درطول سال چه گلی برسر ورزش مازده اند که دراین چندروز بزنند
عاقبت لیستی رای دادن و لجبازی با جبهه انقلابی همین میشه. بچشید چشمتون کور.
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۵:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
حمید رسایی و جام جهانی برزیل هم یادمونه
با حرف مشکل حل نمیشه انصافا کمپینی راه بیندازند و مردم شهرهایی که نمایندگان از انجا هستند در سال ۹۸ به این افراد بی مسئولیت رای ندهند شاید آقایان حیا کنند و اینقدر دهن کجی به مردم مستضعف و رنج دیده ما نکنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۵
یعنی بعد چهل سال نفهمیدی رای دادن ما بی فایدس؟
مردم فهمیدن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۷
پس چرا موقع رای دادن صف اولی؟
حق با شماست من هم به عنوان یه شهروند ایرانی لازم نمیدانم این نمایندگان محترم تشریف ببرن روسیه که صحنه های دو از شئونات اسلامی ما توش زیاده که خدای نکرده تو گناه نیفتند
پاسخ ها
احسان
| Netherlands |
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۵
شرم اوره بخدا!حالم بد شد از خوندن این خبر!به قران منکه راضی نیستم از بیت المال و مالیاتی که میدم این ها برن روسیه.
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۵:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
آقا احسان مگه رضایت شما مهمه؟
حق با شماست من هم به عنوان یه شهروند ایرانی لازم نمیدانم این نمایندگان محترم تشریف ببرن روسیه که صحنه های دو از شئونات اسلامی ما توش زیاده که خدای نکرده تو گناه نیفتند
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۵:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
عزیزم اونی که لازم دونسته فرستادشون
در طول سالها به همین سبک به فکر مستضعفین بودن. ای کاش الان یکی توضیح میداد که این پول چرا باید خرج تفریح نمایندگان مجلس بشه و پاداش کدوم خدمت به جامعه و حل کدوم بحران جامعه بوده!!!!!
در طول سالها به همین سبک به فکر مستضعفین بودن. ای کاش الان یکی توضیح میداد که این پول چرا باید خرج تفریح نمایندگان مجلس بشه و پاداش کدوم خدمت به جامعه و حل کدوم بحران جامعه بوده!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۵:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
پاداش خدمت را نمیدانم اما پاداش خوش خدمتی قطعا هست.
با پول ملت ؟
در سر هر سطل زباله !
در هر شهر !
در هر روز !
چند نفر سر می زنند !
و زیر و رو می کنند !
اینها نماینده ملت هستند !
خدا جای حق نشسته است .
با پول ملت ؟
در سر هر سطل زباله !
در هر شهر !
در هر روز !
چند نفر سر می زنند !
و زیر و رو می کنند !
اینها نماینده ملت هستند !
خدا جای حق نشسته است .
واقعا عجيبه! چطور ميتونن تو اين اوضاع مردم از هزينه بيت المال خرج كنن! ديروز يكي اومده بود ميوه فروشي يه دونه زردآلو ميخواست بخره ميگفت پسرم چند شب داره خواب زرد آلو ميبينه . ندارم بخرم !
اقای کوهستانی چرا گیردادی به این چند بینوا ، بیت المال که پر از پولهایی است که از من کارمند و کارگروکاسبو...میگرند ایران هم که گل و گلستان هیچ مشکلی نداریم فقط فقط مشکل فوتبال ماست که انشااله در این امر هم ورود پیدا میکنند مثل همه ی مدیریتهای تا الانشان. بنده های خدا می رند کمک کنند کمک آقا چرا نمی فهمید
درود بر نویسنده. درود. لعنت بر آنهائی که با پول مردم میرن تماشای جام جهانی
خوب کسانی هم باید به درد دل مردم آنجا گوش کنند آن بیچاره ها از فرط نداری به گربه خواری و کلاغ کشی روی آورده اند، در تامین نان شبشان در مانده اند، عنقریب است که به سبب خشکسالی آب خوردنشان هم تمام شود، ضمن اینکه ملت شریف روسیه هنوز از زیر بار تحریم های قبلی کمر راست نکرده بودند که تحریم های جدید از راه رسیده است. و البته فراموش نکنیم که پول این ملت شریف و نجیب هم مدتی است که مثل کاه شده است. نمی شود که ما غرق در زندگی سراسر رفاه و آسایش خودمان باشیم و به دیگران اعتنایی نکنیم. ضمن اینکه این سفر فرصتی است تا نمایندگان هم دوستی عمیق و سپاس های بیکران ملت ایران را بابت حمایت های روسیه به این ملت تقدیم کنند و هم نفسی تازه کنند چرا که این نمایندگان خدوووووووووووووم از فرط کار و زحمت برای ما ایرانیان پاک پوست و استخوان شده اند.
اینها باید برند و نظارت بر رختکن نحوه عوض کردن لباس غذا خوردن دستشویی و حمام رفتنو .. اوه خیلی کارهاهست که باید نظارت کنن
آقای نماینده شرم کن از این کار بیهوده شرم از زن و کودک زندانی که به خاطر چند میلیون چک برگشتی یا بدهی در این ماه خدا در زندان به سر می برد با هزینه رفتن به روسیه می توان چند نفر با این شرایط را آزاد کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۵
نماینده و شرم؟
بابا این همه هزینه کردن رسیدن به نمایندگی به خاطر همین چیزاس
مالزی که نرن
انتالیا نرن
دبی که سرمایشون اونجاس نرن
روسیه هم نرن؟
بی انصاف نباشین ای مردم
از نمایندگان نمیترسین از خدا بترسین که اون دنیا نزاشتین برن جام جهانی ببینن
من که جرات نمی کنم بگم نرند چون نمیتونم اون دنیا جواب بدم
علی برکت اله
میرن که ورزشکارا خدای ناکرده شئونات اسلام و نظام رو زیر پا نذارن!!!
مثلى است كه مى گويد بونه (بهانه) نون جو .....
نماينده ها براى رفتن به روسيه و خوشگذرانى وتفريح ، هيچ دليلى نداشتند لذا بهانه تراشيدند ، زنده باد عدالت خواهى مجلس ، ضمنا دليلى بر رفتن وزير ورزش و معاونين ايشان هم وجود ندارد
خیلی مسخرس اونم نه یه نفر بلکه شش نفر
به نظر من رئیس مجلس باید پاسخگو باشه
شرم بر این حضرات به ظاهر نماینده ملت. مثلا میخوان اونجا چکار کنن غیر از خوشی و تفریح. خیلی اصرار دارن با پول خودشون برن نه با پول بیت المال.
یازده نفر توپ می زنند و 6 نفر برای نظارت ؟
ما مالیات می دهیم که این آقایون با پول مالیات ما بروند خوشگذرانی ؟
رفتن این آقایون برای نظارت بر عملکرد تیم ملی یک جوک است.
راستی گوشت کیلوی چنده؟ کرگدن ها در جام جهانی مسابقه گذاشته اند
با سلام
من نمی دونم چرا بیخودی برای 6 نفر بروند جام جهانی جوش می زنید یعنی از قبل ندیدید انواع مسئولین نظامی یا ... را می برند حج یا انواع سفر های خارجی و میهمانی های سفارت خونه ها و صد ها چیز دیگر و تازه این ها حق ماموریت نیز می گیرند .
در یک سمینار شرکت و چندین سکه میگیرند .
اتفاقا به نظر من این مقاله بیهوده است چون روی چیزی زوم کرده که میشه زوم کرد مجلس یا تمام بخش های مردمی را حتی به آنها بدترین ناسزا را بدهی امتیاز دارد چرا طرف خط قرمز ها و مسافرت ها نمی روید تا برای یک بار هم که شده است مردم همه واقعیت ها را بدونند وگرنه واضح هست هیچ کدام از ما مردم راضی نیستیم این ها به این مسافرت ها بروند این حقوق و مزایا را در بهارستان بگیرند و در آخر نیز هیچ کاری برای ما مردم نکنند:!
مجلسی که عرضه انتخاب یک رییس جدید را ندارد اصلا مجلس نیست. این ها فقط برای چاپیدن ملت به مجلس رفته اند .این مجلس که باعث سرافکندگی است باید منحل شود.
باید گفت: درون خانه چه نکردی!
بنظرمن اگرما مجلس را تعطیل میکردند و تمام نمایندگان به جام جهانی میرفتند هم اتفاقی نمی افتاد مگراگرالان چه گلی به سر مردم میزنند.
دمت گرم تابناک یه بار طرف مردم وایسادی
جام جهانی آفریقای جنوبی خانم مرکل رفت آفریقا برای تماشا وقتی برگشت کلی سین جین شد و ثابت کرد که از جیب خودش و مرخصی قانونی استفاده کرده، اینا هم باید با مدرک ثابت کنند
ای بابا ! حالا چه اشکالی داره ۶ نماینده محترم با خرج ملت برن مسافرت؟ فقط لطفا به بنده بفرمایید ارز از کجا تهیه میکنید؟ راستی عوارض خروج از کشور مصوب خودتان را همان جیب مبارک پرداخت میکنید؟ با کدام خط هوایی تشریف میبرید؟ کدام هتل ۵ ستاره اقامت میکنید؟ امیدوارم خوش بگذرد،اما کاش کمی هم درد مردم را هم ببینید، درد معاش مردم، درد بیماری ها و کمبود دارویی، درد گرانی ها و غیره، کاش کودکان بی سرپرست و خانه های ویران شده در زلزله کرمانشاه را باز میدیدید، کاش وضع خراب روستاهای سیستان و بلوچستان، کرمان و خوزستان را میدیدید، کاش بیکاری اکثر جوانان، ورشکستگی شرکت‌های تولیدی همانند هپکو را میدیدید، کاش نگرفتن حقوق چند ماهه و شرمندگی پدران این مرز و بوم در مقابل خانواده‌هایشان را میدیدید، کاش ورشکستگی قریب الوقوع اقتصاد این کشور را میدیدید،کاش رانت و سو مدیریت کلان این مملکت را میدیدید، و کاش های دیگر!
علت رفتن نمایندگان به روسیه این است که در هنگام دیدار تیمها در زمین اگر داوری خطا کرد بیایدن در مجلس آن را مطرح و برای آن قانون وضع نمایند و یا قانون جدید به فیفا پیشنهاد بدهند در کشورمان همه کارها انجام شده است همه قوانین به روز شده است .ممشکل معیشتی مردم و بیکاری جوانان همه مرتفع شده است ومشگا فساد و اختلاس همه حل شده است غیره
لطفا از لفظ نماینده ملت استفاده نکنید. بهتر است بنویسید خون به دل کنندگان ملت...
بعد از مردم میخوان برای اقتصاد مقاومتی آماده شوند.
به مردم که میرسه بودجه نیست، دلار نداریم، یارانه مصیبته، سفر خارجی نرید.
حالا نماینده ها شاید بخوان خیلی کارها بکنند، اونهایی که ادعای مردمی بودن دارن و اختیار لازم را هم دارن چرا از این کا جلوگیری نمیکنند؟!
این نماینده ها هم از جنس همین مردمند. ما هم که اعتراض میکنیم به خاطر این است که دستمان کوتاه است.
متاسفانه ناکارآمدی در حکومتداری موج میزنه
مشکلات زیادی در حکومتداری هست که هیچ کس به فکر آن نیست.
دوستان اینگونه سفرها رویه مرسوم در سازمانهای مختلف شده است مطلبی راخدمتتان عرض کنم شاید که شاید به طنزبیشترشبیه باشد.دراولین دوره انتخابات شوراهای شهروروستا اعضای شورای شهر کوچک ما راتحت عنوان الگوی شهری درساخت وسازها به دوبی فرستادند .حالا شما قضاوت کنید چه وجه اشتراکی بین سازه های شهری دوبی وشهر کوچک ما که هنوز ساختمان چهارطبقه درآن ساخته نشده وجوددارد .بنابراین خشت اینگونه سفرهای کذایی چندین سال پیش به خرند خورده است
شرم کنید ای نمایندگانی که وظیفه اصلی خود را نمی دانید.
قوا قضاییه باید وارد موضوع شود.
خدایی این نماینده های ما کوه شکرند
ترو خدا نزارین اینا بزن، کارهای مملکت میخوابه
بعد تعجب می کنند که چرا جوانان دین گریز شدند وقتی عمل مسئولین با ادعای دین‌شان اینقدر فاصله داره
نماینده باید کار کند نه تفریح .یادمه در یه شهر کوچیک یکی نماینده شد بلافاصله گفت دارم میرم سفر گفتم جناب شما که پول سفر نداشتید گفت آخه برای اعضای جدید شورای شهر تو شمال گذاشتن من موندم چرا یکی تا میاد عضو شورا یا نماینده بشه فورا باید بره تفریح مگه کارا همه ش درسته فقط تفریح مونده اون هم از جیب این مردم بینوا
اتفاقا به نظر من هم نمایندگان مجلس و هم حوزه علمیه باید تعداد زیادی نماینده به مسابقات بفرستند تا آزادیهای مردم را ببینند و مشاهده کنند که زندگی آن چیزی نیست که حضرات برای مردم ترسیم می کنند.
بندگان خدا دیگه چقدر کار کنن ؟ برجام و FATF و ... رو که داه انداختن . حالا یه کمی استراحت همراه با نظارت مستقیم لازمه . بالاخره فقط فوتبال که نیس . بحث کیفیت هتلها و خدمات و استخرها و بازارها و غذا ها (که حتما اسلامی باشند) هم مطرحه . ما نباید اینقدر سطحی نگر باشیم ....
حق این ملت را همین طوری باید اداکنند!!!
حالا اگر رفتین اونجا مواظب باشین سلفی خاص نگیرید ماطاقت این یکی را دیگه نداریم
مواظب باشید باشه عزیزان دلسوز
واقعیت تلخ آنجاست که تعداد زیادی از نمایندگان،‌ پس از هزینه ۲ میلیارد و برخی با دادن شام و .... وارد مجلس شدند،‌ و ایضاً با دریافت مبالغی و نیز حواله دریافت مسکن و ... از طرف دولت ، شدند نماینده دولت! و نتیجه این فاجعه، میشود جلسه استیضاح ۳ وزیر و سؤال از روحانی که با پس گرفتن تعداد زیادی از این نمایندگان خود فروخته، کماکان آن ۳ وزیر مشکل‌دار بر صندلی قدرت ابقا شدند و رئیس جمهور هم بدروغ وعده پرداخت سپرده مردم نگون‌بخت را داد! اینگونه اقدامات در همین راستاست، تا انگیزه ایجاد کنند برای به افتضاح کشاندن جلسات استیضاح احتمالی!! و یا سؤال از رئیس جمهور و...
بسیار ممنون از آقای کوهستانی بابت مقاله صریح و واقعیت نگرشان
بنظر من اکثر این عزیزان فرق بین توپ فوتبال و هندوانه را نمی توانند تشخیص دهند چه برسد به زیر نظر گرفتن تیم ملی!
من نماینده ای را می شناسم که دوره قبل نماینده بود تمام کشوارهای دنیا را رفت گشت وامد
مسائل تخصصی را افرادتخصصی بایدنظارت کنندرفتن آنهافقط بخاطرتفریح وخوشگذرانی است.وای بحال ما بایدجلوی رفتن آنهارابگیرندمردم ناراضی هستندوواکنشها منفی است.همه دوست دارندبروندباپول بیت المال روسیه!!!!!
اينا کی انتخاب کرده؟
با با روی اعصابتان کنترل داشته باشید
ما چه بخواهیم وچه نخواهیم اینا به دیدن جام جهانی می رن! اگه با پول بیت المال نشد با پول شخصی . اینا فقط می تونن همچین هزینه هایی رو پرداخت کنن . زور ملت که نمی رسه . با این وضعیت همون دیدن تلویزیونی هم را ازما دریغ نکنن.!!!
اقايون نماينده ها برن و نظارت كنند مشروط بر اينكه رسانه ملي هم همونايي رو كه نمايندگان محترم از نزديك ميبينند بدون سانسور براي اين ملت بزرگ و ورزش دوست پخش كنه.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار