بازدید 9007
۲

بازار مسکن در خرداد چه تغییری می‌کند؟

بررسی آمارهای مسکن در شهر تهران نشان می‌دهد میانگین تغییرات حجم معاملات مسکن در خرداد ماه طی سه سال گذشته در مقایسه با اردیبهشت ماه همان سال به طور متوسط رشد ۱٫۵ درصدی بوده است.
کد خبر: ۸۰۵۲۱۹
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۳ 03 June 2018

برخی کارشناسان معتقدند با افزایش حجم معاملات در بخش مسکن در اردیبهشت ماه سال جاری، بازار ارز و طلا این پتانسیل را دارد که بر بخش مسکن طی ماه‌های آینده تاثیر بگذارد.

به گزارش تجارت‌نیوز، بر اساس آخرین گزارش منتشر شده از تحولات بازار مسکن شهر تهران منتشر شده از سوی بانک مرکزی در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷ معاملات مسکن نسبت به ماه قبل ۲۷۸ درصد افزایش داشته است.

معاملات مسکن شهر تهران در خرداد ماه سه سال گذشته با نوساناتی همراه بود، به طوری که در خرداد ماه سال ۱۳۹۴ معاملات مسکن نسبت به ماه قبل از خود با افزایش ۱۳۹۲ معامله به میزان ۹٫۸ درصد رشد داشت.

معاملات مسکن در خرداد ماه سال ۱۳۹۵ با افزایش تنها ۹۹ معامله نسبت به ماه قبل رشد ۰٫۶ درصدی را با خود به همراه داشت که در مقایسه با رشد سال گذشته این دوره بسیار پایین‌تر بود. همچنین در این ماه قیمت مسکن در شهر تهران نسبت به ماه قبل کمتر از یک درصد افزایش یافت و از ۴٫۲۸ میلیون تومان در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۵ به ۴٫۳۲ میلیون تومان در خرداد ماه سال ۱۳۹۵ رسید.

معاملات مسکن در خرداد ماه سال ۱۳۹۶ با حدود شش درصد تغییرات نسبت به اردیبهشت ماه این سال از ۱۵ هزار و ۳۷۴ معامله به ۱۵ هزار و ۴۸۴ فقره معامله رسید. قیمت مسکن در خرداد ماه سال گذشته نسبت به ماه قبل از خود ۲٫۸ درصد افزایش قیمت داشته است.

بررسی آمارهای مسکن نشان می‌دهد میانگین تغییرات حجم معاملات مسکن شهر تهران در خرداد ماه طی سه سال گذشته در مقایسه با اردیبهشت ماه همان سال به طور متوسط حدود ۱٫۵ درصد رشد بوده است، از این رو انتظار می‌رود حجم معاملات در خرداد ماه سال ۱۳۹۷ در تناسب با میانگین سه ساله به همین میزان نسبت به اردیبهشت ماه سال جاری تغییرات داشته باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۹
انتشار یافته: ۲
روز به روز گران تر از دیروز!!!
آمار خرداد امسال زیر 10 هزار معامله است و انشاله به سمت رکود خواهد رفت. کا رونق توام با گرونی رو نمیخوایم.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها