بازدید 5473

مراسم احیای شب‌های قدر در دانشگاه‌های تهران

کد خبر: ۸۰۴۸۸۶
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۲ 02 June 2018

برنامه برپایی مراسم احیای شب‌های قدر در مسجد دانشگاه‌های تهران اعلام شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ شب‌های قدر به عنوان برترین شب‌های سال شناخته می‌شوند؛ شب‌هایی که قرار است سرنوشت یک سال هر فرد در آن تعیین شود، بر تفکر و تعقل در این شب بسیار سفارش شده است و بر همین اساس حضور در مجامع خطابه و احیا اهمیت دارد.

دانشجويان و دانشگاهيان سراسر کشور در ايام شب‌های قدر با برگزاری برنامه‌های متنوعی همچون مراسم احيا، ختم قرآن، اعتکاف، حلقه‌های معرفت، شبی با قرآن، طرح اطعام و ضيافت افطاری، تلاش می‌کنند تا از برکات اين ماه مبارک به بهترين نحو استفاده کنند.

دانشگاه تهران

مراسم شب‌های قدر مسجد دانشگاه تهران از فردا شب که مصادف با شب نوزدهم ماه مبارک رمضان است، با حضور حجت الاسلام مومنی از ساعت 24 آغاز می‌شود.

قرائت دعای جوشن کبیر از ساعت 24 آغاز می شود و پس از مداحی ذاکر اهل بیت مراسم سخنرانی و قرآن بسر، حجت الاسلام قرائتی آغاز می‌شود و تاساعت 02.30 بامداد مراسم ادامه خواهد داشت.

دانشگاه صنعتی شریف

مسجد دانشگاه صنعتی شریف نیز همانند برخی از دانشگاه‌ها مراسم شب های قدر را در مسجد این دانشگاه با حضور دانشگاه‌هیان و دانشجویان برگزار می‌کند.

برنامه دانشگاه صنعتی شریف از ساعت 22 آغاز می‌شود و تا ساعت 2 بامداد ادامه خواهد داشت.

دانشگاه تربیت مدرس

دانشگاه تربیت مدرس نیز همانند سایر دانشگاه های سراسری تهران مراسم پرفیض احیاء شب های قدر را در مسجد قدس دانشگاه برگزار می کند برنامه ازساعت 22:30 آغاز 1:45 دقیقه بامداد ادامه دارد.

دانشگاه امیرکبیر

به رسم هر ساله هیئت رهروان شهدا دانشگاه صنعتی امیرکبیر در شب های قدر مراسم احیا و عزاداری شهادت امیرالمومنین(ع) در مسجد دانشگاه برقرار خواهد بود. این مراسم ساعت 22:00 با تلاوت قرآن کریم شروع خواهد شد؛ ساعت 22:40 قرائت دعای جوشن کبیر با نوای دانشجویان دانشگاه آغاز می‌شود.

دانشگاه شهیدبهشتی

مراسم احیای شب‌های قدر در مسجدالزهرا دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود.

احیای شب های قدر شب 21،19 و 23 رمضان از ساعت10:30 تا 3:00بامداد در مسجد دانشگاه با سخنرانی حاج آقا صاحب امری و هری زاوی برگزار می شود.

گفتنی است دانشگاه علامه در این خصوص برنامه ای ندارد.

در همین رابطه دانشگاه های استان تهران برنامه هایی در این زمینه دارند که در جدول زیر می توانید مشاهده کنید.

مراسم احیای شب‌های قدر در دانشگاه‌های تهران

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی