بازدید 5437
براساس آمار ردیابی کشتی‌ها

صادرات نفت ایران ۱۰۰ هزار بشکه در روز کاهش یافت

آمار ردیابی کشتی‌ها نشان می‌دهد که میزان صادرات نفت خام ایران در ماه می ۱۰۰ هزار بشکه در روز کاهش یافته است.
کد خبر: ۸۰۴۳۹۴
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۵ 31 May 2018

آمار ردیابی کشتی‌ها نشان می‌دهد که میزان صادرات نفت خام ایران در ماه می ۱۰۰ هزار بشکه در روز کاهش یافته است.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، براساس ارزیابی شرکت ردیابی تانکرها میزان صادرات نفت خام ایران در «ماه می» یعنی ماه جاری کاهش یافت. 

ارزیابی شرکت ترابری نفت واقع در ژنو نشان می‌دهد خریداران نفت ایران هنوز برای کاهش حجم واردات خود از ایران چندان عجله‌ای ندارند. تحریم‌های آمریکا طی ۱۸۰ روز آینده اجرایی خواهد شد و خریداران نفت ایران باید طی این مدت حجم خریدشان را کاهش دهند. 

دانیل گربر رئیس شرکت ترابری نفت واقع در ژنو اعلام کرد حجم صادرات ایران بیش از ۱۰۰ هزار بشکه در روز از بیشترین سطح ماه آوریل کاهش یافته است، اما در حال حاضر نشانه‌ای از کاهش جدی دیده نمی‌شود. این شرکت به جزئیات دقیقی از صادرات ایران در ماه می یا آوریل اشاره‌ای نکرد.

پیش از این ایران اعلام کرده بود حجم صادراتش در ماه آوریل ۲.۶ میلیون بشکه در روز بوده که یک رکورد بی‌سابقه از زمان لغو تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران در سال ۲۰۱۶ محسوب می‌شد.

آمار کشتی‌های رویترز هم حاکی از این است که صادرات نفت خام ایران از زمانی که ترامپ خروج از برجام را اعلام کرد به ۲.۵ میلیون بشکه در روز کاهش یافته است، یعنی حجم صادرات ایران در ماه آوریل ۱۰۰ هزار بشکه در روز افت کرده است. 

رئیس شرکت ترابری نفت همچنین گفته است علی‌رغم کاهش در ماه می، حجم صادرات نسبت به میانگین دوازده ماه گذشته همچنان بالاست و پالایشگاه‌های اروپایی همچنان به بارگیری نفت خام ایران در طی ماه ادامه می‌دهند. 

زنگنه وزیر نفت ایران در ۱۹ می اعلام کرد میزان صادرات  نفت خام تهران در صورتی که درباره مسئله هسته‌ای به توافق برسد، هیچ تغییری نخواهد کرد، اما منابع تجاری انتظار دارند مسائل مبادلات مالی و عدم حمایت‌های بانکی، صادرات نفت ایران را تحت‌تأثیر جدی قرار دهد. 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر