بازدید 4468
رئیس صندوق رفاه دانشجویان در گفتگو با «تابناک»؛

در سال جاری ۲۲۵ میلیارد تومان تسهیلات به دانشجویان دکتری پرداخت می‌کنیم

صندوق رفاه دانشجویان در سال‌های اخیر با تغییرات بنیانی که در نحوه و ضابطه‌های پرداخت وام و تسهیلات به دانشجویان دکتری ایجاد کرده است، رقم پرداخت اعتبارات به این گروه از دانشجویان را به میزان چشمگیری افزایش داده است؛ اتفاقی که البته خالی از حاشیه نبوده و در برخی موارد با مشکلاتی همراه شده است.
کد خبر: ۸۰۳۰۱۰
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۰ 27 May 2018

در سال جاری 225 میلیارد تومان تسهیلات  به دانشجویان دکتری پرداخت کردیمصندوق رفاه دانشجویان در سال های اخیر با تغییرات بنیانی که در نحوه و ضابطه های پرداخت وام و تسهیلات به دانشجویان دکتری ایجاد کرده است، رقم پرداخت اعتبارات به این گروه از دانشجویان را به میزان چشمگیری افزایش داده است؛ اتفاقی که البته خالی از حاشیه نبوده و در برخی موارد با مشکلاتی همراه شده است.

به گزارش «تابناک»، با تغییر در مکانیزم های پرداخت وام به دانشجویان و به ویژه دانشجویان روزانه مقطع دکتری، اکنون قریب به دو سال است که بسیاری از این دانشجویان مشمول دریافت وام ویژه دکتری شده اند؛ وامی که به دو شیوه پرداخت مستقیم از صندوق رفاه دانشجویان و نیز پرداخت از طریق یک بانک عامل امکان پذیر است.

اگرچه شروطی مانند عدم اشتغال، حضور مستمر در دانشکده و داشتن نیاز مالی ملاک هایی برای پرداخت این وام است که دایره شمول آن را تا حدودی کاهش داده، اما مروری بر میزان رقم پرداخت این وام به دانشجویان مشمول قابل تأمل و امیدوار کننده است.

در رابطه با جزئیات ارائه تسهیلات به دانشجویان دکتری و نیز دیگر دانشجویان مهندس یزدان مهر، مشاور وزیر و رئیس صندوق رفاه دانشجویان به «تابناک»، گفت: وام ویژه دکتری نیز در مجموع از 160 میلیارد تومان در سال 96 با هم افزایی بانک توسعه تعاون رشد 41 درصد به 225 میلیارد تومان در سال 97 افزایش یافته است.

مهندس ذوالفقار یزدان مهر با اعلام این خبر افزود: وام تحصیلی ویژه دکتری برای هر دوره سه ماهه به مبلغ 18 میلیون ریال (از طریق صندوق) و 21 میلیون ریال برای دریافت کنندگان وام از طریق بانک توسعه تعاون است.

وی ادامه داد: همچنین وام ضروری ویژه دکتری به مبلغ 30 میلیون ریال برای هر دانشجو یکبار در طول دوره تحصیلی پرداخت می شود.

یزدان مهر تصریح کرد: وام ضروری عادی تا سقف 6 میلیون ریال برای دانشجویان کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد است.

رییس صندوق رفاه دانشجویان اعلام کرد با تامین اعتبارات لازم برای پرداخت وام های دانشجویان دکتری و همچنین وام ضروری سایر دوره‌های تحصیلی امکان ثبت نام و تقاضای وام مذکور از اول تا بیستم خرداد ماه فراهم شده است.

مشاور وزیر و رییس صندوق رفاه دانشجویان افزود: خوشبختانه با برنامه ریزی و تمهیدات بعمل آمده اعتبار وام ضروری از44 میلیارد تومان در سال 96 با 47 درصد رشد به 65 میلیارد تومان در سال 97 افزایش یافته است.

یزدان مهر اضافه کرد: وام تحصیلی نیز از 134 میلیارد تومان عملکرد در سال 96 با 38 درصد رشد به 165 میلیارد تومان در سال97 افزایش یافته است.

مشاور وزیر علوم گفت: همچنین وام ویژه دکتری نیز در مجموع از 160 میلیارد تومان در سال 96 با رشد 41 درصد به 225 میلیارد تومان در سال 97 با هم افزایی بانک توسعه تعاون افزایش یافته است.

بر اساس آنچه رئیس صندوق رفاه در مورد ارائه تسهیلات به دانشجویان دکتری مورد اشاره قرار داد، میزان و حجم تسهیلات پرداختی به دانشجویان در سال های اخیر افزایش یافته و این رقم ها در مورد دانشجویان روزانه دکتری شرایط مناسب تری دارد، با این حال اشاره به یک موضوع مهم در این باره خالی از لطف نیست و آن اینکه تسهیلات مورد اشاره به صورت وام در اختیار دانشجویان قرار می گیرد و آنها باید پس از دانش آموختگی اقدام به باز پرداخت آن کنند و همین مسئله لزوم اتخاذ تدابیر مناسب از سوی مسئولان برای موضوع اشتغال آنها را گوشزد می کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان