بازدید 9019
۳

درخواست جالب پولی اردوغان از مردم کشورش

برادرانی که دلار زیر بالشت نگه داشته اید حواس تان باشد
کد خبر: ۸۰۲۹۴۸
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۱ 27 May 2018

رجب طیب اردوغان از مردم این کشور خواست ارزهای خارجی خود را به پول ملی تبدیل کنند.

به گزارش یورونیور، رئیس جمهوری ترکیه روز گذشته در واکنش به کاهش ارزش پول ملی این کشور، در صحبت‌هایی گفت: «برادران من که دلار و یورو در زیر بالشت‌های خود نگه داشته‌اید، بروید و این ارزها را به پول ملی (لیر) تبدیل کنید.»

اردوغان که این صحبت‌ها را در شهر ازروم ترکیه به زبان می‌آورد همچنین به مردم وعده داد که با همراهی آنها، این بازی (کاهش ارزش پول ملی ترکیه) را خنثی خواهند کرد.

اشاره اردوغان درباره خنثی کردن این بازی از آن جهت است که دولت ترکیه معتقد است، مخالفان اردوغان در تلاش هستند با سفته‌بازی ارزش لیر را کاهش دهند تا او در انتخابات ریاست جمهوری ماه آینده میلادی شکست بخورد.

گفتنی است بانک مرکزی ترکیه روز ۲۵ مه/ ۴ خرداد در اطلاعیه‌ای به یک‌باره سود بانکی را ۳ درصد افزایش و به ۱۶.۵ درصد رساند تا با بحران کاهش روزافزون ارزش پول ملی این کشور مقابله کند.

در حال حاضر لیر ترکیه تقریبا ۱۹ درصد از ارزش خود را از ابتدای سال جاری میلادی تا کنون در برابر دلار آمریکا از دست داده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۳
بنده خدا به چه روزی افتاده التماس ملت
بهتر است ما هم دلارها و ارزهای خودمان را به ریال بتبدیلانیم!
ما که این روزها سرگرم رفع فیلتر تلگرام و سایر کارهای مهم هستیم .لطفا به مسایل کم اهمیتی مثل اقتصاد و معیشت مردم ،بهداشت و درمان ، آموزش و پرورش و تثبیت و کنترل قیمت کالا و خدمات و ... هم توجهی بفرمایند.
واقعا پدر ملت زیر بار هزینه های بالا و تورم و افزایش نرخ ارز در اومده . بابا یه کاری بکنین .یه خودی نشون بدین .
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان