بازدید 6978
۸
سخنگوی فراکسیون امید در گفت وگو با «تابناک»؛

احتمال ارائه لیست مستقل از سوی فراکسیون امید/ عهدشکنی های سال گذشته هنوز در ذهن اعضا پاک نشده است

هنوز خیلی ها اتفاقاتی که سال گذشته در صحن علنی مجلس رخ داد، به یاد دارند. در آن زمان فراکسیون ها توافق کردند، دوازده کرسی میان سه فراکسیون مساوی تقسیم شود، ولی در لحظه آخر و هنگام رأی گیری، دو فراکسیون ولایی و مستقلین، گزینه هایی غیر از آنچه بر سر آن تفاهم کرده بودند، معرفی نمودند و نهایتا این، گزینه های هماهنگ شده فراکسیون امید بود که از هیأت رئیسه بیرون ماند.
کد خبر: ۸۰۲۲۶۵
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۴ 25 May 2018

احتمال ارائه لیست مستقل از سوی فراکسیون امید/ عهدشکنی های سال گذشته هنوز در ذهن اعضا پاک نشده استهیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی به سومین انتخابات خود نزدیک می شود و خلاصه آنکه شمارش معکوس برای تعیین صاحبان دوازده کرسی صدر بهارستان آغاز شده است.

به گزارش «تابناک»؛ هنوز خیلی ها اتفاقاتی که سال گذشته در صحن علنی مجلس رخ داد، به یاد دارند. در آن زمان فراکسیون ها توافق کردند، دوازده کرسی میان سه فراکسیون مساوی تقسیم شود، ولی در لحظه آخر و هنگام رأی گیری، دو فراکسیون ولایی و مستقلین، گزینه هایی غیر از آنچه بر سر آن تفاهم کرده بودند، معرفی نمودند و نهایتا این، گزینه های هماهنگ شده فراکسیون امید بود که از هیأت رئیسه بیرون ماند.

اکنون به نظر می رسد، پس از گذشت دو سال از عمر مجلس، نمایندگان فراکسیون امید همبستگی بیشتری به گذشته پیدا کرده و می خواهند با به کار بردن تمام ابزارهای خود در مجلس، این بار سهم بیشتری از هیأت رئیسه از آن خود کنند. شنیده ها از راهروهای مجلس نیز بیانگر این موضوع است، به گونه ای که نشانه هایی از هماهنگی و خیز فراکسیون امید برای تصاحب کرسی ریاست نیز دیده می شود.

بهرام پارسایی سخنگوی فراکسیون امید در گفت و گو با تابناک در خصوص این موضوع اظهار داشت: فراکسیون امید قصد دارد با جدیت در انتخابات هیأت رئیسه و همچنین مدیریت کمیسیون ها ورود کند، اما هنوز به این نتیجه نرسیده ایم که مستقل وارد شویم و یا اینکه با گروه های دیگر ائتلاف کنیم.

این نماینده مجلس در پاسخ به این که آیا فراکسیون تصمیم به ورود در پست ریاست مجلس هم دارد یا فقط برای نواب کاندیدا معرفی خواهد کرد، گفت: کلاً ما در خصوص هیأت رئیسه تصمیم گیری خواهیم کرد؛ اما هنوز در مورد اشخاص و جایگاه های آنها تصمیم نهایی گرفته نشده است.

این نماینده گفت: شاید لیستی که فراکسیون امید می دهد، شامل تمام ارکان هیأت رئیسه باشد و این امکان هم وجود دارد که لیست شامل همه پست های هیأت رئیسه شود و یا با رایزنی هایی که در حال انجام است، در صورتی که اگر ائتلافی صورت گرفت، شامل برخی از جایگاه های هیات رئیسه شود، ولی هنوز چیز قطعی مشخص نشده است.

نماینده شیراز در پاسخ به این که چه زمانی اعضای لیست مشخص خواهد شد، گفت: احتمال دارد در اوایل هفته آینده و بعد از نشست مجمع عمومی اعضا معرفی شوند.

این نماینده تأکید کرد: هنوز هیچ رایزنی قطعی با سایر فراکسیون ها نشده، ولی راه مذاکره بسته نیست، البته هنوز تجربه تلخ ائتلاف سال گذشته و پیمان شکنی های قبلی سایر فراکسیون ها در ذهن اعضای فراکسیون است و این موضوع باعث شده تا با احتیاط بیشتری عمل شود.

وی در خصوص اینکه شنیده شده احتمال باقی ماندن نواب رئیس و رئیس در جایگاه خود و تقسیم 3،3،3 سایر جایگاه ها وجود دارد، نیز گفت: چنین صحبتی تا کنون نشده و این تفاهم سال گذشته است. احتمالاً برخی از دوستان به ائتلاف سال گذشته بازگشته اند، در حالی که تا کنون صحبتی در این باره نشده است.

وی در پاسخ به این که با توجه به اینکه حاجی‌بابایی، رئیس فراکسیون اصولگرایان اعلام کرده است، ولایی‌ها لیست مستقل خواهند داد و مذاکره ای نخواهند کرد، رایزنی های صورت گرفته به چه نحو بوده است، گفت: ما راه مذاکره را نبسته ایم؛ به این معنا که مذاکرات به نتیجه خاص یا ائتلافی ختم شود، نبوده است. صحبت ها جریان دارد و هر کس نظر خود را می دهد، ولی تصمیم نهایی را مجمع عمومی خواهد گرفت.

وی گفت: تقریباً همه اعضای فراکسیون امید به عملکرد هیأت رئیسه مجلس نقد دارند و با تأکید بر ضرورت پویاتر شدن، مجلس و هیأت رئیسه معتقد هستند باید جریانات سیاسی نمود بیشتری در هیأت رئیسه داشته باشند؛ بنابراین، باید کمک کنیم مجلس در مسیری قرار گیرد که در راستای حل مشکلات ملت باشد. در واقع نیاز به تغییر احساس می شود.

همچنین این نماینده اصلاح‌طلب مجلس خاطرنشان کرد: تصمیم جدی فراکسیون امید این است که حضور حداقل یک نماینده زن و یک نماینده از اهل تسنن در هیأت رئیسه مجلس محقق شود. ما سال گذشته نیز این گزینه‌ها را مطرح کردیم، ولی به دلیل بدعهدی‌هایی که از سوی دیگر فراکسیون‌ها شد، موفق به تحقق این تصمیم نشدیم و امسال برای اجرایی کردن آن بسیار جدی هستیم.

سخنگوی فراکسیون امید در پایان افزود: فراکسیون امید چه بخواهد در انتخابات هیأت رئیسه ائتلاف کند و چه بخواهد مستقل در انتخابات ورود کند، در مجمع عمومی در این زمینه تصمیم گیری خواهد شد و این تصمیم شامل همه ارکان هیأت رئیسه می‌شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱۶
انتشار یافته: ۸
خودتان را زحمت ندهید، عموم ملت همه شما را با یک چوب رانده است. چه دل خوش و چه سر بی غمی دارید که هنوز دارید نقشه می کشید.
پاسخ ها
ناصرخان
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۴
یقینا ایندفعه تعداد رای دهندگان همه را شگفت زده خواهد کرد
مطمینا مردم. میدونن ک فراکسیو. امید هم کاری از دستشون برا اصلاح و بهبودی فضا بر نمیاد .باید طرحی نو .... بر . ایران عزیز.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۴
این فراکسیون خودش مشکل اساسی داره کجا رو‌ اصلاح کنه؟
نماینده های عزیز آقای علی مطهری را از نایب رییسی حذف کنید تا مملکت سامان بگیرد ایشان جزو آقازاده ها است ودر برجام هم افتخار میکرد طی ۲۰ دقیقه برجام را تصویب کردیم ونتیجه اش را دیدی . خدا به خیر بگزرد ومواظب آقرزاده ها باشید که ملت را بی چاره کردند
خسته شدیم از دستتون...کی میشه دیگ نبینیم این اخبارای چرتو....بیکاری داریم نابود میشیم
یکی می مرد ز درد بینوایی یکی میگفت عمو زردک می خواهیی؟
دیگه دوره این حرفا گذشته. امید و اصول و همش کاری از دستشون نمیاد. اقتصاد به بن بست رسیده
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان